Ik lees ook: Ds. Schot wil niet reageren op het vertrek van mevrouw Heikoop. Hij geeft desgevraagd aan dat mevrouw Heikoop op geen enkele wijze contact met hem gezocht heeft en dat hij het daarom ook niet passend vindt om daar in de media op te reageren. Mevrouw Heikoop heeft hem niet persoonlijk benaderd. Wat de uitlating over ds. Simons betreft, zegt ds. Schot het volgende: “Ik reageerde op YouTube-filmpjes van ds. Simons, die publiek worden verspreid. Bovendien heb ik geen directe relatie gelegd tussen uitspraken van ds. Simons en de stelling dat Christus voor alle mensen gestorven is. Dit heb ik daarna aan de orde gesteld. Als mensen dat aan elkaar verbinden is dat niet in overeenstemming met hetgeen ik heb gezegd. Mijn uitspraken met betrekking tot ds. Simons gaan slechts over de wijze van aanbieding, mede naar aanleiding van dit filmpje over de ‘pakketbezorger’. Zoals ds. Simons dit gestalte geeft doen wij dat inderdaad niet’. Dat is wat ik heb willen zeggen.”GerefGemeente-lid schreef: ↑07 apr 2023, 06:55Ik lees: Eén van de kritische luisteraars tijdens die lezing is mevrouw Heikoop. Diverse betrouwbare bronnen melden Cvandaag dat met name de suggestie van ds. Schot, dat collegapredikant ds. Simons de algemene verzoening zou preken, haar in het verkeerde keelgat schoot. Zij komt al een jaar lang wekelijks met haar drie Oekraïense gasten die bij haar in huis wonen onder het gehoor van ds. Simons in een speciale kerkdienst voor Oekraïners met een tolk. Over de suggestie dat ds. Simons de algemene verzoening verkondigt zijn betrokken GerGem’ers die Cvandaag benaderen in negatieve zin verrast, omdat zij stellen dat de prediking van ds. Simons “voluit Bijbels is en onder zijn gehoor reformatorische kerkgangers door Gods genade tot geloof en geloofszekerheid komen”.GGotK schreef: ↑07 apr 2023, 01:01Ds Schot ontkent in het artikel dat hij de prediking van ds Simons remonstrants heeft genoemd. Dus alles overziende, welke zonden heeft ds Schot nu volgens jou misdreven jegens mevrouw Heikoop-Gorter ?GerefGemeente-lid schreef: ↑07 apr 2023, 00:40 Ds. Simons heeft zeker gevaarlijke uitspraken waar ik niet achter sta en me zeer ongemakkelijk bij voel. Maar dat betekent niet dat de gewone zondagse prediking remonstrants zou zijn. Dat is niet juist. Een eenzijdige prediking met enkel bevel tot geloof is niet per definitie remonstrants, al kan het wel een bepaald on-Bijbels gevolg hebben in de geloofsbeleving en -toeëigening.
Een lijdelijke prediking is ook niet per definitie on-Bijbels. Maar het kan eveneens een bepaald on-Bijbels gevolg hebben in de geloofsbeleving en -toeëigening.
En voor alle duidelijkheid: mevrouw Heikoop was al bijna 16 jaar lid van het hoofdbestuur. Dus je mag toch aannemen dat ze gewoon achter de leer van de GG staat en stond. Afgelopen zomer is ze notabene nog met algemene stemmen herkozen!
En ze liet zich niet kritisch uit over de lezing, maar over een beantwoording op een vraag!!!
Dus nogmaals, welke zonden heeft ds Schot nu volgens jou misdreven tegenover mevrouw Heikoop-Gorter?
Ik hoop dat zij beiden tot inkeer komen en hun zonden belijden aan mevrouw Heikoop-Gorter en allen die door deze lezing en de gevolgen daarvan beschadigd zijn.