Inderdaad. Het is Die God Die trouwe houdt en eeuwig leeft, en nooit laat varen de werken Zijner handen. Ik hoop dat u daar ook wat kennis van om mag dragen, waar de dichter van zong in Psalm 105, dat Die God Zijn waarheid nimmer zal krenken, maar eeuwig Zijn verbond gedenken. Hij zorgt voor Zijn kerk, maar behoren wij tot de Kerk met een hoofdletter?verwarring schreef:Mag ik even m,n hart luchten?
Wijlen Onze geliefde ds vd Berg zei weleens:ontberen doet waarderen.En dat moeten we nu weer inleven nu ds Wink niet meer bij ons komt.
Ds Wink gaat zo eerlijk met zielen om!Hij laat niets van een mens heel,en dat is nu juist wat een mens nodig heeft.Als je je eigen hart leert kennen weet je hoe bedriegelijk je bent:Arglistig is het hart, meer dan enig ding, wie zal het kennen?
Wat heb je eraan als je de handen opgelegd krijgt? Je kunt jezelf maar eenmaal bedriegen!
We hopen op een wonder. Bij Hem is niets onmogelijk!
Gouda (bv) wil terug naar GGiN
Re: Gouda (bv) wil terug naar GGiN
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
-
verwarring
En dat zal het allerbelangrijkste zijn, we maken ons zo druk om de kerk op deze aarde....
We kunnen het beste maar onszelf druk maken of we een levend lidmaat van die Kerk mogen zijn, en de Heere mogen vrezen.verwarring schreef:En dat zal het allerbelangrijkste zijn, we maken ons zo druk om de kerk op deze aarde....
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
-
Johannes 3:16
Tja, zo praat ds. Wink. Buiten de GG in Ned buiten verband krijgt iedereen de handen opgelegd.verwarring schreef:Mag ik even m,n hart luchten?
Wijlen Onze geliefde ds vd Berg zei weleens:ontberen doet waarderen.En dat moeten we nu weer inleven nu ds Wink niet meer bij ons komt.
Ds Wink gaat zo eerlijk met zielen om!Hij laat niets van een mens heel,en dat is nu juist wat een mens nodig heeft.Als je je eigen hart leert kennen weet je hoe bedriegelijk je bent:Arglistig is het hart, meer dan enig ding, wie zal het kennen?
Wat heb je eraan als je de handen opgelegd krijgt? Je kunt jezelf maar eenmaal bedriegen!
Elke preek die ik van hem gehoord heb (http://www.prekensite.nl/downloads/WinkA), is het weer raak: "Tegenwoordig..." en dan volgen er weer aantal uitspraken over hoe gemakkelijk men tegenwoordig bekeerd wordt, men elkaar wat aanpraat, aan het avondmaal gaat, enz.
O, wat bedriegen ze zich toch gemakkelijk tegenwoordig!
Maar dat er onbekeerde zielen onder zijn gehoor zitten, daar lijkt hij helemaal niet mee te zitten.
Ik heb hem in ieder geval nog niet een keer de weg tot Christus horen wijzen.
-
verwarring
Dit heeft me erg geraakt, het is ook de laatste keer dat ik hier wat vermeld, maar mag ik je ernstig waarschuwen? Lees een Psalm 105 :15 daar staat: Tast Mijn gezalfden niet aan,en doet Mijn profeten geen kwaad.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Toch vreemd.Johannes 3:16 schreef: Maar dat er onbekeerde zielen onder zijn gehoor zitten, daar lijkt hij helemaal niet mee te zitten.
Heb hem vaak gehoord, en meermalen op Christus horen wijzen.
Denk meer dan enig ander predikant in de GG(inN).
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-
Ik tast niemand aan en doe niemand kwaad, dus kom niet te snel met bijbelteksten aanzetten.verwarring schreef:Dit heeft me erg geraakt, het is ook de laatste keer dat ik hier wat vermeld, maar mag ik je ernstig waarschuwen? Lees een Psalm 105 :15 daar staat: Tast Mijn gezalfden niet aan,en doet Mijn profeten geen kwaad.
Het enige wat ik doe ik zaken constatereren. Ik hoor het elke preek van hem.
Of mag er tegenwoordig geen kritiek meer zijn? Die heeft ds. Wink toch ook voldoende, als ik hem zo hoor.
De laatste regel betwijfel ik wel, maar de rest ben ik zeker met je eens. (Ik heb hem ook regelmatig gehoord).Bert Mulder schreef:Toch vreemd.Johannes 3:16 schreef: Maar dat er onbekeerde zielen onder zijn gehoor zitten, daar lijkt hij helemaal niet mee te zitten.
@Verwarring: Overigens moet je enige nuancering van mensenverering niet gelijk afdoen als aantasten van Zijn gezalfde en kwaaddoen van Zijn profeet, hoor. Ook ds. Wink is een mens van gelijke beweging als ieder ander.
-
Wat versta jij daaronder Bert, op Christus wijzen?Bert Mulder schreef:Toch vreemd.Johannes 3:16 schreef: Maar dat er onbekeerde zielen onder zijn gehoor zitten, daar lijkt hij helemaal niet mee te zitten.
