Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Henk J

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Henk J »

Amstelodamense schreef: 27 nov 2023, 15:44 Kijk, Plasterk treedt ten tonele. Lijkt me een prima kandidaat hiervoor. Fijn dat er zo snel iemand bereid is gevonden.
Beter zou wezen als ze iemand die vinden die al wat jaren uit de politiek is en die zich al wat jaren niet uitgelaten heeft over de politiek. Plasterk heeft als columnist natuurlijk ook al een reputatie. Maar goed, als iedereen daar professioneel mee omgaat hoeft er niets aan de hand te wezen.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Job schreef: 27 nov 2023, 11:37
MGG schreef: 27 nov 2023, 08:37
Profesto schreef: 27 nov 2023, 08:29 LOL, de 'linkse ongetemde haat'.
Het moet echt niet gekker worden. :haha

De PVV met Wilders voorop is één grote haatfabriek. Als links dat benoemt, jagen zij polarisatie aan? Laat me niet lachen!
Voer beter campagne in plaats van zielig doen na de zoveelste linkse nederlaag.
Wilders is momenteel een grotere verbinder dan de meeste linkse politici.
Persoonlijk verwacht ik nog wel een bak ellende rondom de PVV. Ik heb er een zwaar hoofd in dat dit een samenbindende periode gaat worden.

Alleen, ja. Het komt wat misplaatst triomfantelijk over als iemand die met D66 sympathiseert (nota bene) dit komt melden. Me dunkt dat de partij met de magere mannetjes voor komende jaren genoeg eigen zonden heeft te bewenen om nog parmantig te kunnen doen (en dat geldt ook voor hun sympathisanten).
Afgezien nog van de standpunten van de PVV: de complete kandidatenlijst zal actief moeten worden. 37 in de kamer, en wellicht een stuk of 8 in het kabinet. Dan moet je dus ook die mensen die je maar onderaan de lijst had geplaatst in bedwang zien te houden. Wilders gaat het als premier (als hij dat wordt) veel te druk krijgen om al die 45 mensen in bedwang te houden. Een partij met wat bijzondere standpunten trekt ook bijzondere kandidaten aan, en ze hebben allemaal geen ervaring. Ik voorzie binnen een half jaar nieuwe verkiezingen. Mijn 6vwo was verheugd. Ze zijn zeer politiek betrokken, en over een halfjaar mogen de meesten stemmen (en nu mochten ze dat nog niet).
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Zal november 2024 zijn denk ik, de volgende verkiezingen voor de Tweede Kamer.
- Niet meer zo actief -
CvdW

Bericht door CvdW »

Mooi dat Wilders over muren heen kijkt. Nu een verkenner van PvdA huize. Geef Wilders een eerlijke kans.
Hoe snel worden de wantoestanden vergeten ten tijde van de VVD.
parsifal

Bericht door parsifal »

CvdW schreef: 27 nov 2023, 18:32 Mooi dat Wilders over muren heen kijkt. Nu een verkenner van PvdA huize. Geef Wilders een eerlijke kans.
Is dit sarcastisch? Plasterk wordt door veel PvdAers niet meer als 1 van hen gezien. Verder niet perse slechte keuze, maar niet om reden die je geeft.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
CvdW

Bericht door CvdW »

Zeker niet sarcastisch.
Als voorbeeld: op dit forum kun je lezen dat niet iedereen gelukkig is met Stoffer. Dat zal bij PvdA niet anders zijn.
M.a.w. geef Wilders een eerlijke kans. Hij krijgt geen alleenrecht, dus andere partijen kunnen de scherpe randjes bijschaven.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

parsifal schreef: 27 nov 2023, 18:47
CvdW schreef: 27 nov 2023, 18:32 Mooi dat Wilders over muren heen kijkt. Nu een verkenner van PvdA huize. Geef Wilders een eerlijke kans.
Is dit sarcastisch? Plasterk wordt door veel PvdAers niet meer als 1 van hen gezien. Verder niet perse slechte keuze, maar niet om reden die je geeft.
Dit is een quote van een linkse PvdA'er over Ronald Plasterk. Hij hangt dus één op één het PVV-gedachtengoed aan:
Volgens Plasterk is links niet enkel het contact met de eigen achterban kwijtgeraakt, nee, het is nog veel erger: ‘Links heeft besloten om die achterban te haten.’ Dit noemt hij ‘prolofobie’.

