GBS

Martijn

Re: GBS

Bericht door Martijn »

vriend-en-metgezel schreef: Gisteren, 20:22 De tijd was er toen nog niet rijp voor. Inmiddels is het besef veel breder doorgedrongen dat de verstaanbaarheid van de SV kleiner is dan gedacht. Ik denk dat het een bewustwordingsproces is dat tijd (ge)kost (heeft).
De meest voor de hand liggende route lijkt me om de HSV te herzien. Die vertaling heeft nog geen langdurig proces van emotionele waardeontwikkeling gehad. Dit kan een getrouwe, begrijpelijke mooie en herkenbare vertaling opleveren.
https://refoweb.nl/vragenrubriek/31375/ ... v-in-2035/

Daar is blijkbaar ook al over nagedacht.
MGG

Bericht door MGG »

De Rijssenaar schreef: Gisteren, 12:49
MGG schreef: Gisteren, 10:02
De Rijssenaar schreef: 08 mei 2025, 23:55 [ ;)
Kheb het artikeltje er ff bijgekocht. Maar prima artikel. Ik denk op wel eens. Vaak hoor je de waarschuwing voor een “eigenwillige godsdienst” (alles wat anders is dan rechts GG en wat daar rechts van is), maar eigenlijk zou de focus op alleen SV ook een “eigenwillige godsdienst” kunnen noemen. Zo kun je het ook zien ;)

@mgg. Ik denk dat dit voorstel direct in prullenbak beland. En m’n vader of iemand anders zou ook nog stevige imagoschade oplopen.. geen goed plan dus —> prullenbak
Watjes worden niet geboren maar gemaakt.
Heb jij al in jouw gemeente voorstel gedaan voor invoering van HSV en de Weerklank?
Nee omdat ik die behoefte niet heb. Op punten waar ik openbaar over klaag heb ik wel actie ondernomen. Naast een stukje fatsoen denk ik dat het vanuit christelijk oogpunt wenselijk is. Mogelijk helpt het mee dat ik niet uit een omgeving met een roddelcultuur kom.
MGG

Bericht door MGG »

Valcke schreef: Gisteren, 15:58
Bourdon16 schreef: Gisteren, 15:49 Valcke, dank voor je uitleg.
Heb jij ook contact gehad met de stichting HSV over degelijke vertaalfoutjes?
Zulke dingen moeten toch in een paar weken opgelost kunnen zijn en ik heb het idee dat zij daar ook wel voor openstaan.
Ik dacht dat zij eerder ook al verbeteringen hadden doorgevoerd.
Ja laat helder zijn: dat contact heb ik gehad, regelmatig vóór de eerste uitgave en ook na de eerste uitgave. Slechts enkele aangedragen zaken zijn verbeterd. Er zijn zelfs verbeteringen toegezegd, die kennelijk daarna in het interne circuit toch gestrand zijn als onnodig. Maar focus je niet op de verkeerde zaken: het gaat niet om een paar "foutjes". Als dat zo was, kon het inderdaad snel opgelost worden. Maar dat is de kwestie niet. Ook heb ik trouwens contact met dr. De Vries. Ik geef deze kritiek (ook op zijn zienswijze) niet buiten hem om. Verder groet ik iedereen weer. Een post roept altijd veel reacties op, dat begrijp ik, en dat mag, maar ik ga dat niet allemaal beantwoorden (in elk geval niet op het forum).
Toezegging niet nakomen is wel erg lelijk.
Plaats reactie