Presidentsverkiezingen USA 2024

Henk J

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door Henk J »

Toch, als ik nu in de VS zou wonen zou ik denk ik niet gaan stemmen.
DDD

Bericht door DDD »

Ja, in dit geval moet er wel een steekje los zitten, naar mijn idee. Maar goed, eigenlijk geldt dat voor beide kandidaten. Het is een bespottelijke vertoning dat zoiets gebeurt. Er zijn heel wat derdewereldlanden die een deugdelijker politiek stelsel hebben.
gallio

Bericht door gallio »

MGG schreef: 11 jun 2024, 23:13 En zo zet je tientallen miljoenen mensen weg. Ook talloze christenen die uit overtuiging Trump stemmen. Bij de presidentsverkiezingen Pro-life stemmen maakt je knettergek?
Het is natuurlijk maar de vraag hoe Pro Life Trump werkelijk is. I lees bijvoorbeeld het volgende op https://www.msn.com/en-us/news/politics ... ngNewsSerp

People online derided the former POTUS for refusing to sign into law a nationwide restriction on abortion last month and then turning around and completely discarding it in his address at the Danbury Institute's Monday event.

One person commented, "Con man Trump tells whatever rubes he's speaking to at the time exactly what they want to hear ... and then denies he said it the next day. Imagine how low someone's self-esteem would need to be to still be getting worked over by this has-been con man."

Another remarked, "Trump knew his supporters were the dumbest people to ever walk the face of the Earth when he got them to believe Mexico would pay for a border wall, he knows they will believe anything he says."

Someone else wrote, "Tomorrow he'll be pro-choice. The only thing he consistently supports is tax cuts for the rich."
MGG

Bericht door MGG »

gallio schreef: 12 jun 2024, 01:52
MGG schreef: 11 jun 2024, 23:13 En zo zet je tientallen miljoenen mensen weg. Ook talloze christenen die uit overtuiging Trump stemmen. Bij de presidentsverkiezingen Pro-life stemmen maakt je knettergek?
Het is natuurlijk maar de vraag hoe Pro Life Trump werkelijk is. I lees bijvoorbeeld het volgende op https://www.msn.com/en-us/news/politics ... ngNewsSerp

People online derided the former POTUS for refusing to sign into law a nationwide restriction on abortion last month and then turning around and completely discarding it in his address at the Danbury Institute's Monday event.

One person commented, "Con man Trump tells whatever rubes he's speaking to at the time exactly what they want to hear ... and then denies he said it the next day. Imagine how low someone's self-esteem would need to be to still be getting worked over by this has-been con man."

Another remarked, "Trump knew his supporters were the dumbest people to ever walk the face of the Earth when he got them to believe Mexico would pay for a border wall, he knows they will believe anything he says."

Someone else wrote, "Tomorrow he'll be pro-choice. The only thing he consistently supports is tax cuts for the rich."
Het zou mij niet verbazen als Trump uit strategische overwegingen Pro Life handelde. Hij heeft 3 rechters benoemd die Pro Life zijn. Vergeleken met Clinton of Biden is Trump overduidelijk de beste (of minst slechte?) keus voor Pro Life stemmers.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Iemand die over vrouwen zegt : grap them by the …. Kan nooit pro lief zijn.
Als mannen op de juiste manier met vrouwen omgaan en andersom, oftewel een Bijbelse seksuele moraal, zouden er al heel veel abortussen minder zijn
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Een pro-life beleid voeren is wat anders dan pro-life zijn.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

DDD schreef: 11 jun 2024, 23:27 Ja, in dit geval moet er wel een steekje los zitten, naar mijn idee. Maar goed, eigenlijk geldt dat voor beide kandidaten. Het is een bespottelijke vertoning dat zoiets gebeurt. Er zijn heel wat derdewereldlanden die een deugdelijker politiek stelsel hebben.
Het bestel zal overal wel hetzelfde zijn, maar de waarden waarmee dat bestel ingevuld is, zijn in Afrika natuurlijk ook ver verwijderd van een democratisch ideaal.
parsifal

Bericht door parsifal »

En pro-life beleid is wat anders dan abortus moeilijker maken.
https://www.pewresearch.org/short-reads ... in-the-us/

De armsten helpen en er voor zorgen dat jonge ouders niet in een armoedeval komen, helpt ook een hoop. Net als goede voorlichting en toegang tot voorbehoedsmiddelen. https://www.reuters.com/business/health ... 024-06-03/
Dit laatste gaat ook over Morning-after-pill, maar daar is ook wat aan te doen.
Ik denk dat je de cijfers ook moet laten spreken.

