Ik begrijp niet wat je bedoelt.MGG schreef: ↑17 mar 2023, 17:23Delen we enkel gepubliceerde berichten? (De berichten uit het buitenland lopen namelijk regelmatig achter.)GerefGemeente-lid schreef: ↑17 mar 2023, 16:45 Ds. G.M. de Leeuw gaat per D.V. 1 mei 2023 met emeritaat: https://www.gergeminfo.nl/nieuwsbericht ... -emeritaat
Gereformeerde Gemeenten
-
- Verbannen
Re: Gereformeerde Gemeenten
-
Laten de dominees het voorbeeld geven wat het gebruik van de kanttekeningen betreft. De dominee die 15 maart 's avonds in Lisse (GG) preekte, liet zien dat hij de Bijbel als een grabbelton gebruikte.Mistig schreef: ↑16 mar 2023, 09:01 Las zojuist dit artikel: Ds. Van Zetten over uitgave GG: We moeten weer echt gaan Bijbellezen
https://www.rd.nl/artikel/1012948-ds-va ... ijbellezen
Even los van de opmerkingen over de Statenvertaling, word ik hier toch wel echt blij van. Er moet echt meer uit het Woord gelezen worden. Dat zal tot grote zegen zijn voor de gemeenten.
Er is in onze gezindte toch ook wel een cultuur geweest van: 'we vertellen de mensen wel wat er in de Bijbel staat. Laat ze maar niet zelf te veel nadenken.'
Ik zie het ook om me heen met jongeren. Jongeren willen graag gewoon de Bijbel lezen. Gewoon Gods eigen Woord. Zeker als er verwarring is in de gemeenten.
Laatst gewijzigd door Johannes 3:16 op 17 mar 2023, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik had beter niet kunnen quote, omdat het een algemene vraag is. Naar aanleiding van jouw bericht vroeg ik mij af of we enkel gepubliceerde (nieuws)berichten delen. Het komt namelijk regelmatig voor dat het lang duurt voordat nieuws uit het buitenland op GG info of het RD geplaatst wordt.GerefGemeente-lid schreef: ↑17 mar 2023, 19:18Ik begrijp niet wat je bedoelt.MGG schreef: ↑17 mar 2023, 17:23Delen we enkel gepubliceerde berichten? (De berichten uit het buitenland lopen namelijk regelmatig achter.)GerefGemeente-lid schreef: ↑17 mar 2023, 16:45 Ds. G.M. de Leeuw gaat per D.V. 1 mei 2023 met emeritaat: https://www.gergeminfo.nl/nieuwsbericht ... -emeritaat
-
- Verbannen
In dit geval toch niet. Er stond gisteren in de krant dat ds. De Leeuw met emeritaat gaat. Dat is woensdagavond besloten. Dus dat is snel bekendgemaakt.MGG schreef: ↑17 mar 2023, 19:31Ik had beter niet kunnen quote, omdat het een algemene vraag is. Naar aanleiding van jouw bericht vroeg ik mij af of we enkel gepubliceerde (nieuws)berichten delen. Het komt namelijk regelmatig voor dat het lang duurt voordat nieuws uit het buitenland op GG info of het RD geplaatst wordt.GerefGemeente-lid schreef: ↑17 mar 2023, 19:18Ik begrijp niet wat je bedoelt.MGG schreef: ↑17 mar 2023, 17:23Delen we enkel gepubliceerde berichten? (De berichten uit het buitenland lopen namelijk regelmatig achter.)GerefGemeente-lid schreef: ↑17 mar 2023, 16:45 Ds. G.M. de Leeuw gaat per D.V. 1 mei 2023 met emeritaat: https://www.gergeminfo.nl/nieuwsbericht ... -emeritaat
En natuurlijk delen we niet alleen gepubliceerde berichten. Het gebeurt heel regelmatig dat wij hier op het forum iets delen en het nog niet officieel bekend is, denk bijvoorbeeld aan aangenomen beroepen.
Kun je dit nader toelichten? Gewoon feitelijk?Johannes 3:16 schreef: ↑17 mar 2023, 19:27
Laten de dominees het voorbeeld geven wat het gebruik van de kanttekeningen betreft. De dominee die 15 maart 's avonds in Lisse (GG) preekte, liet zien dat hij de Bijbel als een grabbelton gebruikte.
- Niet meer zo actief -
-
In dit geval wel. Ik wacht echter al een poosje op een officieel bericht van een ontwikkeling in een andere buitenlandse gemeente.GerefGemeente-lid schreef: ↑17 mar 2023, 19:34In dit geval toch niet. Er stond gisteren in de krant dat ds. De Leeuw met emeritaat gaat. Dat is woensdagavond besloten. Dus dat is snel bekendgemaakt.MGG schreef: ↑17 mar 2023, 19:31Ik had beter niet kunnen quote, omdat het een algemene vraag is. Naar aanleiding van jouw bericht vroeg ik mij af of we enkel gepubliceerde (nieuws)berichten delen. Het komt namelijk regelmatig voor dat het lang duurt voordat nieuws uit het buitenland op GG info of het RD geplaatst wordt.
