Wat doen we vandaag?

helma

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

J.C. Philpot schreef:
Arja schreef: 26 jun 2024, 16:36 Hoe was het? De sfeer? Alleen mannen of ook vrouwen? Pfff, wel een erg warme dag, ik hoop dat het buiten was voor jullie
Ik was blij dat het binnen was. Buiten was het warmer :) En er waren zowel mannen als vrouwen. Mannen in stemmig driedeling zwart, en mannen in een korte broek, allemaal gebroederlijk en gezusterlijk samen.
Henk J schreef: 26 jun 2024, 15:46De moeite waard? Was in Lunteren zag ik dus je was op de mooie Veluwe.
Ik vondt het een mooie dag. Veel om over na te denken.
Ik had het in de agenda staan...
Maar zag er toch vanaf ivm 'lichamelijke zwakheden'. Ik hoop het wel na te luisteren
Anselmus

Bericht door Anselmus »

helma schreef: 26 jun 2024, 22:00
J.C. Philpot schreef:
Arja schreef: 26 jun 2024, 16:36 Hoe was het? De sfeer? Alleen mannen of ook vrouwen? Pfff, wel een erg warme dag, ik hoop dat het buiten was voor jullie
Ik was blij dat het binnen was. Buiten was het warmer :) En er waren zowel mannen als vrouwen. Mannen in stemmig driedeling zwart, en mannen in een korte broek, allemaal gebroederlijk en gezusterlijk samen.
Henk J schreef: 26 jun 2024, 15:46De moeite waard? Was in Lunteren zag ik dus je was op de mooie Veluwe.
Ik vondt het een mooie dag. Veel om over na te denken.
Ik had het in de agenda staan...
Maar zag er toch vanaf ivm 'lichamelijke zwakheden'. Ik hoop het wel na te luisteren
Het was een prachtige dag. Carl Trueman beschreef in een eerste lezing de ontwikkeling van het denken van gemeenschap naar individu, via Marx, Nietzsche, Freud etc. Ook verbeelde hij op boeiende wijze het verschil in het leven van de 13e eeuw (afhankelijkheid van seizoenen, leven in vaste ritmes en structuren, voldoening uit je werk halen wanneer je je gezin kunt verzorgen, dus gericht op de andere) en onze eeuw: zelfontplooiing, de ander is er om mij gelukkig te maken en mijn hoogste goed is ook om mezelf maximaal gelukkig te maken en vrijheid te ervaren, niet gericht op de ander.

Sharon James besprak van bovenstaande filosofieën de uiterste en ethische consequenties. Een eigen wereld (geen Schepper, geen moraal), eigen regels, eigen identiteit.

In de tweede lezing ging Carl Trueman in op hoe christenen kunnen leven in deze nieuwe vreemde wereld (zijn (vertaalde) boek is een aanrader trouwens).

Païvi Räsänen besprak hoe het is om voor de rechtbank gedaagd te worden wanneer je aangeeft achter Bijbelse principes te staan. Waar ze eerst hoofd was van Binnenlandse Zaken (veiligheid) werd ze later ondervraagd als bijna staatsgevaarlijk, want bedreiging voor sociale orde). Het proces in hoger beroep wacht nog nadat ze eerder is vrijgesproken. Ze heeft ons gebed nodig, Europa kijkt naar de uitspraak in Finland.

Het was een mooie en goed verzorgde dag. Veel dingen om over na te denken en bemoedigend dat er wereldwijd christenen zijn die op intellectueel niveau nadenken over deze thematiek.

En ik ben weer wat mooie boekjes en nieuwe contacten rijker.
Laatst gewijzigd door Anselmus op 26 jun 2024, 22:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Fides Quaerens Intellectum
newton

Bericht door newton »

ChatGPT een ontslagbrief laten schrijven. De kogel is door kerk, ik ga het onderwijs in.
Anselmus

Bericht door Anselmus »

newton schreef: 26 jun 2024, 22:36 ChatGPT een ontslagbrief laten schrijven. De kogel is door kerk, ik ga het onderwijs in.
Mooi! Onderwijs is prachtig!
DDD

Bericht door DDD »

newton schreef: 26 jun 2024, 22:36 ChatGPT een ontslagbrief laten schrijven. De kogel is door kerk, ik ga het onderwijs in.
Een mooi punt voor de dankgebeden. Gefeliciteerd en veel sterkte.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Anselmus schreef: 26 jun 2024, 22:36Het was een prachtige dag. Carl Trueman (...)
Mooie samenvatting.

