Presidentsverkiezingen USA 2024

merel

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door merel »

Is dat zo? Hoe deed men dit pakweg 50 jaar geleden bij ouderen? Volgens mij gebruikten men indertijd tuitbekers die op verschillende standen gezet konden worden. We zijn afgelopen decennia gaan denken dat plastic een eerste levensbehoefte is. Dat is natuurlijk niet zo.

Verder eens met parsifal, profesto en amstelodamense.
Job

Bericht door Job »

merel schreef: 12 feb 2025, 09:02 Is dat zo? Hoe deed men dit pakweg 50 jaar geleden bij ouderen? Volgens mij gebruikten men indertijd tuitbekers die op verschillende standen gezet konden worden. We zijn afgelopen decennia gaan denken dat plastic een eerste levensbehoefte is. Dat is natuurlijk niet zo.

Verder eens met parsifal, profesto en amstelodamense.
Erg belangrijk in de zin van: ze worden veel gebruikt. Maar kunnen inderdaad vast ook ingeruild worden door tuitbekers etc. Maar dat is precies ook mijn punt in mijn eerdere post over plastic rietjes: het was vrij onzinnig om juist daar een verbod op in te stellen. Symboolpolitiek van de ereleden van de Deugvereniging. Goed signaal dat DT daar korte metten mee maakt. Als je wat wilt veranderen, doe het dan gewoon goed.
merel

Bericht door merel »

Vind je? ik ben het juist helemaal eens met een verbod op plastic rietjes. Net zoals men nu spreekt over een verbod op vochtig doekjes waar plastic in verwerkt zit. Wat mij betreft wordt men ook veel kritischer op het gebruik van (micro)plastic in cosmetica, zonnebrand en vooral in supermarkten. Ik vind het juist schrijnend dat iemand eerst dagen bezig is met symboolpolitiek terwijl de armoede zo groot is het de VS.
Job

Bericht door Job »

merel schreef: 12 feb 2025, 09:20 Vind je? ik ben het juist helemaal eens met een verbod op plastic rietjes. Net zoals men nu spreekt over een verbod op vochtig doekjes waar plastic in verwerkt zit. Wat mij betreft wordt men ook veel kritischer op het gebruik van (micro)plastic in cosmetica, zonnebrand en vooral in supermarkten. Ik vind het juist schrijnend dat iemand eerst dagen bezig is met symboolpolitiek terwijl de armoede zo groot is het de VS.
Er mag van mij ook zeker goed gekeken worden naar het exorbitante plasticverbruik. Maar dan wel goed. Niet halfslachtig, zoals mijns inziens met het plastic rietjesverbod was. Maar daar heb ik genoeg over gezegd. Verder is er inderdaad genoeg werk aan de winkel in de VS.
merel

Bericht door merel »

Dat moet juist stapje voor stapje. Wij scheiden het plastic afval en het is echt schrikbarend wat wij per week aan plastic hebben. Alles zit verpakt in plastic.
parsifal

Bericht door parsifal »

Symboolpolitiek invoeren en weer opheffen is allebei vrij nutteloos. Nu is get met microplastics wel de vraag of het echt om symboolpolitiek gaat. Het suspect blijkbaar op in het lichaam en kan zomaar nieuwe asbest worden.

Ook eens met de zorg voor de armsten. M.i. kun je de welvaart van een land aflezen aan hoe slecht de armsten het hebben. En dat lijkt nu juist iets wat niet echt aangepakt wordt door Trump. Inflatiebestrijden is nu net een van zijn verkiezingsbeloften waar hij niets in investeert. Mogelijk dat in VS medicijnen goedkoper worden nu veel minder naar armsten in wereld gaat, maar daar is ook nog heel weinig van te zien. Als levensverwachting (slechte naam, maar is een maat van op welke leeftijd mensen overlijden in een jaar) in komende jaren afneemt dan heeft Trump echt iets uit te leggen aan pro-life achterban.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD

