Beroepingswerk discussie [7]

Refo123

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Refo123 »

CvdW schreef: Vandaag, 10:18
Refo123 schreef: Vandaag, 08:22
CvdW schreef: Vandaag, 07:18
Konijntje schreef: Gisteren, 22:18

Ik kan er geen enkel begrip voor opbrengen. Zou mij niet verbazen als dit ook nog in de seculiere media komt.

Schaamteloos.
Wat is er schaamteloos? Het ontslag op staande voet door kerkenraad?
Hij is/was vrijgesteld van werkzaamheden, niet op staande voet ontslagen. Dat laatste heeft deze predikant zelf de media ingebracht.
En kerkenraad is niet bij machte om dit te corrigeren, als het waar is?
Dat heb je oa kunnen lezen in het artikel van het RD van gisteren en in de brieven die openbaar zijn gemaakt van de kerkenraad aan de gemeente en de reacties van de dominee daarop aan de gemeente. Als ik me niet vergis kun je deze lezen op de woeste weg. In deze brieven kun je lezen dat de kerkenraad nergens spreekt van ontslag op staande voet, maar dat de dominee deze woorden zelf aan de gemeente schrijft. Als dit zo gegaan is dan zullen ze dat ook vast kunnen bevestigen in de rechtbank.
Konijntje

Bericht door Konijntje »

Ad Anker schreef: Vandaag, 07:50
Ad Anker schreef: Gisteren, 21:59 Je vraagt je toch af hoe dat werkt in de hoofden van betrokkenen. Dit is toch ongelofelijk.
Ik kan er geen enkel begrip voor opbrengen. Zou mij niet verbazen als dit ook nog in de seculiere media komt.

Schaamteloos.
Heel de situatie. Vooral hoe er nu over elkaar heen gebuiteld wordt.
Klopt. Vooral ook: wat een modderfiguur sla je naar de seculiere buitenwereld. Heb dan de eer van je Vader meer lief dan je eigen eer.
CvdW

Bericht door CvdW »

Konijntje schreef: Vandaag, 18:44
Ad Anker schreef: Vandaag, 07:50

Schaamteloos.
Heel de situatie. Vooral hoe er nu over elkaar heen gebuiteld wordt.
Klopt. Vooral ook: wat een modderfiguur sla je naar de seculiere buitenwereld. Heb dan de eer van je Vader meer lief dan je eigen eer.
En de kerkenraad had dit niet van te voren kunnen bedenken? Laten we eerlijk zijn, het is actie reactie.
Anselmus

Bericht door Anselmus »

Refo123 schreef: Vandaag, 08:22
Ad Anker schreef: Gisteren, 21:59 Je vraagt je toch af hoe dat werkt in de hoofden van betrokkenen. Dit is toch ongelofelijk.

Schaamteloos.
Hij is/was vrijgesteld van werkzaamheden, niet op staande voet ontslagen. Dat laatste heeft deze predikant zelf de media ingebracht.
De rechter neemt in ieder geval het ontslag over, al dan niet op staande voet:
https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... ant&idx=26
Fides Quaerens Intellectum
Plaats reactie