De SGP - een open partij

MGG

Re: De SGP - een open partij

Bericht door MGG »

DDD lijkt wat te zien in een preekplicht voor politici. Ook bij verdachte of behouden zij wel hun zwijgrecht? Een spreekrecht hoort bij dictaturen en ik dacht dat jij daar tegen was.
Laatst gewijzigd door MGG op 10 nov 2025, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef: Vandaag, 13:18 Ik vind dit een bijzaak in de discussie, maar ik heb ervaring met vrijwel alle landelijke schriftelijke media en met een aantal tv-programma's ook.

Ik ontken niet dat er soms suggestieve media is, zoals onlangs nog bij Nieuwsuur. Maar vanuit de eigen levensovertuiging van de makers is dat dan niet suggestief.

Bovendien ging het hier om een concrete casus, waar je mijns inziens onverhoord oordeelt over een omroep die niets zichtbaar fout deed.

Los daarvan: als je bang bent voor cherrypicking, dan kun je verzoeken om te mogen meelezen. Zolang je journalisten niet commandeert, zijn ze altijd bereid om dingen die zij niet goed begrepen, te verwijderen.
Maar uiteraard is het niet hun taak om uithangbord te zijn van jouw boodschap. Dus ik denk dat ik wat meer respect heb voor de rol van de pers, en dan heb je er ook geen problemen mee. Uiteraard bepaalt een journalist wat hij wel en niet wil meenemen in zijn verhaal. Het is jouw taak om de voor de journalist relevante informatie te delen. Als je je eigen verhaal kwijt wilt, zijn daar andere middelen voor.

Als een journalist bij een dominee aanbelt omdat er gedoe is over het klokgelui en de dominee zegt drie zinnen over de geluidsoverlast en praat ook nog een kwartier over hoe goed Christus is voor een zondaar, dan is het niet verbazend dat er maar drie zinnen in de reportage komen. De journalist bepaalt immers het onderwerp van gesprek.

Los daarvan: ik zeg niet dat dit met persvrijheid te maken heeft. Dat maak jij ervan. Ik zeg dat dit ondemocratisch is omdat het de rol van de vrije pers niet respecteert.
Denk dat jij de vrije pers te onaantastbaar maakt. Wat de ‘vrije’ pers allemaal uithaalt is ronduit schandalig. Denk dat je dit bericht van een dag geleden gemist hebt. https://nos.nl/l/2589847
Twee documentaires van de ‘vrije pers’ maar volkomen gemanipuleerd. Blij dat er nu bij de BBC koppen zijn gaan rollen. Nu de NOS nog…..
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

DDD schreef: Vandaag, 10:38 Ik begrijp niet wat er dan onjuist is aan die formulering over de meerderheid. Wat is het verschil tussen 'bijna' en 'net geen'?
Dat was wel heel slecht van mij gelezen. :D
Plaats reactie