Vaak gaat het bij de 'suikervrije gezinnen' om de toegevoegde suikers die gemeden worden. Terwijl het voor de gezondheid niet uitmaakt uit welke bron de suikers komen.Zita schreef: ↑03 mei 2025, 23:07Haha, ik heb onlangs gekampeerd met een strevend-naar-suikervrij-gezin. Oef. Ze keken vol walging naar ketjap door mijn rijst. 'Het is toch eigenlijk gewoon een schep suiker met zout door je eten? Eét jij dat??' Ja dus. Ietwat bedremmeld wilde ik nog iets zeggen over dat in bananen (die ze bij de vleet eten) toch ook een berg suiker zit. En dat een scheutje ketjap... Maar goed, dat was niet de allerbeste reactie. Uiteindelijk maar iets gemompeld over 'niet zo'n sterke ruggengraat als jullie'. Een tevreden toegekeken hoe die ruggengraat sneuvelde bij de gevulde bolussen van Bakker Koppejan.Ambtenaar schreef: ↑03 mei 2025, 18:30 Vandaag de Indische balletjes in ketjapsaus van Jop van der Bijl gemaakt. En ja, hij is een zoon van Anne.
https://youtu.be/ssUoXHZHC4Q?si=bUjkOCO-mAI_Ajmo
Maar goed, die ketjap heeft een zekere lading gekregen sindsdien.![]()
Wij eten vanavond weer eens vlees. Dat is lang geleden. Ik schrik elke keer behoorlijk van de prijsstijgingen van het vlees. Vanavond wordt het een balletje gehakt, aardappelen met rozemarijn uit de oven en bospeen en broccoli.