De SGP - een open partij
-
MGG
Re: De SGP - een open partij
DDD lijkt wat te zien in een preekplicht voor politici. Ook bij verdachte of behouden zij wel hun zwijgrecht? Een spreekrecht hoort bij dictaturen en ik dacht dat jij daar tegen was.
Laatst gewijzigd door MGG op 10 nov 2025, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Denk dat jij de vrije pers te onaantastbaar maakt. Wat de ‘vrije’ pers allemaal uithaalt is ronduit schandalig. Denk dat je dit bericht van een dag geleden gemist hebt. https://nos.nl/l/2589847DDD schreef: ↑Vandaag, 13:18 Ik vind dit een bijzaak in de discussie, maar ik heb ervaring met vrijwel alle landelijke schriftelijke media en met een aantal tv-programma's ook.
Ik ontken niet dat er soms suggestieve media is, zoals onlangs nog bij Nieuwsuur. Maar vanuit de eigen levensovertuiging van de makers is dat dan niet suggestief.
Bovendien ging het hier om een concrete casus, waar je mijns inziens onverhoord oordeelt over een omroep die niets zichtbaar fout deed.
Los daarvan: als je bang bent voor cherrypicking, dan kun je verzoeken om te mogen meelezen. Zolang je journalisten niet commandeert, zijn ze altijd bereid om dingen die zij niet goed begrepen, te verwijderen.
Maar uiteraard is het niet hun taak om uithangbord te zijn van jouw boodschap. Dus ik denk dat ik wat meer respect heb voor de rol van de pers, en dan heb je er ook geen problemen mee. Uiteraard bepaalt een journalist wat hij wel en niet wil meenemen in zijn verhaal. Het is jouw taak om de voor de journalist relevante informatie te delen. Als je je eigen verhaal kwijt wilt, zijn daar andere middelen voor.
Als een journalist bij een dominee aanbelt omdat er gedoe is over het klokgelui en de dominee zegt drie zinnen over de geluidsoverlast en praat ook nog een kwartier over hoe goed Christus is voor een zondaar, dan is het niet verbazend dat er maar drie zinnen in de reportage komen. De journalist bepaalt immers het onderwerp van gesprek.
Los daarvan: ik zeg niet dat dit met persvrijheid te maken heeft. Dat maak jij ervan. Ik zeg dat dit ondemocratisch is omdat het de rol van de vrije pers niet respecteert.
Twee documentaires van de ‘vrije pers’ maar volkomen gemanipuleerd. Blij dat er nu bij de BBC koppen zijn gaan rollen. Nu de NOS nog…..
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Je leest bij de pers dat andere pers z’n werk niet goed doet. Werkt de pers dan wel of niet?huisman schreef: ↑Vandaag, 15:23Denk dat jij de vrije pers te onaantastbaar maakt. Wat de ‘vrije’ pers allemaal uithaalt is ronduit schandalig. Denk dat je dit bericht van een dag geleden gemist hebt. https://nos.nl/l/2589847DDD schreef: ↑Vandaag, 13:18 Ik vind dit een bijzaak in de discussie, maar ik heb ervaring met vrijwel alle landelijke schriftelijke media en met een aantal tv-programma's ook.
Ik ontken niet dat er soms suggestieve media is, zoals onlangs nog bij Nieuwsuur. Maar vanuit de eigen levensovertuiging van de makers is dat dan niet suggestief.
Bovendien ging het hier om een concrete casus, waar je mijns inziens onverhoord oordeelt over een omroep die niets zichtbaar fout deed.
Los daarvan: als je bang bent voor cherrypicking, dan kun je verzoeken om te mogen meelezen. Zolang je journalisten niet commandeert, zijn ze altijd bereid om dingen die zij niet goed begrepen, te verwijderen.
Maar uiteraard is het niet hun taak om uithangbord te zijn van jouw boodschap. Dus ik denk dat ik wat meer respect heb voor de rol van de pers, en dan heb je er ook geen problemen mee. Uiteraard bepaalt een journalist wat hij wel en niet wil meenemen in zijn verhaal. Het is jouw taak om de voor de journalist relevante informatie te delen. Als je je eigen verhaal kwijt wilt, zijn daar andere middelen voor.
Als een journalist bij een dominee aanbelt omdat er gedoe is over het klokgelui en de dominee zegt drie zinnen over de geluidsoverlast en praat ook nog een kwartier over hoe goed Christus is voor een zondaar, dan is het niet verbazend dat er maar drie zinnen in de reportage komen. De journalist bepaalt immers het onderwerp van gesprek.
Los daarvan: ik zeg niet dat dit met persvrijheid te maken heeft. Dat maak jij ervan. Ik zeg dat dit ondemocratisch is omdat het de rol van de vrije pers niet respecteert.
Twee documentaires van de ‘vrije pers’ maar volkomen gemanipuleerd. Blij dat er nu bij de BBC koppen zijn gaan rollen. Nu de NOS nog…..
Als dit soort zaken in een doofpot dreigen te komen hebben we juist pers, klokkenluiders etc nodig om het openbaar te maken. Een belangrijke taak die niet altijd goed gaat.
