Presidentsverkiezingen USA 2024

Henk J

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door Henk J »

MGG schreef: 12 jun 2024, 06:48 Het zou mij niet verbazen als Trump uit strategische overwegingen Pro Life handelde. Hij heeft 3 rechters benoemd die Pro Life zijn. Vergeleken met Clinton of Biden is Trump overduidelijk de beste (of minst slechte?) keus voor Pro Life stemmers.
Met alle respect maar mijn overweging houdt niet op bij of iemand Pro Life is of niet. Op Biden zou ik niet kunnen stemmen gezien zijn medisch-ethische agenda. Dan houdt je Trump over. Maar om nu op die man te stemmen, in 2016 en 2020 was Pence er nog bij maar nu ook niet meer. Trump lijkt mij alleen om electorale redenen Pro Life, verder hangen er allerlei rechtszaken aan zijn broek die niet allemaal onterecht zijn, zet hij allerlei mensen onder druk rondom de verkiezingen en veroordeeld hij nog altijd de aanval op het Capitool niet. Dus ik zou dan denk ik niet stemmen. Alleen de rechterbenoemingen wegen zwaar mee, die kun je beter via Republikeinen hebben dan via de Democraten. Ben blij dat ik geen Amerikaan ben en die keuze moet maken.
MarJT

Bericht door MarJT »

GerefGemeente-lid schreef: 12 jun 2024, 09:32
MarJT schreef: 12 jun 2024, 09:12
MGG schreef: 11 jun 2024, 23:13
MarJT schreef: 11 jun 2024, 23:03 En daarbij is het wel heel lastig om groots op deze uitspraak over Hunter Biden in te gaan. Hij is veroordeeld voor verboden wapenbezit, sowieso een gruwel voor de Republikeinen die bij elke leerkracht een pistool in de hand willen drukken.

En verder is Trump knettergek en zijn kiezers ook.

Gemiddelde Trumpfan: Hij zegt tenminste hoe het zit!

Trump bij laatste Rally: ik geef niets om jullie, het gaat alleen om je stem te krijgen!

Gemiddelde Trumpfan: Je moet niet alles serieus nemen wat hij zegt.

:bobo
En zo zet je tientallen miljoenen mensen weg. Ook talloze christenen die uit overtuiging Trump stemmen. Bij de presidentsverkiezingen Pro-life stemmen maakt je knettergek?
Afbeelding

Het is een photoshop, maar het gouden beeld van Trump is echt. Ga mij eens vertellen waar het verschil is tussen het eerste gebod en dit.
Je mag vanalles vinden, maar laten we elkander niet gaan veroordelen. Ik heb nogal moeite met je toon, niet alleen in dit draadje overigens.
Er worden zwaardere woorden gebruikte als het gaat over bijvoorbeeld het zgn Wokeisme door mensen op dit
forum. Ik veroordeel niet, ik laat alleen zien hoe de in brede kring in evangelicals over Trump wordt gedacht. Voor velen is hij een belichaming van een gezant van God. En dat vind Trump fantastisch en moedigt dat zoveel mogelijk aan. Ik heb grote moeite dat hij op dit forum zo bewierookt wordt door sommige mensen. Dan heb je het echt niet begrepen hoe Jezus sprak over verering van mensen.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

MarJT schreef: 12 jun 2024, 10:52Voor velen is hij een belichaming van een gezant van God. En dat vind Trump fantastisch en moedigt dat zoveel mogelijk aan. Ik heb grote moeite dat hij op dit forum zo bewierookt wordt door sommige mensen. Dan heb je het echt niet begrepen hoe Jezus sprak over verering van mensen.
Dat zie ik inderdaad in de US (waar zelfs over christenvervolging wordt gesproken als Trump wordt aangepakt mbt zijn wandaden).

Ik lees op dit forum alleen dat er twee slechten zijn, en Trump de minst slechte wat betreft het beleid. Waarbij er gradatie is in hoe men over Trump denkt als persoon. Maar met bewieroking of dat men Trump een dienaar van God of fantastisch vindt, heeft dat helemaal niets te maken.

Jouw wijze van communiceren doet heel erg Trumpiaans aan. En dat is wat mij betreft geen compliment, of gewenst op een forum waar we respectvol met elkaars meningen omgaan.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
MGG

Bericht door MGG »

J.C. Philpot schreef: 12 jun 2024, 10:59
MarJT schreef: 12 jun 2024, 10:52Voor velen is hij een belichaming van een gezant van God. En dat vind Trump fantastisch en moedigt dat zoveel mogelijk aan. Ik heb grote moeite dat hij op dit forum zo bewierookt wordt door sommige mensen. Dan heb je het echt niet begrepen hoe Jezus sprak over verering van mensen.
Dat zie ik inderdaad in de US (waar zelfs over christenvervolging wordt gesproken als Trump wordt aangepakt mbt zijn wandaden).