Verder begrijp ik inderdaad niet waarom mensen Trump een goede kandidaat vinden. Er zijn veel andere Christenen en Republikeinen. Ook die een familieleven uitdragen als Obama of Bush dat deed. Die respectvol omgaan met mensen met een handicap en niet de grenzen opzoeken van wet en fraude. En mensen die wel afstand nemen van bestorming van congres en oproep tot ophangen van Mike Pence. Trump noemt de mensen die voor die bestorming in het gevang zitten gijzelaars.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
TSD

Bericht door TSD »

parsifal schreef: 12 jun 2024, 08:07 En pro-life beleid is wat anders dan abortus moeilijker maken.
https://www.pewresearch.org/short-reads ... in-the-us/

De armsten helpen en er voor zorgen dat jonge ouders niet in een armoedeval komen, helpt ook een hoop. Net als goede voorlichting en toegang tot voorbehoedsmiddelen. https://www.reuters.com/business/health ... 024-06-03/
Dit laatste gaat ook over Morning-after-pill, maar daar is ook wat aan te doen.
Ik denk dat je de cijfers ook moet laten spreken.

Verder begrijp ik inderdaad niet waarom mensen Trump een goede kandidaat vinden. Er zijn veel andere Christenen en Republikeinen. Ook die een familieleven uitdragen als Obama of Bush dat deed. Die respectvol omgaan met mensen met een handicap en niet de grenzen opzoeken van wet en fraude. En mensen die wel afstand nemen van bestorming van congres en oproep tot ophangen van Mike Pence. Trump noemt de mensen die voor die bestorming in het gevang zitten gijzelaars.
Ik vind het inderdaad nog steeds bizar dat Trump juist ook bij de grote groep evangelicalen heel populair is. Zeker in de voorverkiezingen toen er echt nog wat te kiezen viel, bijv. Mike Pence die heel herkenbaar de christelijke waarden uitdraagt en daarbij heeft laten zien dat hij zijn rug recht houdt, wat er ook gebeurd.

Ook nu weer: Hij gaat niet om zijn eigen positie nu alsnog zijn steun aan Trump geven, maar blijft onomwonden zeggen dat hij dat niet kan doen. Zelfs Nikki Haley is 'om'. Wat dat betreft veel respect voor die man.
TSD

Bericht door TSD »

elbert schreef: 11 jun 2024, 17:28
parsifal schreef: 06 jun 2024, 07:32 Het wordt nu wel lastiger voor Republikeinen om Hunter Biden zaak uit te melken. (Hoewel een kind Hunter noemen best tegen iemand gebruikt mag worden :)).
Dat is inderdaad zo. Hunter Biden is vandaag schuldig bevonden in de zaak die tegen hem is aangespannen vanwege verboden wapenbezit. Als de Republikeinen zeggen dat deze veroordeling terecht was, hebben ze minder goede argumenten om uit te leggen waarom Trump dan niet schuldig is.
Het rechtssysteem in de VS is zeker niet perfect, maar blijkbaar is het toch mogelijk om zowel de zoon van de president als diens uitdager Trump binnen 2 weken allebei schuldig te verklaren. Niemand staat boven de wet.
Je ziet hier weer wel de kwalijke rol van de media, trouwens. Als het gaat om het ondemijnen van de rechtstaat moeten we bepaald niet alleen naar de president(skandidaten) kijken.

Neem dit nieuwsbericht. De 1e regel onder de kop is:
The president’s son was indicted on rarely prosecuted gun charges by a U.S. attorney appointed by Trump

MSNBC (uitgesproken democratisch) suggereert hier openlijk dat de rechtsspraak politiek gestuurd is. Het laat wel zien hoever de polarisatie in de VS eigenlijk al is en wat de kwalijke rol van de media hierbij is.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

TSD schreef: 12 jun 2024, 08:51 Ik vind het inderdaad nog steeds bizar dat Trump juist ook bij de grote groep evangelicalen heel populair is. Zeker in de voorverkiezingen toen er echt nog wat te kiezen viel, bijv. Mike Pence die heel herkenbaar de christelijke waarden uitdraagt en daarbij heeft laten zien dat hij zijn rug recht houdt, wat er ook gebeurd.

