claus schreef:Ik ben het helemaal met Toeschouwer eens. Trouwens, even tussendoor, geloven wij wel allemaal met ons hart in de Heere Jezus? Maar ook de Messiasbelijdende dominee Ben Zvi houdt met zijn joodse Messiasbelijdende leden altijd twee keer een dienst op de zaterdag. Voor groepen toeristen uit Nederland houdt hij, desgewenst, diensten op de zondag, uitmuntend vertaald door zijn vrouw. Ook aan hem heb ik de vraag voorgelegd. Hij is dezelfde mening toegedaan als de rabbi's. 'Nergens wordt er, ook niet in het Nieuwe Testament,' zo zei hij tegen onze groep, ,,een directe opdracht gegeven door de Heere tot het gaan dienst houden op de sabbat.' Als je komt in de meest orthodoxe wijk van Jeruzalem bij Mea Shearim, zie je op sabbatdag de meest ultra-orthodoxe joden. Ze zijn herkenbaar aan gewaad, gelaat, het niet hebben van radio en t.v. Men heeft een eigen nieuwsdienst, die het 'goedgekeurde' wereldnieuws aanplakt op aanplakborden e.d. Indrukwekkend als je deze wijk doorloopt. Maar, op de zondag, dan zie je ook deze mensen werken en hun duidelijk herkenbare kinderen, naar de scholen gaan. Onze groep noemde deze mensen 'de SGP' ers onder de joden'.
Dan heeft hij meer inzicht dan de kerk van alle tijden, wil je zeggen?
Verder is het zo, dat al degenen die de gereformeerde praktijk van het zien als zondag als de 'dag des Heeren' of sabbat, afkeuren, in wezen niet op dit forum thuishoren, en gelogen hebben toen ze lid werden van dit forum.
Belijd uw zonde daarin, en bekeerd u!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.