Ik lees op dit forum alleen dat er twee slechten zijn, en Trump de minst slechte wat betreft het beleid. Waarbij er gradatie is in hoe men over Trump denkt als persoon. Maar met bewieroking of dat men Trump een dienaar van God of fantastisch vindt, heeft dat helemaal niets te maken.

Jouw wijze van communiceren doet heel erg Trumpiaans aan. En dat is wat mij betreft geen compliment, of gewenst op een forum waar we respectvol met elkaars meningen omgaan.
Dankjewel. Je verwoordt het perfect.
MarJT

Bericht door MarJT »

MGG schreef: 12 jun 2024, 11:17

Wat fijn dat jullie het samen zo eens zijn. Allebei dezelfde sticker? ::bye
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

MarJT schreef: 12 jun 2024, 17:46

Dit is toch niet een normale manier om discussie te voeren? Je noemt iedereen die op Trump stemt knettergek, en als er dan vervolgens wat nuance in wordt aangebracht, reageer je niet meer inhoudelijk. Ik vind dat erg lastig. In de discussie over de CGK ging het op precies dezelfde manier. Laten we alsjeblieft proberen elkaar eerlijk te behandelen en op een volwassen manier met elkaar omgaan. Dat maakt het een stuk gezelliger.
MGG

Bericht door MGG »

MarJT schreef: 12 jun 2024, 17:46

Hoe probeer je op dit forum invulling te geven aan de opdracht om God lief te hebben boven alles en je naaste als jezelf?

Wil je reactie op je eerdere bevel? Zo ja, maak er een vraag van. Bevel zijn voor honden.
TSD

Bericht door TSD »

Herman schreef: 12 jun 2024, 09:29
TSD schreef: 12 jun 2024, 09:11
Herman schreef: 12 jun 2024, 09:06
TSD schreef: 12 jun 2024, 08:51 Ik vind het inderdaad nog steeds bizar dat Trump juist ook bij de grote groep evangelicalen heel populair is. Zeker in de voorverkiezingen toen er echt nog wat te kiezen viel, bijv. Mike Pence die heel herkenbaar de christelijke waarden uitdraagt en daarbij heeft laten zien dat hij zijn rug recht houdt, wat er ook gebeurd.

Ook nu weer: Hij gaat niet om zijn eigen positie nu alsnog zijn steun aan Trump geven, maar blijft onomwonden zeggen dat hij dat niet kan doen. Zelfs Nikki Haley is 'om'. Wat dat betreft veel respect voor die man.
Ik zit een boek te lezen van de historici Noll en Marsden over de 81% van de evangelicals die op Trump stemden. Daar zijn nogal wat nuanceringen bij te maken, omdat dergelijke metingen niet echt betrouwbaar zijn. Aan de andere kant is vrij helder dat Trump een zeer groot aandeel conservatieve witte christenen aan zich weet te binden.
Marsden voert onder andere een Democratische 'Trump' op in zijn verhaal. Daarin maakt hij duidelijk dat linkse christenen waarschijnlijk net zo vergoelijkend over een linkse Trump zouden praten, op dezelfde wijze als nu gebeurd door rechts. Ik vond dat een overtuigend voorbeeld omdat mensen blijkbaar sociologisch zo in elkaar steken.
Interessant! :) Welk boek is dat?
https://www.amazon.com/Evangelicals-The ... 0802876951

Centraal staat het begrip evangelicals in historisch perspectief. In Amerika vinden ze het jammer dat de term evangelical de laatste tien jaar is geëvolueerd in 'domme witte Trump-stemmer'.
Bedankt! Interessante materie om wat meer inzicht te krijgen in die groep, begrijp ik…!
KDD

Bericht door KDD »

Zo zie ik het ook. Er zijn mensen die echt kortsluiting krijgen als ze merken dat er positief over Trump gedaan wordt. Die hebben TDS (Trump Derangement Syndroom). Daarbij kun je zien dat Trump een polariserende persoon is en dat de republikeinen beter een andere leider kunnen hebben. Het is wat het is en ik zou gerust op Trump stemmen. Maar ik ga geen 2de bijbel van hem kopen. Een is genoeg.
parsifal

Bericht door parsifal »

parsifal schreef: 12 jun 2024, 08:07 En pro-life beleid is wat anders dan abortus moeilijker maken.
https://www.pewresearch.org/short-reads ... in-the-us/

De armsten helpen en er voor zorgen dat jonge ouders niet in een armoedeval komen, helpt ook een hoop. Net als goede voorlichting en toegang tot voorbehoedsmiddelen. https://www.reuters.com/business/health ... 024-06-03/
Dit laatste gaat ook over Morning-after-pill, maar daar is ook wat aan te doen.
Ik denk dat je de cijfers ook moet laten spreken.

