Die namen heb ik niet gezien, en kan ook niet beoordelen of zij zo onbenullig zijn.
Herziene Statenvertaling
Re: Herziene Statenvertaling
-
- Verbannen
Ik wel. En ik zie ook diverse andere namen, waardoor ik meen dat er wel degelijk gewoon een aanzienlijk aantal niet fake kan zijn. Het is onmogelijk dat al die namen door anderen ingevuld zijn.Tiberius schreef: ↑29 aug 2023, 22:40Die namen heb ik niet gezien, en kan ook niet beoordelen of zij zo onbenullig zijn.
Zelfs ene C.G. Vreugdenhil uit Houten heeft getekend.....
Hoezo onmogelijk? Ik kan toch ook met jouw naam ondertekenen?GerefGemeente-lid schreef: ↑29 aug 2023, 22:42Ik wel. En ik zie ook diverse andere namen, waardoor ik meen dat er wel degelijk gewoon een aanzienlijk aantal niet fake kan zijn. Het is onmogelijk dat al die namen door anderen ingevuld zijn.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ds Vreugdenhil staat er nu ook tussen.
En Kim Jong-un
Het is inmiddels een petitie van nul en gener waarde geworden.
En Kim Jong-un

Het is inmiddels een petitie van nul en gener waarde geworden.
- Maanenschijn
Ik vind overigens het onjuist of onder een valse naam ondertekenen erger dan het opstellen van deze petitie.
Het is willens en wetens liegen en bedriegen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-
Dat heb je al snel bij zulke petities. Je moet eigenlijk een x percentage corrigeren voor dubbele ondertekeningen, mensen die voor de lol ondertekenen en tegenstanders die puur tekst willen achterlaten.
Eens. Het is een zonde tegen de heilige wet van God. Maar het gekste is nog dat hier op dit forum ooit nog door mensen is verdedigd dat je best mag liegen bij een peiling hier op dit forum. Dat was ter rechterzijde, en dat blijkt dus niet zo uitzonderlijk als ik toen dacht.Maanenschijn schreef: ↑29 aug 2023, 22:49 Ik vind overigens het onjuist of onder een valse naam ondertekenen erger dan het opstellen van deze petitie.
Welnee. Je moet gewoon een werkend e-mailadres eisen en eventueel een legitimatie vragen.
-
- Verbannen
Nee.
Gewoon een sms-code laten invullen. Dan is het probleem zo opgelost.
Of een vorm van satire/volksvermaak. Het onjuist ondertekenen wat zo overduidelijk niet klopt is geen liegen, maar eerder een grap. Of het onderwerp zich hiervoor leent is vers 2, maar om het liegen en bedriegen te noemen vind ik ook wel weer een vergaande kwalificatie. Ik bedoel niet tekenen onder naam van ds. X, maar wel namen als Kim Jong Un en Julius Caesar. Het is overduidelijk. Ik zie het als vorm van proteststem, een tegenpetitie dan wel het aantonen van het niet betrouwbaar zijn van een dergelijke petitie.Maanenschijn schreef: ↑29 aug 2023, 22:49 Ik vind overigens het onjuist of onder een valse naam ondertekenen erger dan het opstellen van deze petitie.
Laatst gewijzigd door Anselmus op 29 aug 2023, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Fides Quaerens Intellectum
Waarom dan? Het is toch een serieus bedoelde petitie?Anselmus schreef: ↑29 aug 2023, 22:56Of een vorm van satire/volksvermaak. Het onjuist ondertekenen wat zo overduidelijk niet klopt is geen liegen, maar eerder een grap. Of het onderwerp zich hiervoor leent is vers 2, maar om het liegen en bedriegen te noemen vind ik ook wel weer een vergaande kwalificatie.Maanenschijn schreef: ↑29 aug 2023, 22:49 Ik vind overigens het onjuist of onder een valse naam ondertekenen erger dan het opstellen van deze petitie.
-
- Verbannen
Ja, maar als je bepaalde namen belachelijk gaat maken, zoals @mulder hierboven al noemde, is dat wel een overtreding van het negende gebod.Anselmus schreef: ↑29 aug 2023, 22:56Of een vorm van satire/volksvermaak. Het onjuist ondertekenen wat zo overduidelijk niet klopt is geen liegen, maar eerder een grap. Of het onderwerp zich hiervoor leent is vers 2, maar om het liegen en bedriegen te noemen vind ik ook wel weer een vergaande kwalificatie.Maanenschijn schreef: ↑29 aug 2023, 22:49 Ik vind overigens het onjuist of onder een valse naam ondertekenen erger dan het opstellen van deze petitie.
En daarom ben ik inmiddels wel van mening dat deze petitie niet het middel is wat het doel heiligt.
-
Mailadres moet al.DDD schreef: ↑29 aug 2023, 22:55Welnee. Je moet gewoon een werkend e-mailadres eisen en eventueel een legitimatie vragen.
Hier op het forum klinken ook termen als 'bespottelijk'. Juist doordat er zoveel mensen ondertekenen die vrijwel niets met het Wartburg te maken hebben, verliest de petitie zijn serieuze karakter. Juist daardoor roept het deze reacties op. Als het een gereformeerde school in Friesland was hadden al deze mensen niet gereageerd. Nu gaat het in bepaalde netwerken rond en grijpen mensen hun kans om zich met iets te bemoeien wat niet hun persoonlijke levenssfeer raakt. Dit irriteert anderen en een vorm van omgaan met ergernis is satire. Het doel kan goed bedoeld zijn, maar kijk hier op het forum en kijk naar welke reacties het oproept. Blijkbaar triggert het iets in mensen en dat willen ze kwijt in een reactie.DDD schreef: ↑29 aug 2023, 22:56Waarom dan? Het is toch een serieus bedoelde petitie?Anselmus schreef: ↑29 aug 2023, 22:56Of een vorm van satire/volksvermaak. Het onjuist ondertekenen wat zo overduidelijk niet klopt is geen liegen, maar eerder een grap. Of het onderwerp zich hiervoor leent is vers 2, maar om het liegen en bedriegen te noemen vind ik ook wel weer een vergaande kwalificatie.Maanenschijn schreef: ↑29 aug 2023, 22:49 Ik vind overigens het onjuist of onder een valse naam ondertekenen erger dan het opstellen van deze petitie.
Fides Quaerens Intellectum