Ook nu weer: Hij gaat niet om zijn eigen positie nu alsnog zijn steun aan Trump geven, maar blijft onomwonden zeggen dat hij dat niet kan doen. Zelfs Nikki Haley is 'om'. Wat dat betreft veel respect voor die man.
Ik zit een boek te lezen van de historici Noll en Marsden over de 81% van de evangelicals die op Trump stemden. Daar zijn nogal wat nuanceringen bij te maken, omdat dergelijke metingen niet echt betrouwbaar zijn. Aan de andere kant is vrij helder dat Trump een zeer groot aandeel conservatieve witte christenen aan zich weet te binden.
Marsden voert onder andere een Democratische 'Trump' op in zijn verhaal. Daarin maakt hij duidelijk dat linkse christenen waarschijnlijk net zo vergoelijkend over een linkse Trump zouden praten, op dezelfde wijze als nu gebeurd door rechts. Ik vond dat een overtuigend voorbeeld omdat mensen blijkbaar sociologisch zo in elkaar steken.
TSD

Bericht door TSD »

Herman schreef: 12 jun 2024, 09:06
TSD schreef: 12 jun 2024, 08:51 Ik vind het inderdaad nog steeds bizar dat Trump juist ook bij de grote groep evangelicalen heel populair is. Zeker in de voorverkiezingen toen er echt nog wat te kiezen viel, bijv. Mike Pence die heel herkenbaar de christelijke waarden uitdraagt en daarbij heeft laten zien dat hij zijn rug recht houdt, wat er ook gebeurd.

Ik zit een boek te lezen van de historici Noll en Marsden over de 81% van de evangelicals die op Trump stemden. Daar zijn nogal wat nuanceringen bij te maken, omdat dergelijke metingen niet echt betrouwbaar zijn. Aan de andere kant is vrij helder dat Trump een zeer groot aandeel conservatieve witte christenen aan zich weet te binden.
Marsden voert onder andere een Democratische 'Trump' op in zijn verhaal. Daarin maakt hij duidelijk dat linkse christenen waarschijnlijk net zo vergoelijkend over een linkse Trump zouden praten, op dezelfde wijze als nu gebeurd door rechts. Ik vond dat een overtuigend voorbeeld omdat mensen blijkbaar sociologisch zo in elkaar steken.
Interessant! :) Welk boek is dat?
MarJT

Bericht door MarJT »

MGG schreef: 11 jun 2024, 23:13
MarJT schreef: 11 jun 2024, 23:03 En daarbij is het wel heel lastig om groots op deze uitspraak over Hunter Biden in te gaan. Hij is veroordeeld voor verboden wapenbezit, sowieso een gruwel voor de Republikeinen die bij elke leerkracht een pistool in de hand willen drukken.

En verder is Trump knettergek en zijn kiezers ook.

Gemiddelde Trumpfan: Hij zegt tenminste hoe het zit!

Trump bij laatste Rally: ik geef niets om jullie, het gaat alleen om je stem te krijgen!

Gemiddelde Trumpfan: Je moet niet alles serieus nemen wat hij zegt.

:bobo
En zo zet je tientallen miljoenen mensen weg. Ook talloze christenen die uit overtuiging Trump stemmen. Bij de presidentsverkiezingen Pro-life stemmen maakt je knettergek?
Afbeelding

Het is een photoshop, maar het gouden beeld van Trump is echt. Ga mij eens vertellen waar het verschil is tussen het eerste gebod en dit.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

TSD schreef: 12 jun 2024, 09:11
Herman schreef: 12 jun 2024, 09:06

Interessant! :) Welk boek is dat?
https://www.amazon.com/Evangelicals-The ... 0802876951

Centraal staat het begrip evangelicals in historisch perspectief. In Amerika vinden ze het jammer dat de term evangelical de laatste tien jaar is geëvolueerd in 'domme witte Trump-stemmer'.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

MarJT schreef: 12 jun 2024, 09:12
MGG schreef: 11 jun 2024, 23:13
MarJT schreef: 11 jun 2024, 23:03 En daarbij is het wel heel lastig om groots op deze uitspraak over Hunter Biden in te gaan. Hij is veroordeeld voor verboden wapenbezit, sowieso een gruwel voor de Republikeinen die bij elke leerkracht een pistool in de hand willen drukken.

En verder is Trump knettergek en zijn kiezers ook.

Gemiddelde Trumpfan: Hij zegt tenminste hoe het zit!

Trump bij laatste Rally: ik geef niets om jullie, het gaat alleen om je stem te krijgen!

Gemiddelde Trumpfan: Je moet niet alles serieus nemen wat hij zegt.

:bobo
En zo zet je tientallen miljoenen mensen weg. Ook talloze christenen die uit overtuiging Trump stemmen. Bij de presidentsverkiezingen Pro-life stemmen maakt je knettergek?
Afbeelding

Het is een photoshop, maar het gouden beeld van Trump is echt. Ga mij eens vertellen waar het verschil is tussen het eerste gebod en dit.
Je mag vanalles vinden, maar laten we elkander niet gaan veroordelen. Ik heb nogal moeite met je toon, niet alleen in dit draadje overigens.
Plaats reactie