Bericht door DDD »

merel schreef: 12 feb 2025, 09:20 Vind je? ik ben het juist helemaal eens met een verbod op plastic rietjes. Net zoals men nu spreekt over een verbod op vochtig doekjes waar plastic in verwerkt zit. Wat mij betreft wordt men ook veel kritischer op het gebruik van (micro)plastic in cosmetica, zonnebrand en vooral in supermarkten. Ik vind het juist schrijnend dat iemand eerst dagen bezig is met symboolpolitiek terwijl de armoede zo groot is het de VS.
Helemaal eens.
merel

Bericht door merel »

En de armoede bestrijden lukt niet door het halve ambtenarenapparaat, en vooral de mensen die het niet eens zijn met het beleid, te ontslaan. Dat neigt naar machtsmisbruik en een dictatuur.
Net zoals ik mij mateloos erger aan Wilders met zijn gedreig dat hij het kabinet laat klappen als zij niet instemmen met een wetgeving die niet deugdelijk is.
ZWP

Bericht door ZWP »

merel schreef: 12 feb 2025, 09:42 Net zoals ik mij mateloos erger aan Wilders met zijn gedreig dat hij het kabinet laat klappen als zij niet instemmen met een wetgeving die niet deugdelijk is.
Ik hoop met je dat vele anderen zich net zo ergeren aan zijn opstelling. Al is dit meer wat voor een ander topic wat er vast aankomt: 'Verkiezingen 2025'.
merel

Bericht door merel »

ZWP schreef: 12 feb 2025, 09:46
merel schreef: 12 feb 2025, 09:42 Net zoals ik mij mateloos erger aan Wilders met zijn gedreig dat hij het kabinet laat klappen als zij niet instemmen met een wetgeving die niet deugdelijk is.
Ik hoop met je dat vele anderen zich net zo ergeren aan zijn opstelling. Al is dit meer wat voor een ander topic wat er vast aankomt: 'Verkiezingen 2025'.
Ik eerlijk gezegd niet. Ben bang dat de puinhoop dat nog groter wordt. Net zoals ik bang ben dat over 4 jaar een nog groter gevaar, in de vorm van Musk, in de VS zal regeren. Hij heeft het geld om een campagne te beginnen en is gewend om altijd zijn zin te krijgen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Dus we zijn ons nu druk aan het maken over het plastic afval van 'het land aan de overkant'?

Weleens in India of Indonesië rondgekeken?
merel

Bericht door merel »

Ik maak mij druk om het wereldwijde probleem van afval. Niet alleen in de VS. Ook de kledinghopen in Afrika zijn te schrijnend om te zien. Daar hebben wij gisteravond aan tafel nog een gesprek over gehad. Vinted is namelijk een mooi gebeuren, maar de enige oplossing is consuminderen.
parsifal

Bericht door parsifal »

Herman schreef: 12 feb 2025, 09:54 Dus we zijn ons nu druk aan het maken over het plastic afval van 'het land aan de overkant'?

Weleens in India of Indonesië rondgekeken?
Gelijk heb je, als je bedoelt dat het daar veel erger is, maar dat geldt ook voor corruptie. Dat betekent niet dat corruptie bestrijding hier geen zin heeft.

De rietjes zijn waarschijnlijk de moeite van het regelen niet waard, maar om het dan terug te draaien is weer een ander verhaal.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

merel schreef: 12 feb 2025, 09:56 Ik maak mij druk om het wereldwijde probleem van afval. Niet alleen in de VS. Ook de kledinghopen in Afrika zijn te schrijnend om te zien. Daar hebben wij gisteravond aan tafel nog een gesprek over gehad. Vinted is namelijk een mooi gebeuren, maar de enige oplossing is consuminderen.
Gelukkig niet. (Want consuminderen gaat niet lukken, niemand! doet het namelijk).

De oplossing ligt wel in onderzoek en innovatie en de bereidheid om grote beslissingen te durven nemen.
MGG

Bericht door MGG »

De afschaffing heeft ook een vermogen gekost. Zet je dat ook af tegen de armoede in de VS?
Plaats reactie