Gereformeerde Gemeenten

pierre27

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

Job schreef: Gisteren, 22:26
pierre27 schreef: Gisteren, 20:54
-DIA- schreef: Gisteren, 20:51
Job schreef: Gisteren, 19:27 In dezelfde geest als de Werkendammers maar dan op een rustige toon, nog iemand die de leer van de Geref. Gemeenten op YouTube bestrijdt en daarbij preekfragmenten in zijn video's opneemt: https://youtube.com/@streetpreacher316?feature=shared
Kan men predikanten zo een halve waarheid laten zeggen? Luisteren we wel in de context? Ik kan niet anders denken dat men de context vergeet, of nee, niet vergeet, maar liever wil vergeten, of niet verstaan.
Je moet er gevoelig voor zijn om dit te willen beluisteren. Ik heb er compleet niks mee.
Dat is zo, maar gevaarlijk is het wel, al die tegenstrijdige, openbare content. Je zult maar jong en beïnvloedbaar zijn en wat rondstruinen op YouTube. Wat was mijn jeugd nog relatief eenvoudig vergeleken met wat jongeren nu te verstouwen krijgen. Relatief eenvoudig. Want minder gevaarlijk was het niet. Het was erg aangenaam en makkelijk verpozen in de refobubbel.
Klopt hoor, en dat soms met ophitsende volwassenen erbij die het nog lastiger maken voor jongeren.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie