Gouda (bv) wil terug naar GGiN
Re: Gouda (bv) wil terug naar GGiN
De blijdschap van de mensen die hun kind(eren) gedoopt zagen worden en de blijdschap die de predikant uitstraalde dat hij nog mocht dopen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Nu ben ik een leek wat betrefd deze situatie, maar wanneer bij ons de ds. niet kan voorgaan i.v.m langdurige ziekte of de gemeente is vacant neemt de consulent het over.
Zo is ons dochtertje gedoopt door Ds. van de Zwan omdat wij vacant waren ( niet eens de consulent )
Is dat hier niet mogelijk? Het lijkt nu alsof er meer waarde gehecht wordt aan de predikant die de doop bediend dan aan de doopbelofte.
Zo is ons dochtertje gedoopt door Ds. van de Zwan omdat wij vacant waren ( niet eens de consulent )
Is dat hier niet mogelijk? Het lijkt nu alsof er meer waarde gehecht wordt aan de predikant die de doop bediend dan aan de doopbelofte.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
- Bert Mulder
- Contacteer:
Ariene, Ds. Wink is de enige dominee in de GGiN(bv)....
is een kopie van de dienst beschikbaar?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Oké, dat had ik even gemist.Bert Mulder schreef:Ariene, Ds. Wink is de enige dominee in de GGiN(bv)....
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Dag Bert,Bert Mulder schreef:Ariene, Ds. Wink is de enige dominee in de GGiN(bv)....
Niet dat ik weet, moet je Johannus 3:16 even vragen, die zit in dat wereldje..3
Hoe maak je het verder in Canada?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-
Mag ik even m,n hart luchten?
Wijlen Onze geliefde ds vd Berg zei weleens:ontberen doet waarderen.En dat moeten we nu weer inleven nu ds Wink niet meer bij ons komt.
Ds Wink gaat zo eerlijk met zielen om!Hij laat niets van een mens heel,en dat is nu juist wat een mens nodig heeft.Als je je eigen hart leert kennen weet je hoe bedriegelijk je bent:Arglistig is het hart, meer dan enig ding, wie zal het kennen?
Wat heb je eraan als je de handen opgelegd krijgt? Je kunt jezelf maar eenmaal bedriegen!
We hopen op een wonder. Bij Hem is niets onmogelijk!
Wijlen Onze geliefde ds vd Berg zei weleens:ontberen doet waarderen.En dat moeten we nu weer inleven nu ds Wink niet meer bij ons komt.
Ds Wink gaat zo eerlijk met zielen om!Hij laat niets van een mens heel,en dat is nu juist wat een mens nodig heeft.Als je je eigen hart leert kennen weet je hoe bedriegelijk je bent:Arglistig is het hart, meer dan enig ding, wie zal het kennen?
Wat heb je eraan als je de handen opgelegd krijgt? Je kunt jezelf maar eenmaal bedriegen!
Inderdaad. Het is Die God Die trouwe houdt en eeuwig leeft, en nooit laat varen de werken Zijner handen. Ik hoop dat u daar ook wat kennis van om mag dragen, waar de dichter van zong in Psalm 105, dat Die God Zijn waarheid nimmer zal krenken, maar eeuwig Zijn verbond gedenken. Hij zorgt voor Zijn kerk, maar behoren wij tot de Kerk met een hoofdletter?verwarring schreef:Mag ik even m,n hart luchten?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
-
En dat zal het allerbelangrijkste zijn, we maken ons zo druk om de kerk op deze aarde....
We kunnen het beste maar onszelf druk maken of we een levend lidmaat van die Kerk mogen zijn, en de Heere mogen vrezen.verwarring schreef:En dat zal het allerbelangrijkste zijn, we maken ons zo druk om de kerk op deze aarde....
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
-
Tja, zo praat ds. Wink. Buiten de GG in Ned buiten verband krijgt iedereen de handen opgelegd.verwarring schreef:Mag ik even m,n hart luchten?
Elke preek die ik van hem gehoord heb (http://www.prekensite.nl/downloads/WinkA), is het weer raak: "Tegenwoordig..." en dan volgen er weer aantal uitspraken over hoe gemakkelijk men tegenwoordig bekeerd wordt, men elkaar wat aanpraat, aan het avondmaal gaat, enz.
O, wat bedriegen ze zich toch gemakkelijk tegenwoordig!
Maar dat er onbekeerde zielen onder zijn gehoor zitten, daar lijkt hij helemaal niet mee te zitten.
Ik heb hem in ieder geval nog niet een keer de weg tot Christus horen wijzen.
-
Dit heeft me erg geraakt, het is ook de laatste keer dat ik hier wat vermeld, maar mag ik je ernstig waarschuwen? Lees een Psalm 105 :15 daar staat: Tast Mijn gezalfden niet aan,en doet Mijn profeten geen kwaad.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Toch vreemd.Johannes 3:16 schreef: Maar dat er onbekeerde zielen onder zijn gehoor zitten, daar lijkt hij helemaal niet mee te zitten.
Heb hem vaak gehoord, en meermalen op Christus horen wijzen.
Denk meer dan enig ander predikant in de GG(inN).
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-
Ik tast niemand aan en doe niemand kwaad, dus kom niet te snel met bijbelteksten aanzetten.verwarring schreef:Dit heeft me erg geraakt, het is ook de laatste keer dat ik hier wat vermeld, maar mag ik je ernstig waarschuwen? Lees een Psalm 105 :15 daar staat: Tast Mijn gezalfden niet aan,en doet Mijn profeten geen kwaad.
Het enige wat ik doe ik zaken constatereren. Ik hoor het elke preek van hem.
Of mag er tegenwoordig geen kritiek meer zijn? Die heeft ds. Wink toch ook voldoende, als ik hem zo hoor.
De laatste regel betwijfel ik wel, maar de rest ben ik zeker met je eens. (Ik heb hem ook regelmatig gehoord).Bert Mulder schreef:Toch vreemd.Johannes 3:16 schreef: Maar dat er onbekeerde zielen onder zijn gehoor zitten, daar lijkt hij helemaal niet mee te zitten.
@Verwarring: Overigens moet je enige nuancering van mensenverering niet gelijk afdoen als aantasten van Zijn gezalfde en kwaaddoen van Zijn profeet, hoor. Ook ds. Wink is een mens van gelijke beweging als ieder ander.
-
Wat versta jij daaronder Bert, op Christus wijzen?Bert Mulder schreef:Toch vreemd.Johannes 3:16 schreef: Maar dat er onbekeerde zielen onder zijn gehoor zitten, daar lijkt hij helemaal niet mee te zitten.