Gouda (bv) wil terug naar GGiN
-
Re: Gouda (bv) wil terug naar GGiN
Toch nog eens m,n hart luchten.
Inderdaad, Willem Kok wij hoeven ds. Wink niet te verdedigen. De Heere heeft een wakend oog over zijn getrouwe knechten. Maar het kan zo,n pijn doen als je leest hoe men oordeelt.Men wil de waarheid niet meer horen, en daarom is er zo,n vijandschap tegen ds. Wink. Iets anders kan ik er niet uit proeven. Komen zijn woorden niet uit waarmee hij is bevestigd? 2 tTim.4:3 en zijn woorden waarmee hij is beroepen? Jes.6 :10 +11. Dit zijn geen verzinsels! Waar zullen we blijven? Laten we toch niet vergeten dat we eens rekenschap moeten geven over elk woord dat we gesproken hebben.Dat de Heere zich nog over ons wil ontfermen.Het is donker op de aarde......
Inderdaad, Willem Kok wij hoeven ds. Wink niet te verdedigen. De Heere heeft een wakend oog over zijn getrouwe knechten. Maar het kan zo,n pijn doen als je leest hoe men oordeelt.Men wil de waarheid niet meer horen, en daarom is er zo,n vijandschap tegen ds. Wink. Iets anders kan ik er niet uit proeven. Komen zijn woorden niet uit waarmee hij is bevestigd? 2 tTim.4:3 en zijn woorden waarmee hij is beroepen? Jes.6 :10 +11. Dit zijn geen verzinsels! Waar zullen we blijven? Laten we toch niet vergeten dat we eens rekenschap moeten geven over elk woord dat we gesproken hebben.Dat de Heere zich nog over ons wil ontfermen.Het is donker op de aarde......
'Johannes 3:16 schreef:Tja, zo praat ds. Wink. Buiten de GG in Ned buiten verband krijgt iedereen de handen opgelegd.verwarring schreef:Mag ik even m,n hart luchten?
Wijlen Onze geliefde ds vd Berg zei weleens:ontberen doet waarderen.En dat moeten we nu weer inleven nu ds Wink niet meer bij ons komt.
Ds Wink gaat zo eerlijk met zielen om!Hij laat niets van een mens heel,en dat is nu juist wat een mens nodig heeft.Als je je eigen hart leert kennen weet je hoe bedriegelijk je bent:Arglistig is het hart, meer dan enig ding, wie zal het kennen?
Wat heb je eraan als je de handen opgelegd krijgt? Je kunt jezelf maar eenmaal bedriegen!
We hopen op een wonder. Bij Hem is niets onmogelijk!
Elke preek die ik van hem gehoord heb (http://www.prekensite.nl/downloads/WinkA), is het weer raak: "Tegenwoordig..." en dan volgen er weer aantal uitspraken over hoe gemakkelijk men tegenwoordig bekeerd wordt, men elkaar wat aanpraat, aan het avondmaal gaat, enz.
O, wat bedriegen ze zich toch gemakkelijk tegenwoordig!
Maar dat er onbekeerde zielen onder zijn gehoor zitten, daar lijkt hij helemaal niet mee te zitten.
Ik heb hem in ieder geval nog niet een keer de weg tot Christus horen wijzen.
Ik heb er inmiddels een paar gehoord.. Ik herken je verhaal helemaal Joh 3:16. Om daarbij nog een sneer te geven aan de Gergem en weet ik wat. Om over mensen met een snor maar niet te spreken. Zelfs z'n catechisanten met een te grote hoed.. tegenwoordig kijken ze onder die rand vandaan .... Is het zo? Ja het is zo..

Zijn woorden?verwarring schreef:Komen zijn woorden niet uit waarmee hij is bevestigd? 2 tTim.4:3 en zijn woorden waarmee hij is beroepen? Jes.6 :10 +11.
Ik heb zelf grote waardering voor ds. Wink, maar ik vrees dat jij te grote waardering voor hem hebt. Zoals jij praat over "een mensje uit het stof gedoken", die eer past voor geen mens.
