Profesto schreef: ↑Vandaag, 10:24Het hele artikel is gebaseerd op getuigenissen van artsen. Er worden foto's getoond. Er staat een uitgebreide journalistieke verantwoording bij.huisman schreef: ↑Vandaag, 10:10Knap onderzoeksjournalistiek van achter je bureau in Amsterdam.Profesto schreef: ↑Vandaag, 09:56 De Volkskrant heeft een verhaal over kinderen uit Gaza, jongeren dan 15, die overleden zijn aan gerichte schoten in borst of hoofd. Er wordt in deze gevallen niet meer dan een kogel aangetroffen.
In het artikel wordt gesproken over 114 gevallen.
De kogels komen van scherpschutters of van drones.
Maar vertel vooral verder over de humaniteit van het Israëlische leger.
Het artikel bevat schokkende afbeeldingen.Ze praten gewoon een bericht van Hamas na. Trieste krant…Charlie Kirk is trouwens wel met een gericht schot vermoord en daar maakt links Nederland zich vrolijk over. Lees de comments op Joop.NL (van BNN/VARA). Verwacht dat jij daar ook misselijk van wordt. De nicknames die dat posten zie je trouwens ook terug op de antisemitische comments op Israël. Voorbeelden zijn te walgelijk om hier te herhalen.
Stop nou eens met de regering van Israël nababbelen.
Stop met 'als je dit erg vindt, moet je iets anders ook erg vinden'.
Stop met journalistiek werk afdoen als Hamaspropaganda. New York Times, Haaretz en de BBC hebben (eerder) vergelijkbare verhalen gehad.
Of eigenlijk:
Stop met je oren dichtdoen en heel hard lalalala roepen omdat de werkelijkheid niet bij je wereldbeeld past.
De werkelijkheid staat niet in de Volkskrant. Ik ontken niet dat er Palestijnse kinderen zijn gedood in deze oorlog. Ik ontken ook niet dat er Duitse kinderen zijn gedood in WWII. Oorlog brengt dat met zich mee zeker in dichtbewoond gebied. Oorlog is verschrikkelijk en was ook geen keuze van deze Israëlische regering. Maar na 7 oktober werden ze gedwongen tot deze strijd om te overleven. Neem aan dat deze nuance ook in het artikel staat?
Hou inderdaad je oren en ogen maar open wat dit sterk gekleurde artikel voor het Joodse volksdeel in ons land gaat betekenen.
Joden worden overal in Europa weer uitgesloten. Ze mogen alleen meedoen onder voorwaarden. Ik schreef het al eerder dat de borden ‘Voor Joden verboden’ weer afgestoft worden en soms al opgehangen. Walgelijk….