Ik zie dat het RD ook is geweest:
https://www.rd.nl/artikel/1068893-carl- ... -goed-voel
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

En Personeelszaken laat ChatGPT het antwoord schrijven. ;)
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Succes, mooi werk, het onderwijs!

Welk vak ga je geven?
- Niet meer zo actief -
merel

Bericht door merel »

Wat leuk Newton! Ik denk er ook steeds vaker aan om die overstap te maken. ik weet alleen niet goed hoe ik het vorm moet geven. Zou jij daar wat meer over willen vertellen?
Anselmus

Bericht door Anselmus »

merel schreef: 27 jun 2024, 07:46 Wat leuk Newton! Ik denk er ook steeds vaker aan om die overstap te maken. ik weet alleen niet goed hoe ik het vorm moet geven. Zou jij daar wat meer over willen vertellen?
Jij hebt een master toch? Dan kun je op het HBO zo les gaan geven in vakken die aansluiten bij jouw vakgebied. Als je generieke vakken wilt geven moet je vaak een extra bevoegdheid halen. Soms vragen ze nog wat didactische bijscholing. Voordeel van het onderwijs: alles wordt betaald, en je uren vallen meestal binnen je werktijdfactor.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Thuiswerken en kijken naar de heren die zonnepanelen leggen.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

merel schreef: 27 jun 2024, 07:46 Wat leuk Newton! Ik denk er ook steeds vaker aan om die overstap te maken. ik weet alleen niet goed hoe ik het vorm moet geven. Zou jij daar wat meer over willen vertellen?
Ik ben Newton niet, maar heb aan de andere kant van de sollicitatietafel regelmatig mensen zitten die het onderwijs in willen. Ik kan spreken over voortgezet onderwijs. Van de rest heb ik te weinig kaas gegeten.
Mijn advies: ga eens koffiedrinken met wat docenten die je kent. Wat maakt het onderwijs voor hen mooi? En waarom vinden ze het soms zwaar?
Enthousiast? Neem contact op met een school in de buurt, due je wel zou overwegen als werkplek. Vraag of je daar een dagje kunt meelopen en een gesprek kunt hebben over opleiding enz.
Ga een gesprek voeren bij een opleiding. Wat hebben ze je te bieden aan vrijstellingen? Hoe zwaar is het programma? Is het te combineren met de rest van je leven?
En ga daarna overwegen of je eerst start met de opleiding en dan na een jaartje erbij gaat lesgeven, of meteen voor het volledige feest wilt gaan.
Henk J

Bericht door Henk J »

Zeeuw schreef: 27 jun 2024, 08:07 Thuiswerken en kijken naar de heren die zonnepanelen leggen.
Die hebben het wel warm vandaag dan, :OO
merel

Bericht door merel »

Zita schreef: 27 jun 2024, 08:08
Ik ben Newton niet, maar heb aan de andere kant van de sollicitatietafel regelmatig mensen zitten die het onderwijs in willen. Ik kan spreken over voortgezet onderwijs. Van de rest heb ik te weinig kaas gegeten.
Mijn advies: ga eens koffiedrinken met wat docenten die je kent. Wat maakt het onderwijs voor hen mooi? En waarom vinden ze het soms zwaar?
Enthousiast? Neem contact op met een school in de buurt, due je wel zou overwegen als werkplek. Vraag of je daar een dagje kunt meelopen en een gesprek kunt hebben over opleiding enz.
Ga een gesprek voeren bij een opleiding. Wat hebben ze je te bieden aan vrijstellingen? Hoe zwaar is het programma? Is het te combineren met de rest van je leven?
En ga daarna overwegen of je eerst start met de opleiding en dan na een jaartje erbij gaat lesgeven, of meteen voor het volledige feest wilt gaan.
Eerlijk gezegd ken ik geen docenten :haha Alleen een vriendin die op een lagere school werkt en dat zou ik absoluut niet willen doen. Een bovenbouw op de middelbare trekt mij meer. Al heb ik geen flauw idee welke vakken ik met een master rechten zou kunnen geven. Lesgeven op een HBO rechten trekt mij ook wel. Al is het daar erg lastig binnenkomen.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Henk J schreef: 27 jun 2024, 08:11
Zeeuw schreef: 27 jun 2024, 08:07 Thuiswerken en kijken naar de heren die zonnepanelen leggen.
Die hebben het wel warm vandaag dan, :OO
Ze zijn redelijk vroeg begonnen en ik begreep dat ze tegen het middaguur ongeveer klaar hopen te zijn. Het valt nu, zeker boven, nog wel mee. Graad of 22 denk ik. Ik zal ze ruim van koffie en water voorzien :-). En dan vanaf 12.00 komt het voordeel binnenstromen :)
Plaats reactie