En natuurlijk delen we niet alleen gepubliceerde berichten. Het gebeurt heel regelmatig dat wij hier op het forum iets delen en het nog niet officieel bekend is, denk bijvoorbeeld aan aangenomen beroepen.
-
https://www.pzc.nl/reimerswaal/gereform ... ~a5eeb687/
Slim dat leden geld lenen en de rente (deels) kwijtschelden.
Slim dat leden geld lenen en de rente (deels) kwijtschelden.
Aandelen bij Erdee Media jij? Want iedereen gaat nu natuurlijk in Kerktijden zitten grasduinen.Johannes 3:16 schreef: ↑17 mar 2023, 19:27Laten de dominees het voorbeeld geven wat het gebruik van de kanttekeningen betreft. De dominee die 15 maart 's avonds in Lisse (GG) preekte, liet zien dat hij de Bijbel als een grabbelton gebruikte.Mistig schreef: ↑16 mar 2023, 09:01 Las zojuist dit artikel: Ds. Van Zetten over uitgave GG: We moeten weer echt gaan Bijbellezen
https://www.rd.nl/artikel/1012948-ds-va ... ijbellezen
Even los van de opmerkingen over de Statenvertaling, word ik hier toch wel echt blij van. Er moet echt meer uit het Woord gelezen worden. Dat zal tot grote zegen zijn voor de gemeenten.
Er is in onze gezindte toch ook wel een cultuur geweest van: 'we vertellen de mensen wel wat er in de Bijbel staat. Laat ze maar niet zelf te veel nadenken.'
Ik zie het ook om me heen met jongeren. Jongeren willen graag gewoon de Bijbel lezen. Gewoon Gods eigen Woord. Zeker als er verwarring is in de gemeenten.

-
- Verbannen
Nee hoor. De dienst is terug te luisteren via https://kerkdienstgemist.nl/stations/20 ... kerk-Lisse
Dus we kunnen allemaal beoordelen of Johannes 3: 16 daadwerkelijk gelijk heeft. Ik hoop dat hij de teksten en kanttekeningen bij de Bijbeltekst waaronder hij op dit forum zich begeeft, in ieder geval belijdt en erkent, in bijzonderheid kanttekening 11 bij 1 Johannes 2: 2.
Dus we kunnen allemaal beoordelen of Johannes 3: 16 daadwerkelijk gelijk heeft. Ik hoop dat hij de teksten en kanttekeningen bij de Bijbeltekst waaronder hij op dit forum zich begeeft, in ieder geval belijdt en erkent, in bijzonderheid kanttekening 11 bij 1 Johannes 2: 2.
Kun je inhoudelijk iets concreter worden? Het is nu een soort raadspelletje aan het worden.GerefGemeente-lid schreef: ↑17 mar 2023, 20:00 Nee hoor. De dienst is terug te luisteren via https://kerkdienstgemist.nl/stations/20 ... kerk-Lisse
-
- Verbannen
1 Johannes 2: 2: En Hij is een ⁸Verzoening ⁹voor onze zonden; en niet alleen voor ¹⁰de onze, maar ook voor de zonden ¹¹der gehele wereld.Zita schreef: ↑17 mar 2023, 20:37Kun je inhoudelijk iets concreter worden? Het is nu een soort raadspelletje aan het worden.GerefGemeente-lid schreef: ↑17 mar 2023, 20:00 Nee hoor. De dienst is terug te luisteren via https://kerkdienstgemist.nl/stations/20 ... kerk-Lisse
Kanttekening 11: Dat is, van alle mensen die in de ganse wereld uit alle volken (Johannes 11: 52, Openbaring 5: 9), nog in Hem zullen geloven. Want dat Hij alle en een ieder mens in de gehele wereld met God niet verzoent, blijkt zo uit de ervaring, alsook daaruit dat Hij niet voor alle en voor een ieder mens den Vader heeft gebeden (Johannes 17: 9) maar alleen voor degenen die in Hem zullen geloven (Johannes 17: 20).
M.a.w.: Ik hoop dat deze oude beproefde waarheid ook door forummer @Johannes 3: 16 gedeeld wordt. Dan zal de prediking van ds. Van Boven ook herkenning oproepen. Daar ben ik vast van overtuigd.
Wat vond je van zijn kritiek op de HSV in een tussenzinnetje? Beetje ver gezocht lijkt me.
Wat was dat tussenzinnetje?
-
- Verbannen
Maar waarom is in de HSV dit woordje überhaupt veranderd? Het maakt de verstaanbaarheid toch niet perse duidelijker? Dus dan hoef je het ook niet te vertalen.
Het valt me wel vaker op dat er woorden in de HSV vertaald of vervangen zijn, waarvan ik me afvraag of dat nu nodig was.