Bezet gebied?

huisman

Re: Bezet gebied?

Bericht door huisman »

Profesto schreef: Vandaag, 10:24
huisman schreef: Vandaag, 10:10
Profesto schreef: Vandaag, 09:56 De Volkskrant heeft een verhaal over kinderen uit Gaza, jongeren dan 15, die overleden zijn aan gerichte schoten in borst of hoofd. Er wordt in deze gevallen niet meer dan een kogel aangetroffen.
In het artikel wordt gesproken over 114 gevallen.
De kogels komen van scherpschutters of van drones.

Maar vertel vooral verder over de humaniteit van het Israëlische leger. :jongle

Het artikel bevat schokkende afbeeldingen.
Knap onderzoeksjournalistiek van achter je bureau in Amsterdam. :jongle Ze praten gewoon een bericht van Hamas na. Trieste krant…Charlie Kirk is trouwens wel met een gericht schot vermoord en daar maakt links Nederland zich vrolijk over. Lees de comments op Joop.NL (van BNN/VARA). Verwacht dat jij daar ook misselijk van wordt. De nicknames die dat posten zie je trouwens ook terug op de antisemitische comments op Israël. Voorbeelden zijn te walgelijk om hier te herhalen.
Het hele artikel is gebaseerd op getuigenissen van artsen. Er worden foto's getoond. Er staat een uitgebreide journalistieke verantwoording bij.

Stop nou eens met de regering van Israël nababbelen.
Stop met 'als je dit erg vindt, moet je iets anders ook erg vinden'.
Stop met journalistiek werk afdoen als Hamaspropaganda. New York Times, Haaretz en de BBC hebben (eerder) vergelijkbare verhalen gehad.

Of eigenlijk:
Stop met je oren dichtdoen en heel hard lalalala roepen omdat de werkelijkheid niet bij je wereldbeeld past.

De werkelijkheid staat niet in de Volkskrant. Ik ontken niet dat er Palestijnse kinderen zijn gedood in deze oorlog. Ik ontken ook niet dat er Duitse kinderen zijn gedood in WWII. Oorlog brengt dat met zich mee zeker in dichtbewoond gebied. Oorlog is verschrikkelijk en was ook geen keuze van deze Israëlische regering. Maar na 7 oktober werden ze gedwongen tot deze strijd om te overleven. Neem aan dat deze nuance ook in het artikel staat?

Hou inderdaad je oren en ogen maar open wat dit sterk gekleurde artikel voor het Joodse volksdeel in ons land gaat betekenen.
Joden worden overal in Europa weer uitgesloten. Ze mogen alleen meedoen onder voorwaarden. Ik schreef het al eerder dat de borden ‘Voor Joden verboden’ weer afgestoft worden en soms al opgehangen. Walgelijk….
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel

Bericht door merel »

parsifal schreef: Vandaag, 10:35
merel schreef: Vandaag, 10:32 Ik begrijp niet zo goed waarom huisman en anderen ontkennen dat er genocide plaatsvindt. Dat is immers ruimschoots bewezen. Dat is ook de vraag niet. Is het vanuit Israël te rechtvaardigen? Denk hierbij aan 7 oktober en de toekomst. Ieder kind minder is een mogelijk Hamasstrijder in de toekomst minder. Waarom zegt niemand dat? Dat is immers het doel vanuit Israël.
Genocide is niet bewezen. En zeker niet van het niveau zoals decennia geleden het begrip werd gebruikt. Dat er dingen niet volgens internationaal recht gebeuren is duidelijk.
Zolang kinderschotwonden gericht worden toegebracht is het doel duidelijk. De vraag is of dit te rechtvaardigen is met het verleden in het achterhoofd en de toekomst voor ons.
huisman

Bericht door huisman »

merel schreef: Vandaag, 10:37
parsifal schreef: Vandaag, 10:35
merel schreef: Vandaag, 10:32 Ik begrijp niet zo goed waarom huisman en anderen ontkennen dat er genocide plaatsvindt. Dat is immers ruimschoots bewezen. Dat is ook de vraag niet. Is het vanuit Israël te rechtvaardigen? Denk hierbij aan 7 oktober en de toekomst. Ieder kind minder is een mogelijk Hamasstrijder in de toekomst minder. Waarom zegt niemand dat? Dat is immers het doel vanuit Israël.
Genocide is niet bewezen. En zeker niet van het niveau zoals decennia geleden het begrip werd gebruikt. Dat er dingen niet volgens internationaal recht gebeuren is duidelijk.
Zolang kinderschotwonden gericht worden toegebracht is het doel duidelijk. De vraag is of dit te rechtvaardigen is met het verleden in het achterhoofd en de toekomst voor ons.
Gericht worden toegebracht? Onmogelijk om dat te bewijzen. Dat moet je willen geloven. Kinderen heb ik het dan nadrukkelijk onder de 12 jaar. Vanaf die leeftijd worden ze massaal geronseld door Hamas (soms nog jonger) om bv met explosieven rond te lopen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Profesto