-
De Rijssenaar
Hoe moet dat anders dan?? In het filmpje staat dat huizen in Randstad te duur zijn… refo’s hebben vaak ook nog meer kinderen en de vrouw werkt vaak ook minder. Dan is het toch niet mogelijk??Evangelist schreef: ↑Vandaag, 10:59 Overigens vind ik de ontwikkeling dat refo’s allemaal samenklonteren in de Betuwe en de Veluwe geen goede!
Nou, ik vraag me dat af sinds ik onlangs in Lunteren was. Wat zijn de huizen daar schrikbarend duur.De Rijssenaar schreef: ↑47 minuten geledenHoe moet dat anders dan?? In het filmpje staat dat huizen in Randstad te duur zijn… refo’s hebben vaak ook nog meer kinderen en de vrouw werkt vaak ook minder. Dan is het toch niet mogelijk??Evangelist schreef: ↑Vandaag, 10:59 Overigens vind ik de ontwikkeling dat refo’s allemaal samenklonteren in de Betuwe en de Veluwe geen goede!
-
De Rijssenaar
Ik vind zwak van die SGPers dat ze niet reageren op camera.. wees gewoon een kerel en geef gewoon antwoord op de vragen. Zo moeilijk is dat allemaal niet.. filmpje was trouwens redelijk mild en niet echt negatief. Kan me voorstellen dat het voor de onchristelijke mensen daar vervelend is als er ineens horden SGPers je dorp komen bezetten… dus dat daar keer een filmpje over gemaakt wordt is echt niet vreemdWim Anker schreef: ↑Vandaag, 13:37 Iedereen is roch vrij iemand re kiezen straks die wel uitgebreid z'n tijd verdoet met die persmuskieten?
Wat er ondemocratisch aan als iemand er gewoon geen zin in heeft omdat het - vaak - een vragen naar de bekende weg is en desbetreffende persoon persoonlijke "kijk mij in beeld" geen prioriteit geeft?
- Maanenschijn
Horden SGP ers je dorp komen bezetten... Zegt een RijsenaarDe Rijssenaar schreef:Ik vind zwak van die SGPers dat ze niet reageren op camera.. wees gewoon een kerel en geef gewoon antwoord op de vragen. Zo moeilijk is dat allemaal niet.. filmpje was trouwens redelijk mild en niet echt negatief. Kan me voorstellen dat het voor de onchristelijke mensen daar vervelend is als er ineens horden SGPers je dorp komen bezetten… dus dat daar keer een filmpje over gemaakt wordt is echt niet vreemdWim Anker schreef: ↑Vandaag, 13:37 Iedereen is roch vrij iemand re kiezen straks die wel uitgebreid z'n tijd verdoet met die persmuskieten?
Wat er ondemocratisch aan als iemand er gewoon geen zin in heeft omdat het - vaak - een vragen naar de bekende weg is en desbetreffende persoon persoonlijke "kijk mij in beeld" geen prioriteit geeft?
Tuurlijk is dat niet zo. Dit is al jaren geleidelijk aan de gang.
Laatst gewijzigd door Maanenschijn op 10 nov 2025, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-
De Rijssenaar
Heb even gekeken, maar die zijn echt duur inderdaad.. Hier in Rijssen kun je dan nog wel goedkoper krijgen.Zeeuw schreef: ↑45 minuten geledenNou, ik vraag me dat af sinds ik onlangs in Lunteren was. Wat zijn de huizen daar schrikbarend duur.De Rijssenaar schreef: ↑47 minuten geledenHoe moet dat anders dan?? In het filmpje staat dat huizen in Randstad te duur zijn… refo’s hebben vaak ook nog meer kinderen en de vrouw werkt vaak ook minder. Dan is het toch niet mogelijk??Evangelist schreef: ↑Vandaag, 10:59 Overigens vind ik de ontwikkeling dat refo’s allemaal samenklonteren in de Betuwe en de Veluwe geen goede!
Maarja, zolang we alleen maar regeringen hebben die alleen maar meer wetjes en regeltjes kunnen maken komt er geen bouwplan van de grond..
-
De Rijssenaar
Haha, ja hier zijn we altijd al aan de macht geweest.. Dit is dus grondgebied van de SGPMaanenschijn post_ :garde schreef:34 minuten geledenHorden SGP ers je dorp komen bezetten... Zegt een RijsenaarDe Rijssenaar schreef:Ik vind zwak van die SGPers dat ze niet reageren op camera.. wees gewoon een kerel en geef gewoon antwoord op de vragen. Zo moeilijk is dat allemaal niet.. filmpje was trouwens redelijk mildWim Anker schreef: ↑Vandaag, 13:37 Iedereen is roch vrij iemand re kiezen straks die wel uitgebreid z'n tijd verdoet met die persmuskieten?
Wat er ondemocratisch aan als iemand er gewoon geen zin in heeft omdat het - vaak - een vragen naar de bekende weg is en desbetreffende persoon persoonlijke "kijk mij in beeld" geen prioriteit geeft?en niet echt negatief. Kan me voorstellen dat het voor de onchristelijke mensen daar vervelend is als er ineens horden SGPers je dorp komen bezetten… dus dat daar keer een filmpje over gemaakt wordt is echt niet vreemd
![]()
Tuurlijk is dat niet zo. Dit is al jaren geleidelijk aan de gang.
Ze
Disclaimer: we willen hier wel vriendelijk volk hebben en mensen die zichzelf soms kunnen relativeren.. geen borstkloppers dus.. wel ff belangrijk om te weten, want anders krijg je het zwaar