Dit komt weer terug in discussie over Nederlandse politiek. Ik vind het ook echt fout als abortus puur besproken wordt als een vrouwenrecht en het recht van het kind niet telt. Echter laat de cijfers ook spreken.
Zie ook: https://en.wikipedia.org/wiki/Abortion_ ... ted_States
Ik zie liever abortus afnemen omdat de vraag afneemt, dan dat ik abortuscijfers zie toenemen terwijl het juridisch wel wat moeilijker wordt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

TSD schreef: 12 jun 2024, 08:55MSNBC (uitgesproken democratisch) suggereert hier openlijk dat de rechtsspraak politiek gestuurd is. Het laat wel zien hoever de polarisatie in de VS eigenlijk al is en wat de kwalijke rol van de media hierbij is.
Dat een deel van de rechtsspraak politiek gestuurd is, is helaas ook wel waar, ondanks mijn waarderende woorden eerder. Kijk bijvoorbeeld naar de rechtszaak in Florida over de geheime documenten die Trump illegaal in zijn Mar a Lago optrekje had verstopt en waarvoor hij nu vervolgd wordt. Om totaal onverklaarbare redenen heeft de rechter in deze zaak, rechter Aileen Cannon, die door Trump is aangesteld, nog steeds geen datum voor de inhoudelijke behandeling van deze rechtszaak vastgesteld, ondanks het feit dat zowel de verdediging als de aanklager er aanvankelijk geen probleem mee hadden dat die in augustus zou beginnen. Maar dat doet ze dus niet en dat levert Trump een voordeel op: die rechtszaak gaat niet beginnen voor de presidentsverkiezingen. Dit is niet de enige vreemde beslissing die ze in deze zaak heeft genomen, wat er waarschijnlijk voor gaat zorgen dat de aanklager bij een hogere rechtbank gaat vragen om haar van deze zaak af te halen.
In alle rechtszaken die er tegen Trump lopen, heeft hij scherpe kritiek geuit op elke rechter die leiding gaf aan de rechtszaken, behalve op rechter Cannon. Hij noemt haar "highly respected", "very smart", and "very strong judge". Kortom: dit is een rechter die doet wat hij wil.
KDD

Bericht door KDD »

parsifal

Bericht door parsifal »

KDD schreef: 15 jun 2024, 03:35 4 more years?

https://x.com/RNCResearch/status/180129 ... -summit%2F
https://www.washingtonpost.com/politics ... y-mislead/

Dat had je zelf ook kunnen googlen.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
TSD

Bericht door TSD »

parsifal schreef: 15 jun 2024, 07:24

Ik kan het helaas niet lezen. Je hebt echter het knip en plakwerk van de RNC niet nodig om je serieuze zorgen te maken om de cognitieve gesteldheid van Biden.

Ook bij gewoon ongeknipt materiaal zijn er zoveel momenten die echt je wenkbrauwen doen fronsen, momenten waarop de president afwezig oogt, niet scherp, soms echt even “weg”, moeilijk uit zijn woorden komt, motorisch sterk achteruit lijkt te gaan. Het valt mij echt op. Steeds weer denk ik: hoe kan toch een partij van mensen die zichzelf presenteren als weldenkende mensen, iemand nog voor 4 jaar als president nomineren die nu al zoveel tekenen van zwakte als gevolg van ouderdom vertoont. Ik vind het echt onbegrijpelijk en heb ook medelijden met die man, die hoort nu niet 4 nieuwe jaren van deze zware verantwoordelijkheid voor de boeg te hebben. Ik denk dat dit echt de hoofdreden is waarom Trump voor staat in de peilingen en zelfs de voorkeur heeft van vele “independents”.

En ja, dat wordt stevig aangedikt via knip en plakwerk, helaas, maar zo gaat het (dat moddergooien) van beide zijden al decennia.
parsifal

Bericht door parsifal »

TSD schreef: 15 jun 2024, 07:56
parsifal schreef: 15 jun 2024, 07:24

Ik kan het helaas niet lezen. Je hebt echter het knip en plakwerk van de RNC niet nodig om je serieuze zorgen te maken om de cognitieve gesteldheid van Biden.

Ook bij gewoon ongeknipt materiaal zijn er zoveel momenten die echt je wenkbrauwen doen fronsen, momenten waarop de president afwezig oogt, niet scherp, soms echt even “weg”, moeilijk uit zijn woorden komt, motorisch sterk achteruit lijkt te gaan. Het valt mij echt op. Steeds weer denk ik: hoe kan toch een partij van mensen die zichzelf presenteren als weldenkende mensen, iemand nog voor 4 jaar als president nomineren die nu al zoveel tekenen van zwakte als gevolg van ouderdom vertoont. Ik vind het echt onbegrijpelijk en heb ook medelijden met die man, die hoort nu niet 4 nieuwe jaren van deze zware verantwoordelijkheid voor de boeg te hebben. Ik denk dat dit echt de hoofdreden is waarom Trump voor staat in de peilingen en zelfs de voorkeur heeft van vele “independents”.

En ja, dat wordt stevig aangedikt via knip en plakwerk, helaas, maar zo gaat het (dat moddergooien) van beide zijden al decennia.
Daar ben ik het mee eens. Ik zie ook liever andere kandidaat (al zal dat waarschijnlijk een minder gematigde zijn dan Biden). Meedoen met knip en plakwerk is m.i. wel laster.
Plaats reactie