Bericht door Profesto »

In het artikel van de Volkskrant is het merendeel onder de 12 jaar. Meisjes van 6 jongetjes van 7. Volgens militaire experts duiden de verwondingen en het feit dat het slechts 1 kogel is waardoor ze in hoofd of hartstreek geraakt zijn erop dat ze gericht zijn beschoten door scherpschutters of drones. Dit is ook al eerder gemeld door Haaretz, NYT en BBC.

Maar goed, dat had ik al gemeld.

Ik stop weer even met deze discussie.
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: Vandaag, 10:56 In het artikel van de Volkskrant is het merendeel onder de 12 jaar. Meisjes van 6 jongetjes van 7. Volgens militaire experts duiden de verwondingen en het feit dat het slechts 1 kogel is waardoor ze in hoofd of hartstreek geraakt zijn erop dat ze gericht zijn beschoten door scherpschutters of drones. Dit is ook al eerder gemeld door Haaretz, NYT en BBC.

Maar goed, dat had ik al gemeld.

Ik stop weer even met deze discussie.
Wat is jouw oplossing? En vooral hoe houden wij Joden in Nederland deze keer wel veilig? Dat laatste is onze primaire verantwoordelijkheid.
Profesto

Bericht door Profesto »

Oplossing: niet schieten op kinderen.

En we houden de Joden in Nederland veilig door hen te beschermen tegen haat en antisemitisme en het geweld dat daar het gevolg van is. Ik begrijp eigenlijk de connectie tussen deze twee onderwerpen niet, want dat is altijd al de verantwoordelijkheid van de overheid geweest, om kwetsbare bevolkingsgroepen te beschermen.
merel

Bericht door merel »

Glashard en duidelijk verschil maken in woorden en daden tussen de regering Netanyahu en de joden in Nederland. Zo ingewikkeld is het niet.

N.B ik zie dat profesto hetzelfde zegt
huisman

Bericht door huisman »

Profesto schreef: Vandaag, 11:57 Oplossing: niet schieten op kinderen.

En we houden de Joden in Nederland veilig door hen te beschermen tegen haat en antisemitisme en het geweld dat daar het gevolg van is. Ik begrijp eigenlijk de connectie tussen deze twee onderwerpen niet, want dat is altijd al de verantwoordelijkheid van de overheid geweest, om kwetsbare bevolkingsgroepen te beschermen.
Als je die connectie niet begrijpt heb je vast geen Joodse mensen in je kennissenkring. De wijze waarop zij zich nog veilig kunnen bewegen in onze grote steden is schrikbarend. Ik noem het ‘opnieuw leven in het Achterhuis’ . Denk jij dat een zichtbaar Joodse jongen met een keppel op zich nog veilig van A naar B kan verplaatsen in bv Rotterdam?
Er is geen enkele terughoudendheid om bv de IDF en alle Israëlische soldaten te demoniseren. Op Joop.nl staat letterlijk dat ze geen vrede willen maar dat ze altijd al bloed wilden zien. (De Nazi’s gingen maar een klein beetje verder ) .

En als ergens in Europa binnenkort de eerste pogrom een feit is worden er door links krokodillentranen gehuild. Bah…
MGG

Bericht door MGG »

De oplossing voor de oorlog. Niet schieten op ongevaarlijke kinderen onderschrijft iedereen
Doordat het conflict in Gaza naar Nederland gehaald wordt, stijgt het aantal gevallen van antisemitisme sterk. Het lukt de overheid onvoldoende om Joden in Nederland te beschermen, dus daarom de vraag hoe verbeteren we dit?

Waarom kan mijn Turkse wijkbewoner wel een vlag van Turkije en Palestina ophangen en wordt mijn Joodse wijkbewoner al uitgescholden en lastig gevallen als hij een koppeltje draagt? Het is overduidelijk dat Joden niet veilig zijn en op veel plaatsen niet veilig zijn. Laat staan dat zij hun steun voor Israël kunnen uitspreken.
MGG

Bericht door MGG »

huisman schreef: Vandaag, 12:05

Als je die connectie niet begrijpt heb je vast geen Joodse mensen in je kennissenkring. De wijze waarop zij zich nog veilig kunnen bewegen in onze grote steden is schrikbarend. Ik noem het ‘opnieuw leven in het Achterhuis’ . Denk jij dat een zichtbaar Joodse jongen met een keppel op zich nog veilig van A naar B kan verplaatsen in bv Rotterdam?
Er is geen enkele terughoudendheid om bv de IDF en alle Israëlische soldaten te demoniseren. Op Joop.nl staat letterlijk dat ze geen vrede willen maar dat ze altijd al bloed wilden zien. (De Nazi’s gingen maar een klein beetje verder ) .