Leesdiensten worden toch niet opgnomen?Bert Mulder schreef:Ariene, Ds. Wink is de enige dominee in de GGiN(bv)....
is een kopie van de dienst beschikbaar?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Nee, het was geen leesdienst.refo schreef:Leesdiensten worden toch niet opgnomen?Bert Mulder schreef:Ariene, Ds. Wink is de enige dominee in de GGiN(bv)....
Het gaat over een doopdienst waarin ds. Wink 22 kinderen gedoopt zou hebben.
Overigens is daar kennelijk wel een wissel om, want diensten van de GGiNbv mochten volgens mij nooit opgenomen worden. Of Johannes 3:16 zit iets heeeeel illegaals te doen.

Wil jij de waarheid nog wel horen?verwarring schreef:Toch nog eens m,n hart luchten.
Inderdaad, Willem Kok wij hoeven ds. Wink niet te verdedigen. De Heere heeft een wakend oog over zijn getrouwe knechten. Maar het kan zo,n pijn doen als je leest hoe men oordeelt.Men wil de waarheid niet meer horen, en daarom is er zo,n vijandschap tegen ds. Wink. Iets anders kan ik er niet uit proeven.
Die zijn al vervuld tijdens de rondwandeling van Jezus op aarde, Math. 13: 14-15Komen zijn woorden niet uit waarmee hij is bevestigd? 2 tTim.4:3 en zijn woorden waarmee hij is beroepen? Jes.6 :10 +11.
O ja? En dit dan? "Het volk, dat in duisternis zat, heeft een groot licht gezien; en degenen, die zaten in het land en de schaduwe des doods, denzelven is een licht opgegaan." Dat Licht schijnt nog steeds hoor.Het is donker op de aarde......
Kennelijk heeft men iets te verbergen...Tiberius schreef:Nee, het was geen leesdienst.refo schreef:Leesdiensten worden toch niet opgnomen?Bert Mulder schreef:Ariene, Ds. Wink is de enige dominee in de GGiN(bv)....
Overigens is daar kennelijk wel een wissel om, want diensten van de GGiNbv mochten volgens mij nooit opgenomen worden. Of Johannes 3:16 zit iets heeeeel illegaals te doen.
Ik kan me overigens voorstellen dat mensen toch een kopie van de doopdienst van hun kinderen willen hebben.
Maar uit de reacties hier begreep ik dat de activiteiten van ds Wink in die dienst slechts bestonden uit: alle ouders 'ja' laten zeggen en de kinderen dopen. Verder was het een 'lees'-dienst.
--------------
Ds Wink heeft kennelijk vanuit zijn roeping begrepen dat hij de hoorders een probleem moet voorhouden. Als hij zijn roeping daarop baseert mag hij zijn papieren wel eens nakijken. Want sinds pinksteren zijn predikers tot iets heel anders geroepen.verwarring schreef:Toch nog eens m,n hart luchten.
Overigens kan 2 Tim 4:3 als een boemerang werken als je die naar iemand toegooit. Je moet dan zeker weten dat je zelf NIET kittelachtig van gehoor bent. Als je van de bekende klanken houdt vertoon je namelijk zelf ook een kittelachtigheid.
--------------
Heeft naast dit een toespraak gehouden en het doopgedeelte met gebed afgesloten.refo schreef:Kennelijk heeft men iets te verbergen...Tiberius schreef:Nee, het was geen leesdienst.refo schreef:Leesdiensten worden toch niet opgnomen?Bert Mulder schreef:Ariene, Ds. Wink is de enige dominee in de GGiN(bv)....
Ik kan me overigens voorstellen dat mensen toch een kopie van de doopdienst van hun kinderen willen hebben.
Maar uit de reacties hier begreep ik dat de activiteiten van ds Wink in die dienst slechts bestonden uit: alle ouders 'ja' laten zeggen en de kinderen dopen. Verder was het een 'lees'-dienst.
Was al met al een bijzonder mooie dienst!!!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Fijn voor de betrokkenen!pierre27 schreef:Heeft naast dit een toespraak gehouden en het doopgedeelte met gebed afgesloten.refo schreef:Maar uit de reacties hier begreep ik dat de activiteiten van ds Wink in die dienst slechts bestonden uit: alle ouders 'ja' laten zeggen en de kinderen dopen. Verder was het een 'lees'-dienst.
