Het verhaal dat in dit artikel beschreven wordt is een blauwdruk van vele GG ers die vragen stelde of opbouwende kritiek hadden op de prediking.DDD schreef: ↑06 apr 2023, 13:45Dat is niet typisch voor de GG. Dat is typisch voor alle gesloten culturen, waarin mensen niet bereid zijn tot zelfreflectie of niet integer zijn. Met dat laatste bedoel ik onder andere dat mensen het op zich wel met de ander eens zijn, maar de uitdrukkingswijze onverstandig vinden en daarom maar hun mond houden. Dat is niet hoe Christus het leert.Bezorgd schreef: ↑06 apr 2023, 13:41 Een leidinggevende figuur binnen de GG (publieke GG functie en lid van div deputaten) zei het al jaren geleden eens tegen me.
Als je niet precies in het paadje meeloopt dan past men helaas altijd de beproefde GG "NIE" methode toe: Negeren, Isoleren, Elimineren.
En dan worden de rijen weer gesloten. "Probleem" opgelost
Overigens verbaast het me dat opeens ds Simons weer zo onder vuur ligt vanuit diverse predikanten binnen de GG.
Ik dacht dat we die periode al een aantal jaar geleden hadden gehad.
Maar goed, men weet ook wel dat er door heel veel GG leden preken van ds Simons beluisterd worden. Misschien schuurt dat.