-
verwarring
Toch nog eens m,n hart luchten.
Inderdaad, Willem Kok wij hoeven ds. Wink niet te verdedigen. De Heere heeft een wakend oog over zijn getrouwe knechten. Maar het kan zo,n pijn doen als je leest hoe men oordeelt.Men wil de waarheid niet meer horen, en daarom is er zo,n vijandschap tegen ds. Wink. Iets anders kan ik er niet uit proeven. Komen zijn woorden niet uit waarmee hij is bevestigd? 2 tTim.4:3 en zijn woorden waarmee hij is beroepen? Jes.6 :10 +11. Dit zijn geen verzinsels! Waar zullen we blijven? Laten we toch niet vergeten dat we eens rekenschap moeten geven over elk woord dat we gesproken hebben.Dat de Heere zich nog over ons wil ontfermen.Het is donker op de aarde......
Inderdaad, Willem Kok wij hoeven ds. Wink niet te verdedigen. De Heere heeft een wakend oog over zijn getrouwe knechten. Maar het kan zo,n pijn doen als je leest hoe men oordeelt.Men wil de waarheid niet meer horen, en daarom is er zo,n vijandschap tegen ds. Wink. Iets anders kan ik er niet uit proeven. Komen zijn woorden niet uit waarmee hij is bevestigd? 2 tTim.4:3 en zijn woorden waarmee hij is beroepen? Jes.6 :10 +11. Dit zijn geen verzinsels! Waar zullen we blijven? Laten we toch niet vergeten dat we eens rekenschap moeten geven over elk woord dat we gesproken hebben.Dat de Heere zich nog over ons wil ontfermen.Het is donker op de aarde......
'Johannes 3:16 schreef:Tja, zo praat ds. Wink. Buiten de GG in Ned buiten verband krijgt iedereen de handen opgelegd.verwarring schreef:Mag ik even m,n hart luchten?
Elke preek die ik van hem gehoord heb (http://www.prekensite.nl/downloads/WinkA), is het weer raak: "Tegenwoordig..." en dan volgen er weer aantal uitspraken over hoe gemakkelijk men tegenwoordig bekeerd wordt, men elkaar wat aanpraat, aan het avondmaal gaat, enz.
O, wat bedriegen ze zich toch gemakkelijk tegenwoordig!
Maar dat er onbekeerde zielen onder zijn gehoor zitten, daar lijkt hij helemaal niet mee te zitten.
Ik heb er inmiddels een paar gehoord.. Ik herken je verhaal helemaal Joh 3:16. Om daarbij nog een sneer te geven aan de Gergem en weet ik wat. Om over mensen met een snor maar niet te spreken. Zelfs z'n catechisanten met een te grote hoed.. tegenwoordig kijken ze onder die rand vandaan .... Is het zo? Ja het is zo..
Zijn woorden?verwarring schreef:Komen zijn woorden niet uit waarmee hij is bevestigd? 2 tTim.4:3 en zijn woorden waarmee hij is beroepen? Jes.6 :10 +11.
Ik heb zelf grote waardering voor ds. Wink, maar ik vrees dat jij te grote waardering voor hem hebt. Zoals jij praat over "een mensje uit het stof gedoken", die eer past voor geen mens.
Leesdiensten worden toch niet opgnomen?Bert Mulder schreef:Ariene, Ds. Wink is de enige dominee in de GGiN(bv)....
is een kopie van de dienst beschikbaar?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Nee, het was geen leesdienst.refo schreef:Leesdiensten worden toch niet opgnomen?Bert Mulder schreef:Ariene, Ds. Wink is de enige dominee in de GGiN(bv)....
is een kopie van de dienst beschikbaar?
Het gaat over een doopdienst waarin ds. Wink 22 kinderen gedoopt zou hebben.
Overigens is daar kennelijk wel een wissel om, want diensten van de GGiNbv mochten volgens mij nooit opgenomen worden. Of Johannes 3:16 zit iets heeeeel illegaals te doen.
Wil jij de waarheid nog wel horen?verwarring schreef:Toch nog eens m,n hart luchten.
Inderdaad, Willem Kok wij hoeven ds. Wink niet te verdedigen. De Heere heeft een wakend oog over zijn getrouwe knechten. Maar het kan zo,n pijn doen als je leest hoe men oordeelt.Men wil de waarheid niet meer horen, en daarom is er zo,n vijandschap tegen ds. Wink. Iets anders kan ik er niet uit proeven.
Die zijn al vervuld tijdens de rondwandeling van Jezus op aarde, Math. 13: 14-15Komen zijn woorden niet uit waarmee hij is bevestigd? 2 tTim.4:3 en zijn woorden waarmee hij is beroepen? Jes.6 :10 +11.
O ja? En dit dan? "Het volk, dat in duisternis zat, heeft een groot licht gezien; en degenen, die zaten in het land en de schaduwe des doods, denzelven is een licht opgegaan." Dat Licht schijnt nog steeds hoor.Het is donker op de aarde......