Een professionele verkenner niet en ik denk dat Plasterk professioneel genoeg is. M.i. wordt de rol momenteel te groot gemaakt. Hij moet gewoon iedereen vragen met wie ze willen, dat opschrijven en een advies geven, zo spannend is dat niet en de inhoudelijke invloed is nul.
Verkiezingen Tweede Kamer 2023
-
Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023
Feitelijk maakt hij gewoon een LogiKwis: https://puzzelen.nl/soorten-puzzels/logikwis/Henk J schreef: ↑28 nov 2023, 13:52Een professionele verkenner niet en ik denk dat Plasterk professioneel genoeg is. M.i. wordt de rol momenteel te groot gemaakt. Hij moet gewoon iedereen vragen met wie ze willen, dat opschrijven en een advies geven, zo spannend is dat niet en de inhoudelijke invloed is nul.
Met hokjes als wie wil in een kabinet met wie, meerderheid 1e kamer etc. Dat kan hij wel in 3 weken maken.
3 weken? 6 december klaar, 7 december debat.Piet Puk schreef: ↑28 nov 2023, 13:57Feitelijk maakt hij gewoon een LogiKwis: https://puzzelen.nl/soorten-puzzels/logikwis/Henk J schreef: ↑28 nov 2023, 13:52Een professionele verkenner niet en ik denk dat Plasterk professioneel genoeg is. M.i. wordt de rol momenteel te groot gemaakt. Hij moet gewoon iedereen vragen met wie ze willen, dat opschrijven en een advies geven, zo spannend is dat niet en de inhoudelijke invloed is nul.
Met hokjes als wie wil in een kabinet met wie, meerderheid 1e kamer etc. Dat kan hij wel in 3 weken maken.
Het is één van de voorbeelden waarom de adviseurs magere mannetjes werden genoemd. Ik draag het ze niet na maar d'r werd hier gevraagd naar de kwalificatie magere mannetjes. Andere voorbeelden zijn het in scène zetten van de dans op tafel of het pluggen van een documentaire in verkiezingstijd. Nu hebben veel politieke partijen denk ik hun streken, maar rondom D66 werd het wat groter door het nogal ambitieuze: "wij laten niemand vallen" en de beloofde nieuwe bestuurscultuur.Profesto schreef: ↑28 nov 2023, 08:28Ik denk dan vrij breed bekend in kringen die meededen aan de demonisering van Kaag.Job schreef: ↑27 nov 2023, 21:43Is een vrij breed bekend geworden synoniem voor de (voormalig) adviseurs en spindoctors van mevrouw Kaag. Bij mijn weten is de term ooit gemunt door De Telegraaf. Het klinkt niet aardig en vriendelijk en er wordt dan ook onaardig en onvriendelijk gedrag mee aangeduid, zoals het ten onrechte in de oren van de pers fluisteren dat Joh. Remkes aangeschoten was tijdens de formatiebesprekingen van het demissionaire kabinet.
Kaag heeft in een debat over de kabinetsformatie aangegeven dat het terecht is dat D66 op die roddel is teruggekomen. Dan is het toch niet meer nodig om dat haar eindeloos na te dragen, zeker omdat zij zelf niet eens de aanstichtster was.
Ik denk dat Kaag destijds heel jammerlijk is gepromoot, niet in de laatste plaats door haarzelf. De belofte van nieuw leiderschap werd met vuur gebracht maar was niets dan een holle frase, haar opstelling rondom Van Drimmelen was het grootste bewijs hiervan.
Er werd voor haar promotie gretig gebruik gemaakt van veel ingangen bij de NPO, bijvoorbeeld met genoemde documentaire en de timing daarvan.
Bij haar opmerking destijds in het hele circus rondom de toeslagenaffaire (“Ik weet niet meer of ik daar zelf persoonlijk wel bij was. […] Ik weet fysiek niet of ik toen in Nederland was, of bijvoorbeeld in Niger") dacht ik: dit is een belediging voor je intelligentie, dame. Je kun beter dan dit, en eerlijk is eerlijk, het was onder het niveau wat ze zelf als norm wilde maken.
Jammer en teleurstellend, want ik vind Kaag wel degelijk een intelligente vrouw met een indrukwekkend CV.
