Gereformeerde Gemeenten

johannes123

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door johannes123 »

SanderL schreef: 16 jun 2025, 15:36
CvdW schreef: 16 jun 2025, 13:07 Heeft Hoes niet geleerd van de vorige keer?
Blijkbaar niet.
Wat was er mis met Goes dan? Goes blijft toch wel leeg lopen, ook zonder student of predikant, de vorige predikant is nu al tijdje weg maar de gemeente blijft leeglopen...
refo

Bericht door refo »

J de Groot schreef: 16 jun 2025, 14:11
Erskinees schreef: 16 jun 2025, 12:44 Dat is toch niet erg? Jij en ik passen vast ook niet in ieder bedrijf of iedere organisatie.

Bovendien komen er ook nog een aantal midden-rechtsgemeenten met tweetallen zonder student, of maar met 1 van de 2 studenten.
Jaja
En ondertussen maar klagen dat het curatorium zo weinig mannenbroeders toelaat
Als er 10 werden aangenomen waren ze nog niet goed genoeg
Dat is een onmogelijk te bewijzen stelling. En ook een beetje onlogisch.
Job

Bericht door Job »

johannes123 schreef: 16 jun 2025, 15:46

Wat was er mis met Goes dan? Goes blijft toch wel leeg lopen, ook zonder student of predikant, de vorige predikant is nu al tijdje weg maar de gemeente blijft leeglopen...
Dan zou je ook kunnen zeggen dat je intussen met een heel nieuwe gemeentesamenstelling te maken hebt. En dan hoeft vergelijken met een aantal jaar geleden dus niet meer. Verder ken ik de gemeente niet, dus ik zeg dit objectief.

Verder raak ik er al meer van overtuigd dat elke gemeente aan de beurt komt. De (uiterlijk) vette jaren van de kerk in Nederland zijn voorbij. Er is nog een aantal voor het oog bloeiende gemeenten, maar er hoeft maar iéts te gebeuren en er komt een kettingreactie op gang. Ik hoop dat de twee mannen maar heel weinig op zichzelf en op omstandigheden zullen zien en veel naar Boven blikken.
Evangelist

Bericht door Evangelist »

Job schreef: 16 jun 2025, 16:25Verder raak ik er al meer van overtuigd dat elke gemeente aan de beurt komt. De (uiterlijk) vette jaren van de kerk in Nederland zijn voorbij. Er is nog een aantal voor het oog bloeiende gemeenten, maar er hoeft maar iéts te gebeuren en er komt een kettingreactie op gang.
Ik denk dat je daarin gelijk hebt; en ik neem aan dat je dit breder bedoelt dan alleen de GG? Er schuift op veel terreinen veel binnen de gereformeerde gezindte. Ook op punten waarvan je toch mocht verwachten dat ze onder ons 'volkomen zekerheid' hadden. Wellicht gaan we nu steeds meer in het openbaar zien, want dr. Herman Paul al schreef in 'De slag om het hart'. De innerlijke secularisatie die al jaren gaande is, en die verstopt zit achter een dunne vernislaag van orthodoxie.
Hartelijke groet,
Evangelist
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Wat zijn de top 5 best betalende vacante gemeentes van dit moment?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Rido91

Bericht door Rido91 »

J de Groot schreef: 16 jun 2025, 14:11
Erskinees schreef: 16 jun 2025, 12:44 Dat is toch niet erg? Jij en ik passen vast ook niet in ieder bedrijf of iedere organisatie.

Bovendien komen er ook nog een aantal midden-rechtsgemeenten met tweetallen zonder student, of maar met 1 van de 2 studenten.
Jaja
En ondertussen maar klagen dat het curatorium zo weinig mannenbroeders toelaat
Als er 10 werden aangenomen waren ze nog niet goed genoeg
Het gevaar van zo'n curatorium is natuurlijk ook juist dat er een risico bestaat dat de curatoren een te groot stempel drukken op wie er worden aangenomen waardoor er alleen studenten worden aangenomen die 'bij geval' uit de rechterflank van de Gereformeerde Gemeente afkomstig zijn
J de Groot

Bericht door J de Groot »

Bertiel schreef: 16 jun 2025, 17:51 Wat zijn de top 5 best betalende vacante gemeentes van dit moment?
Geen idee
De grootste gemeenten die vacant zijn op dit moment:
1. Alblasserdam
2. Kapelle-Biezelinge (geen studenten op dubbeltal)
3. Kampen
4. Gouda
5. Goes
6. Middelburg-Centrum
7. Lisse
8. Kruiningen
9. Bodegraven
MGG

Bericht door MGG »

Bertiel schreef: 16 jun 2025, 17:51 Wat zijn de top 5 best betalende vacante gemeentes van dit moment?
Dat weet waarschijnlijk niemand. Het kost heel wat moeite om te achterhalen wat een gemeente betaalt. Daarbij komt dat het bruto salaris slechts een indicatie is van he netto voordeel.

