Dankzij de VVD of ondanks? Natuurlijk gaat er veel goed, maar op het conto van VVD kan heel wat zogenaamde oude bestuurscultuur worden geschreven.Evangelist schreef: ↑25 nov 2023, 20:11 Echt kwalijk om een partij die zolang verantwoordelijkheid heeft genomen met een goede premier zo af te serveren. Ja, er zijn fouten gemaakt, grote fouten zelfs. Maar een zooitje? Dat is echt links-populisme. Ons land wordt over het algemeen vrij redelijk bestuurd, we hebben een behoorlijke welvaart, vrijwel geen werkeloosheid door economische tegenwind. Ja, er zijn weer nieuwe problemen; die zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn. Maar "een rechtse partij die er een zooitje van heeft gemaakt" doet geen recht aan de werkelijke resultaten en de inzet van velen.
Een goede premier? Ooit wel eens gehoord van 'geen actieve herinnering aan'? Juist Omtzigt ageert hier zo tegen. Je hebt blijkbaar geen idee hoe er door velen over die politieke VVD-cultuur wordt gedacht.
Ik heb absoluut niets met pro-Palestijnse demonstraties. Ik snap ook niet waarom deze discussie steeds zo zwart-wit wordt gevoerd. Ik zie niets in Wilders, dat betekent niet dat ik met Palestijnse vlaggen sta te zwaaien op de dam.Evangelist schreef: Dan begrijp je dus echt niet wat het sentiment is bij een deel van de bevolking. Dat gaat inderdaad over migratie en de culturele verandering die Nederland de achterliggende decennia heeft ondergaan. Daar zullen de vreselijke pro-Palestijnse demonstraties niet weinig aan hebben bijgedragen. Vreemde culturen die hier met vreemde vlaggen wapperen. Maar ook het enorme woningprobleem, wat op z'n minst te wijten is aan de enorme stijging van het migratiesaldo. Niet voor niets is NSC daar ook heel kritisch op. Denk ook aan de zwarte-pieten-discussie: het is allemaal niet diepgravend, maar geeft wel een diep gevoel van onbehagen.
De woningnood is juist door toedoen van de VVD (zoek maar eens op Stef Blok) zo vastgelopen.
Nu voer je NSC aan, terwijl die juist weinig van de VVD moet hebben (nieuwe tegenover oude bestuurscultuur).
2012-2017 > PvdAZWP schreef:Je kunt toch niet ontkennen dat er de laatste zoveel jaren geen linkse partijen hebben meegeregeerd?
2017-heden > D66 en ChristenUnie
[/quote]
Het is algemeen bekend dat PvdA daar niet z'n linkse stempel op heeft kunnen drukken. Check ook even de uitslag van de verkiezingen na dit kabinet.
D66 en CU zijn niet echt linkse partijen. D66 is meer centrum-rechts (progressief).