Het komt er volgens hem op neer dat de linkse elite enkel nog geïnteresseerd is in identiteitspolitiek en abstracte kunst, en niet meer in de uitkeringen en sociale voorzieningen van gewone mensen. Het gaat om een elite ‘die gigantische fondsen inricht voor postmoderne onderwerpen en dan te weinig overhoudt voor de AOW’.
parsifal

Bericht door parsifal »

CvdW schreef: 27 nov 2023, 18:52 Zeker niet sarcastisch.
Als voorbeeld: op dit forum kun je lezen dat niet iedereen gelukkig is met Stoffer. Dat zal bij PvdA niet anders zijn.
M.a.w. geef Wilders een eerlijke kans. Hij krijgt geen alleenrecht, dus andere partijen kunnen de scherpe randjes bijschaven.
Plasterk is toch meer wat Van Agt voor CDA is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Job

Bericht door Job »

ZWP schreef: 27 nov 2023, 14:19
Job schreef: 27 nov 2023, 13:51 Niet off-topic hoor. Google maar op "Magere mannetjes D66" en je zult genoeg van je gading vinden. Beter uitgelegd dan ik dat kan doen.
Ok, vreemde manier van spreken over (het uiterlijk? van) onze volksvertegenwoordigers. Ik zeg maar weer: polarisatie komt van beide polen. ;)
Is een vrij breed bekend geworden synoniem voor de (voormalig) adviseurs en spindoctors van mevrouw Kaag. Bij mijn weten is de term ooit gemunt door De Telegraaf. Het klinkt niet aardig en vriendelijk en er wordt dan ook onaardig en onvriendelijk gedrag mee aangeduid, zoals het ten onrechte in de oren van de pers fluisteren dat Joh. Remkes aangeschoten was tijdens de formatiebesprekingen van het demissionaire kabinet.
merel

Bericht door merel »

Het lijkt mij dat de houding/ bewoordingen van de Telegraaf richting politici niet door ons overgenomen moet worden.
Profesto

Bericht door Profesto »

Job schreef: 27 nov 2023, 21:43
ZWP schreef: 27 nov 2023, 14:19
Job schreef: 27 nov 2023, 13:51 Niet off-topic hoor. Google maar op "Magere mannetjes D66" en je zult genoeg van je gading vinden. Beter uitgelegd dan ik dat kan doen.
Ok, vreemde manier van spreken over (het uiterlijk? van) onze volksvertegenwoordigers. Ik zeg maar weer: polarisatie komt van beide polen. ;)
Is een vrij breed bekend geworden synoniem voor de (voormalig) adviseurs en spindoctors van mevrouw Kaag. Bij mijn weten is de term ooit gemunt door De Telegraaf. Het klinkt niet aardig en vriendelijk en er wordt dan ook onaardig en onvriendelijk gedrag mee aangeduid, zoals het ten onrechte in de oren van de pers fluisteren dat Joh. Remkes aangeschoten was tijdens de formatiebesprekingen van het demissionaire kabinet.
Ik denk dan vrij breed bekend in kringen die meededen aan de demonisering van Kaag.
Kaag heeft in een debat over de kabinetsformatie aangegeven dat het terecht is dat D66 op die roddel is teruggekomen. Dan is het toch niet meer nodig om dat haar eindeloos na te dragen, zeker omdat zij zelf niet eens de aanstichtster was.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Wat mij altijd het beste is bijgebleven van dhr. Plasterk is wel dat hij ooit de SGP 'van de ratten besnuffeld' noemde...
Ik heb even gezocht op 'van de ratten besnuffeld' en ja, ik belandde meteen bij dit, wat me altijd bijgebleven was:
https://www.rd.nl/yord/article/6372181eb0.html?pageID=4
Wat dat betreft heb ik dus niet bepaald positieve herinneringen aan de 'Verkenner van Wilders'.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
HHR

Bericht door HHR »

-DIA- schreef: 28 nov 2023, 08:54 Wat mij altijd het beste is bijgebleven van dhr. Plasterk is wel dat hij ooit de SGP 'van de ratten besnuffeld' noemde...
Ik heb even gezocht op 'van de ratten besnuffeld' en ja, ik belandde meteen bij dit, wat me altijd bijgebleven was:
Wat dat betreft heb ik dus niet bepaald positieve herinneringen aan de 'Verkenner van Wilders'.
Dat is in de laatste jaren wel veranderd.
Ik heb wel eens begrepen dat er tegenwoordig goede contacten zijn tussen Plasterk en SGP fractie.
ZWP

Bericht door ZWP »

HHR schreef: 28 nov 2023, 11:22
-DIA- schreef: 28 nov 2023, 08:54 Wat mij altijd het beste is bijgebleven van dhr. Plasterk is wel dat hij ooit de SGP 'van de ratten besnuffeld' noemde...
Dat is in de laatste jaren wel veranderd.
Ik heb wel eens begrepen dat er tegenwoordig goede contacten zijn tussen Plasterk en SGP fractie.
Zou natuurlijk kunnen. Plasterk blijft natuurlijk wel een atheïst (of ietsist om zijn term te gebruiken) die bepaald niet veel opheeft met religie. Qua medisch-ethische standpunten staat hij mijlenver van de SGP vandaan.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Laat een verkenner zijn persoonljike voorkeuren meewegen?
Plaats reactie