En als ergens in Europa binnenkort de eerste pogrom een feit is worden er door links krokodillentranen gehuild. Bah…
Het beste scenario is dat links dan massaal zou huilen. Ik vrees dat zeker online de haat net zo sterk zal zijn als na de dood op Charlie Kirk.
Profesto

Bericht door Profesto »

Dat = teken tussen kritiek op Israël en antisemitisme is er wat mij betreft dus niet.

Uiteraard zijn er, net als jullie, mensen die dat onderscheid niet kunnen maken. Jullie doen alle signalen van de misdaden van het IDF als onzin en fakenews. Anderen die dit onderscheid niet maken plegen haat- en geweldsmisdrijven tegen Joden die er niets mee te maken hebben.
Ik vind het allebei te dom voor woorden.
huisman

Bericht door huisman »

Profesto schreef: Vandaag, 12:54 Dat = teken tussen kritiek op Israël en antisemitisme is er wat mij betreft dus niet.

Uiteraard zijn er, net als jullie, mensen die dat onderscheid niet kunnen maken. Jullie doen alle signalen van de misdaden van het IDF als onzin en fakenews. Anderen die dit onderscheid niet maken plegen haat- en geweldsmisdrijven tegen Joden die er niets mee te maken hebben.
Dom is de connectie niet zien. Ik zou zelfs zeggen gevaarlijk dom. Voorbeeld: Joodse dirigent die kritisch is op Israël wordt toch geweigerd in Gent. Waarom? Leg uit waarom dit geen antisemitisme zou zijn?

Jij wast nu alvast je handen in onschuld voor wat Joodse mensen in ons land al meemaken of mocht het in de toekomst tot een pogrom komen. Gewoon de andere kant op kijken want de agressieve kritiek op Israël heeft er niets mee te maken. :bobo
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: Vandaag, 12:54 Dat = teken tussen kritiek op Israël en antisemitisme is er wat mij betreft dus niet.

Ik zie nergens dat Huisman ik of iemand anders een = zet tussen Israël en antisemitisme.

Ik vind jouw reactie te dom voor woorden. Het raakt kan nog wal.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Mischien moeten de joden ook maar terug naar Israel. Dit continent is lost. Het anti semitisme viert hoogtij. Dan kunnen de Palestijnen naar West Europa.
Profesto

Bericht door Profesto »

huisman schreef: Vandaag, 13:07

Dom is de connectie niet zien. Ik zou zelfs zeggen gevaarlijk dom. Voorbeeld: Joodse dirigent die kritisch is op Israël wordt toch geweigerd in Gent. Waarom? Leg uit waarom dit geen antisemitisme zou zijn?

Jij wast nu alvast je handen in onschuld voor wat Joodse mensen in ons land al meemaken of mocht het in de toekomst tot een pogrom komen. Gewoon de andere kant op kijken want de agressieve kritiek op Israël heeft er niets mee te maken. :bobo
Je denkt te simpel, net als degenen die het geweld in Israël als aanleiding zien voor het plegen haat en geweld tegen Joodse mensen.

Jij wil geen kritiek op Israël/ IDF horen, want het zorgt volgens jou voor antisemitisme. Daarom vind je het fakenews. Het gevaar daarvan is, en dat zie ik je hier in dit topic doen, dat je de waarheid geweld aan gaat doen. En degenen die die boodschap brengt, breng je zoveel mogelijk in diskrediet en schuif je antisemitisme en de schuld van antisemitisch geweld in de schoenen. Dat is onterecht.

Volgens mij kunnen we heel goed kritiek op Israël/IDF hebben, of bepaalde samenwerkingen met de Israëlische regering stoppen, en tegelijkertijd beducht zijn voor antisemitisme en voorzorgsmaatregelen nemen, zodat mensen die overgaan tot antisemitische haat en geweld hun doel niet bereiken.

Ook het stoppen van samenwerking met personen die achter het Israëlische geweld in Gaza en op de Westelijke Jordaanoever staan, lijkt mij geen verkeerde stap. Dat is geen antisemitisme. De samenwerking wordt namelijk niet gestopt om het feit dat ze Joods zijn, maar omdat ze oneigenlijk geweld steunen.

Ik zei vanmorgen al dat ik ging stoppen. Ik vond dit nog een belangrijke aanvulling. Ik neem me voor om nu niet meer te reageren.

Ook niet op de provocerende en stupide bijdragen van MGG en Wim Anker. ::bye
Plaats reactie