Welk gebed? Uit het formulier?pierre27 schreef:Heeft naast dit een toespraak gehouden en het doopgedeelte met gebed afgesloten.
--------------
-
Het moest niet zijn :zijn woorden maar :de woorden excuuus.En ik doe niet aan persoonsverering,want ik ben niet van mening dat ds.Wink de enige ware predikant in Ned. is.
Maar wat er over hem gezegd word.Dat raakt me........ En ik ben ook niet van mening dat er geen mensen meer bekeerd kunnnen worden, want zolang de zon en maan er zullen zijn zal zijn werk gelukkiglijk voortgaan.Maar we zien toch allemaal wel hoe het er voorstaat in ons land,onze kerk.........ons hart???
Maar wat er over hem gezegd word.Dat raakt me........ En ik ben ook niet van mening dat er geen mensen meer bekeerd kunnnen worden, want zolang de zon en maan er zullen zijn zal zijn werk gelukkiglijk voortgaan.Maar we zien toch allemaal wel hoe het er voorstaat in ons land,onze kerk.........ons hart???
Wat moeten we met al die retorische vragen?verwarring schreef:Het moest niet zijn :zijn woorden maar :de woorden excuuus.En ik doe niet aan persoonsverering,want ik ben niet van mening dat ds.Wink de enige ware predikant in Ned. is.
Wat ik er van weet dat al eeuwen gezegd wordt dat juist déze tijd zo erg is.
Als je maar vaak genoeg roept dat de tijd donker is bereik je twee doelen.
- Je wordt steeds degelijker in eigen en anderer ogen.
- Het wordt vanzelf waar.
De tijd is niet donker.
Hooguit hebben we de tijd in NL donker gemaakt.
In alle talen zijn er bijbels en er komen er steeds meer.
In Azie en Zuid Amerika groeien de gemeenten als kool.
--------------
Dat wil Hij! En het is nooit zó donker geweest op aarde als net na de zondeval. En toen zocht God de diep-gevallen-mens op in Zijn ondoorgrondelijke zondaarsliefde. Niet te begrijpen dat Hij dát wilde doen!verwarring schreef:.Dat de Heere zich nog over ons wil ontfermen.Het is donker op de aarde......
En juist nu we met Kerstfeest zo mogen horen van de grootheid van Zijn zondaarsliefde. Dat Hij, de Hoge, Verhevene, naar deze donkere aarde wilde komen, als nietig mensenkind, zodat die gevallen mensen zalig kunnen worden!
Ik hoop dat je daar wat van mag zien in deze donkere tijden. Want als je onbekeerd bent, dan is het inderdaad erg donker in je hart.
Maar het Licht is gekomen!
- JolandaOudshoorn
Wat mij altijd aanspreekt is de eerste brief van Johannes. Wie in het licht wandelt, wandelt niet in de duisternis.helma schreef:Dat wil Hij! En het is nooit zó donker geweest op aarde als net na de zondeval. En toen zocht God de diep-gevallen-mens op in Zijn ondoorgrondelijke zondaarsliefde. Niet te begrijpen dat Hij dát wilde doen!verwarring schreef:.Dat de Heere zich nog over ons wil ontfermen.Het is donker op de aarde......
En juist nu we met Kerstfeest zo mogen horen van de grootheid van Zijn zondaarsliefde. Dat Hij, de Hoge, Verhevene, naar deze donkere aarde wilde komen, als nietig mensenkind, zodat die gevallen mensen zalig kunnen worden!
Ik hoop dat je daar wat van mag zien in deze donkere tijden. Want als je onbekeerd bent, dan is het inderdaad erg donker in je hart.
Maar het Licht is gekomen!
Soms vraag ik me af, zijn het werkelijk zo weinigen die geen hoop hebben?? Gelukkig weet ik ook: ik heb vele broeders en zusters (ook hier op RF)
Vanmorgen las ik een stukje over Gods overvloeiende liefde, Hij wil je overvullen met Zijn liefde, zoals je een beker kan laten overstromen. Dan zal het "teveel" aan liefde doorvloeien naar de ander. Dat is een mooiere boodschap dan klagen over het in het donker zitten!
Ik weet, mijn Verlosser leeft