Ik vond het dan ook echt onterecht dat bijvoorbeeld die Remkes-roddel haar zo lang voor de voeten werd gegooid. Zij trad daar in mijn ogen juist krachtig en integer op.
Ik denk echter ook dat figuren zoals Kaag zich af moet vragen in hoeverre ambities in de Nederlandse politiek realistisch zijn als je jaren elders bent geweest. Zij heeft met haar gezin in het Midden-Oosten gewoond; haar man is nog ambassadeur in Zwitserland geweest, etc., etc.
In hoeverre heb je nog binding met Nederland, of beter, het Nederlandse volk, als je ambitie is om na jaren elders premier van alle Nederlanders te worden?
Bij Frans Timmermans vroeg/vraag ik mij hetzelfde af.
Er werd voor haar promotie gretig gebruik gemaakt van veel ingangen bij de NPO, bijvoorbeeld met genoemde documentaire en de timing daarvan.
Bij haar opmerking destijds in het hele circus rondom de toeslagenaffaire (“Ik weet niet meer of ik daar zelf persoonlijk wel bij was. […] Ik weet fysiek niet of ik toen in Nederland was, of bijvoorbeeld in Niger") dacht ik: dit is een belediging voor je intelligentie, dame. Je kun beter dan dit, en eerlijk is eerlijk, het was onder het niveau wat ze zelf als norm wilde maken.
Jammer en teleurstellend, want ik vind Kaag wel degelijk een intelligente vrouw met een indrukwekkend CV.
Ik vond het dan ook echt onterecht dat bijvoorbeeld die Remkes-roddel haar zo lang voor de voeten werd gegooid. Zij trad daar in mijn ogen juist krachtig en integer op.
Ik denk echter ook dat figuren zoals Kaag zich af moet vragen in hoeverre ambities in de Nederlandse politiek realistisch zijn als je jaren elders bent geweest. Zij heeft met haar gezin in het Midden-Oosten gewoond; haar man is nog ambassadeur in Zwitserland geweest, etc., etc.
In hoeverre heb je nog binding met Nederland, of beter, het Nederlandse volk, als je ambitie is om na jaren elders premier van alle Nederlanders te worden?
Bij Frans Timmermans vroeg/vraag ik mij hetzelfde af.
-
Waarschijnlijk krijgt D66 de laatste restzetel en daarmee toch dubbele cijfers.
-
Iets is er toch wel mis met de zetelverdeling zoals die hier eerder werd gemeld aan de hand van een of andere site. Daar werd pvv op 38 gezet en d66 op 9. Die 38 heb ik trouwens nergens voorbij zien komen.
Vaag, zeer vaag. Zet zelfs aan tot een halve waarheid. Totaal niet serieus antwoord.MGG schreef: ↑28 nov 2023, 22:33 https://refoweb.nl/vragenrubriek/30584/pvv-gestemd/
Wat vinden jullie van dit antwoord?
Ik vind het een kwalijk antwoord. Ik denk inderdaad dat PVV-stemmen een christen niet past. Daar zou deze dominee wel wat zinnigers over hebben mogen opmerken.MGG schreef: ↑28 nov 2023, 22:33 https://refoweb.nl/vragenrubriek/30584/pvv-gestemd/
Wat vinden jullie van dit antwoord?
Valt mee, Simon. Maar daar moet je de berekening van restzetels voor begrijpen. Die 38 heeft de NOS e.d. nooit gemeld, omdat het ANP(waar de NOS zich op baseerde) niet bij elke binnenkomende gemeente hun zetelverdeling gingen aanpassen. Dat kost een hoop tijd. Degenen die wel wisten hoe de berekening werkte, berekenden wel elke keer de nieuwe restzetels. Maar die laatste restzetel is bij de uitslagen van de laatste gemeenten telkens naar een andere partij gegaan.
Het is een slecht antwoord inderdaad. Ook al heb ik sympathie voor de PVV, het is mijn inziens toch zondig om op een onchristelijke partij te stemmen.
Omdat in een democratie het volk regeert. Ons stemgedrag bepaalt het beleid in Den Haag. Dus als je op een onchristelijke partij stemt, ben je verantwoordelijk voor de daaruit voortkomende onchristelijke wetgeving. De SGP of CU zullen nooit actief bijdragen aan onchristelijke wetgeving. Je bent daarom zondig bezig als je op christelijke partijen kunt stemmen maar het niet doet.