Ik ben zelf tegen staken en protesteren. Mag je dan eigenlijk wel petities ondertekenen? De hsv mag van mij op scholen naast de sv gebruikt worden
Jammer dat dit nodig is. Wel fijn dat er naast een kritiek-petitie ook een steun-petitie komt voor het evenwicht en voor degenen die de besluiten genomen hebben.
De tekst en ondersteunende Bijbeltekst zijn m.i. overtuigender in deze petitie.
Tiberius schreef: ↑29 aug 2023, 22:18
Zal wel fake zijn, ik kan me niet voorstellen dat Marijn zoiets ondertekent. Evenmin als ds. L. Blok of Piet-Jan Veenendaal trouwens.
En ds Fortuijn en ds Boeder?
Die namen heb ik niet gezien, en kan ook niet beoordelen of zij zo onbenullig zijn.
Ik wel. En ik zie ook diverse andere namen, waardoor ik meen dat er wel degelijk gewoon een aanzienlijk aantal niet fake kan zijn. Het is onmogelijk dat al die namen door anderen ingevuld zijn.
De namen die ik zie staan zijn óf fake óf niet de meest snuggere predikanten.
Die namen heb ik niet gezien, en kan ook niet beoordelen of zij zo onbenullig zijn.
Ik wel. En ik zie ook diverse andere namen, waardoor ik meen dat er wel degelijk gewoon een aanzienlijk aantal niet fake kan zijn. Het is onmogelijk dat al die namen door anderen ingevuld zijn.
De namen die ik zie staan zijn óf fake óf niet de meest snuggere predikanten.
HHR schreef: ↑29 aug 2023, 22:46
Ds Vreugdenhil staat er nu ook tussen.
En Kim Jong-un
Het is inmiddels een petitie van nul en gener waarde geworden.
Dat heb je al snel bij zulke petities. Je moet eigenlijk een x percentage corrigeren voor dubbele ondertekeningen, mensen die voor de lol ondertekenen en tegenstanders die puur tekst willen achterlaten.
Nee.
Gewoon een sms-code laten invullen. Dan is het probleem zo opgelost.
Dat is nog maar de vraag. Veel mensen hebben meerdere telefoonnummers, of kunnen die van hun huisgenoten even gebruiken. Bovendien kost een sms geld.
Tiberius schreef: ↑29 aug 2023, 22:40
Die namen heb ik niet gezien, en kan ook niet beoordelen of zij zo onbenullig zijn.
Ik wel. En ik zie ook diverse andere namen, waardoor ik meen dat er wel degelijk gewoon een aanzienlijk aantal niet fake kan zijn. Het is onmogelijk dat al die namen door anderen ingevuld zijn.
De namen die ik zie staan zijn óf fake óf niet de meest snuggere predikanten.
Dat geldt voor de nieuwe petitie ook...
hahahaha, ja, ik zag het GG-lid. Je staat nu prominent bovenaan.
GerefGemeente-lid schreef: ↑29 aug 2023, 22:42
Ik wel. En ik zie ook diverse andere namen, waardoor ik meen dat er wel degelijk gewoon een aanzienlijk aantal niet fake kan zijn. Het is onmogelijk dat al die namen door anderen ingevuld zijn.
De namen die ik zie staan zijn óf fake óf niet de meest snuggere predikanten.
Dat geldt voor de nieuwe petitie ook...
hahahaha, ja, ik zag het GG-lid. Je staat nu prominent bovenaan.
Aha, dus GG-lid is helemaal niet zo tegen de HSV als hij hier suggereert.
Gaan ze nu de vertalingen-discussie voeren via petities??
Ik heb een hekel aan petities, maar ga bovenstaande wel ondertekenen. Ik merk op de bijbelstudievereniging voor jongeren in mijn gemeente (GG) dat HSV en SV elkaar aanvullen en in alle vrede naast elkaar gebruikt kunnen worden.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Evangelist schreef: ↑29 aug 2023, 23:15
Hoe komt het toch dat we zo moeilijk met verschillen kunnen omgaan?
Uiteindelijk ligt hier een veel dieper verschil dan alleen de vertaling. Een groot deel van de gebruikers van de SV heeft een andere geloofsbeleving, om het maar even zo te zeggen, dan een groot deel van de gebruikers van de HSV. Daarom zitten ze ook niet in dezelfde kerk. En men hecht, terecht, aan hun eigen geloofsbeleving. De vertaling is daar een onderdeel van, net zoals de interpretatie van de belijdenisgeschriften en de visie op het verbond. Het gevolg is dat de HSV niet beoordeeld wordt op de kwaliteit maar op de geloofsbeleving van de mensen die hem gebruiken. Andersom gebeurt dat ook met de SV. Dat zorgt voor zulke harde botsingen.
Evangelist schreef: ↑29 aug 2023, 23:15
Hoe komt het toch dat we zo moeilijk met verschillen kunnen omgaan?
Uiteindelijk ligt hier een veel dieper verschil dan alleen de vertaling. Een groot deel van de gebruikers van de SV heeft een andere geloofsbeleving, om het maar even zo te zeggen, dan een groot deel van de gebruikers van de HSV. Daarom zitten ze ook niet in dezelfde kerk. En men hecht, terecht, aan hun eigen geloofsbeleving. De vertaling is daar een onderdeel van, net zoals de interpretatie van de belijdenisgeschriften en de visie op het verbond. Het gevolg is dat de HSV niet beoordeeld wordt op de kwaliteit maar op de geloofsbeleving van de mensen die hem gebruiken. Andersom gebeurt dat ook met de SV. Dat zorgt voor zulke harde botsingen.
Dit lijkt mij wel een rake analyse! Overigens: men kan ook dénken een andere geloofsbeleving te hebben, terwijl dat niet zo is (door ander taalgebruik bijvoorbeeld).
Laatst gewijzigd door Posthoorn op 30 aug 2023, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Evangelist schreef: ↑29 aug 2023, 23:15
Hoe komt het toch dat we zo moeilijk met verschillen kunnen omgaan?
Uiteindelijk ligt hier een veel dieper verschil dan alleen de vertaling. Een groot deel van de gebruikers van de SV heeft een andere geloofsbeleving, om het maar even zo te zeggen, dan een groot deel van de gebruikers van de HSV. Daarom zitten ze ook niet in dezelfde kerk. En men hecht, terecht, aan hun eigen geloofsbeleving. De vertaling is daar een onderdeel van, net zoals de interpretatie van de belijdenisgeschriften en de visie op het verbond. Het gevolg is dat de HSV niet beoordeeld wordt op de kwaliteit maar op de geloofsbeleving van de mensen die hem gebruiken. Andersom gebeurt dat ook met de SV. Dat zorgt voor zulke harde botsingen.
ik denk dat die geloofsbelevingsverschillen wel meevallen, hooguit de terminologie.
Het probleem is vooral ontstaan dat dominees met te grote bewoordingen (satans list, etc.) erover gesproken hebben.
En de scherpste dominees staan grotendeels in kerkverbanden waar ze op een enorm voetstuk staan.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.