De antwoorden zijn al gegeven.ZWP schreef: ↑25 nov 2023, 14:27Je kunt toch niet ontkennen dat er de laatste zoveel jaren geen linkse partijen hebben meegeregeerd?HHR schreef: ↑25 nov 2023, 14:20Maar dit is natuurlijk een vreemde redenering.ZWP schreef: ↑25 nov 2023, 14:16
Ik zeg eerder: de grote problemen in de samenleving zijn ontstaan onder kabinetten met VVD als grootste partij. Een rechtse partij die er absoluut een zooitje van heeft gemaakt. En wat is het antwoord van de kiezer: een partij die nog rechtser is. Daar spreek ik mijn verbazing over uit.
Juist omdat VVD haar rechtste profiel kwijt is stemmen mensen op een rechtsere partij.
Doordat Rutte zo graag de langstzittende premier wilde zijn heeft VVD er alles aan gedaan om te regeren. Zelfs al moest men daarvoor een links D66 beleid verdedigen.
Maar links is progressief geworden en andersom. Eens, de termen lopen wat door elkaar.
Punt is dat we via de media en politiek de laatsten jaren horen dat we in een progressief en links land wonen, incl allerlei woke onzin, LHBTIQ gedram en maakbaarheidsdenken wat betreft klimaat. Om het niet te hebben over het uitwissen van onze geschiedenis en cultuur.
De realiteit is blijkbaar dat een heel groot deel van NL daar (terecht) niets van moet hebben. En ook VVD daarvoor verantwoordelijk houden.