Wat dacht je van energierekening van horeca en verspilling in de keuken en op je bord.DDD schreef: ↑12 feb 2025, 11:49En zulke mensen ken ik dus. Overigens is horeca-bezoek niet perse heel milieubelastend, voor zover ik weet.Wim Anker schreef: ↑12 feb 2025, 10:38Neehoor. Die consuminderen niet. Die willen deugen en doen of ze consuminderen.
Consuminderen = Auto weg, gaan weggooi verpakkingsmaterialen gebruiken, alleen nog refurbished goederen kopen (en de meeste helemaal niet kopen). Kan de lijst nog wel uitbreiden (zoals minimaal 15 uur per week vrijwilligerswerk/mantelzorg naast de fulltime baan, geen horeca bezoek, minimaal 20 procent inkomen naar ontwikkelingshulp (beter dan Trump bashen), max 1 week vakantie in jaar. Maar de deugers zijn verder toch niet geïnteresseerd.
En waarom drie weken in een tentje zitten nou milieubelastend is, kan ik ook niet inzien.
Maar goed. Ik kan mij wel voorstellen dat er zich weinig deugdzame mensen in jouw vriendenkring bevinden.
3 weken in tentje in de achtertuin is niet slecht, maar reizen wel. Lopend en op de fiets is de uitstoot minimaal. Per trein en auto loopt het al op en bij en vliegreis helemaal.