Luther schreef:OK, daar komt-ie dan: even een steen in de vijver...
We moeten gewoon stoppen met die kledingregels op de refoscholen. Dan is verder ieder in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd en hoeven vele leerlingen ook niet zo gespleten om te gaan met hoe het thuis is en op school moet. We hebben de kledingregels tot iets onaantastbaars geïnstitutionaliseerd, waardoor ze vrijwel op gelijke hoogte als de 3FvE zijn komen te staan.
Dit alles naar analogie van het Ichthus College in Veenendaal en de Prins Maurits in Middelharnis.
Als je dochters meestal rokken dragen, als je kinderen christelijke muziek luisteren, als je kinderen zoekend zijn in de Bijbel enz
of als je als ouders dit belangrijk vind, en je het als taak ziet ze op het reformatorisch onderwijs te doen...
en je er dan achter komt dat het heel wat anders in elkaar steekt..
en je ziet dat er wel rokken worden gedragen, maar dat ik in bepaalde gevallen( de meeste zeg maar) liever had dat ze een broek aan zouden trekken
en je ziet, nee hoort, dat christelijke muziek echt niet in is op deze scholen....
en je ziet dat het in de zaken die ik noemde en nog meer) ook niet speelt bij leerkrachten
als ik zie dat ook in het refo onderwijs het ook maar draait om de resultaten en niet wordt gekeken naar het belang van de kinderen( omzien naar onze naaste)
en ik soms dus merk dat mijn kinderen een eenling lijken te zijn op de refo school waar we zo bewust voor kozen...
tja dan maak ik me wel eens grote zorgen..
en deel ik dit keer Luthers mening