Waarom stel je deze vraag?
Job

Bericht door Job »

MGG schreef: 16 jun 2025, 18:29
Dat weet waarschijnlijk niemand. Het kost heel wat moeite om te achterhalen wat een gemeente betaalt. Daarbij komt dat het bruto salaris slechts een indicatie is van he netto voordeel.

Zulke dingen worden toch gewoon voorgelezen bij de beroepsbrief? En verder gaat het ons niets aan.
Job

Bericht door Job »

Evangelist schreef: 16 jun 2025, 17:01
Job schreef: 16 jun 2025, 16:25Verder raak ik er al meer van overtuigd dat elke gemeente aan de beurt komt. De (uiterlijk) vette jaren van de kerk in Nederland zijn voorbij. Er is nog een aantal voor het oog bloeiende gemeenten, maar er hoeft maar iéts te gebeuren en er komt een kettingreactie op gang.
Ik denk dat je daarin gelijk hebt; en ik neem aan dat je dit breder bedoelt dan alleen de GG? Er schuift op veel terreinen veel binnen de gereformeerde gezindte. Ook op punten waarvan je toch mocht verwachten dat ze onder ons 'volkomen zekerheid' hadden. Wellicht gaan we nu steeds meer in het openbaar zien, want dr. Herman Paul al schreef in 'De slag om het hart'. De innerlijke secularisatie die al jaren gaande is, en die verstopt zit achter een dunne vernislaag van orthodoxie.
Eens, en inderdaad in den brede, al heb ik zelf vooral zicht op de GG. De juichverhalen over de secularisatie buiten de kerk die misschien gestopt is, deel ik nog niet zo. De secularisatie binnen de kerk zit al heel diep.
Job

Bericht door Job »

J de Groot schreef: 16 jun 2025, 18:02
Geen idee
De grootste gemeenten die vacant zijn op dit moment:
1. Alblasserdam
2. Kapelle-Biezelinge (geen studenten op dubbeltal)
3. Kampen
4. Gouda
5. Goes
6. Middelburg-Centrum
7. Lisse
8. Kruiningen
9. Bodegraven
Ik weet dat het bijna gemeengoed is om te verwachten dat er weer grote en rijke gemeenten aan de beurt komen, maar ajb, laten we dat gevoel niet voeden. Misschien mogen het dit jaar verachte, kansloze en onedele gemeenten zijn.
MGG

Bericht door MGG »

Job schreef: 16 jun 2025, 18:34

Zulke dingen worden toch gewoon voorgelezen bij de beroepsbrief? En verder gaat het ons niets aan.
Klopt, maar ik denk dat niemand deze informatie van alle gemeente verzamelt. Mede daarom ben ik benieuwd naar waarom Bertiel deze vraag stelt.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Het is een zeer grote uitzondering dat een kleine armlastige gemeente met een kandidaat bedeeld wordt.
Ik heb zo al een inschatting welke vacatures ingevuld worden. Ik hoop dat ik ongelijk heb
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Job

Bericht door Job »

MGG schreef: 16 jun 2025, 18:52
Job schreef: 16 jun 2025, 18:34

Klopt, maar ik denk dat niemand deze informatie van alle gemeente verzamelt. Mede daarom ben ik benieuwd naar waarom Bertiel deze vraag stelt.
Ik denk dat mensen met merkwaardige interesses een eind komen via de ANBI-gegevens.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Bertiel schreef: 16 jun 2025, 19:06 Het is een zeer grote uitzondering dat een kleine armlastige gemeente met een kandidaat bedeeld wordt.
Ik heb zo al een inschatting welke vacatures ingevuld worden. Ik hoop dat ik ongelijk heb
Nou doe eens een poging....
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie