Wil je je meest duidelijke voorbeeld delen?GerefGemeente-lid schreef:Nee. Er zijn genoeg mensen die voortdurend waarschuwen tegen het gebruik van de HSV. Ik wijs mijn naaste dus niet af, maar het gebruik van de HSV door mijn naaste. Ds. Egas doet het vandaag oo op CVandaag. Een terechte inhoudelijke opmerking maakt hij, mijns inziens.Ad Anker schreef: ↑30 aug 2023, 13:50Ik wacht af. Ik maak het graag iets inhoudelijker. Vandaar mijn vraag. Zeeuw gebruikt het woord 'laf'. Ik begrijp dat wel. Je houding richting mensen die beslissingen nemen op de plaatsen waar het gebeurt, je houding richting mensen die andere keuzes maken dan jij worden door jou minderwaardig weggezet. Ik heb daar best wel last van. Ik weet in ieder geval dat dit rechtstreeks indruist tegen wat Gods Woord ons leert hoe we ons hebben te verhouden tegen onze naasten.GerefGemeente-lid schreef: ↑30 aug 2023, 13:34Niet nu.
Maar ik zou in ieder geval geen HSV gebruiken.
Je bijdragen zorgen daarom ook voor een polariserende, scherpe toon in dit gesprek. Dat moet je wel beseffen! Het feit dat er 'aanvallen op de aloude waarheid' worden waargenomen komt dus voort uit je eigen gedrag. Zie dat in.
Ik meen dat er teveel dingen zijn aangepast aan de HSV en dat dit de zuiverheid van Gods Woord aantast. De vertaling had zuiverder gemoeten en zuiverder gekund. Dat is voor mij een wezenlijke zaak geworden, die ik veel belangrijker vind dan de verstaanbaarheid. En daarom wijs ik elk gebruik af.
Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk