Ik heb mezelf ook een aantal keer georiënteerd. Waar ik vooral tegen aanloop is het gemis van vrijheid wat ik heb in mijn huidige werk als ik de overstap zou maken. Dat laatste lijkt me ook wel iets ja en dan bv 1 dag per week. Maar dat is voor die onderwijsinstelling dan ook weer heel erg puzzelen.merel schreef: ↑27 jun 2024, 08:25Eerlijk gezegd ken ik geen docentenZita schreef: ↑27 jun 2024, 08:08Ik ben Newton niet, maar heb aan de andere kant van de sollicitatietafel regelmatig mensen zitten die het onderwijs in willen. Ik kan spreken over voortgezet onderwijs. Van de rest heb ik te weinig kaas gegeten.
Mijn advies: ga eens koffiedrinken met wat docenten die je kent. Wat maakt het onderwijs voor hen mooi? En waarom vinden ze het soms zwaar?
Enthousiast? Neem contact op met een school in de buurt, due je wel zou overwegen als werkplek. Vraag of je daar een dagje kunt meelopen en een gesprek kunt hebben over opleiding enz.
Ga een gesprek voeren bij een opleiding. Wat hebben ze je te bieden aan vrijstellingen? Hoe zwaar is het programma? Is het te combineren met de rest van je leven?
En ga daarna overwegen of je eerst start met de opleiding en dan na een jaartje erbij gaat lesgeven, of meteen voor het volledige feest wilt gaan.Alleen een vriendin die op een lagere school werkt en dat zou ik absoluut niet willen doen. Een bovenbouw op de middelbare trekt mij meer. Al heb ik geen flauw idee welke vakken ik met een master rechten zou kunnen geven. Lesgeven op een HBO rechten trekt mij ook wel. Al is het daar erg lastig binnenkomen.
Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
Dat klopt, die vrijheid heb ik nu ook. Terwijl dat voor mij ook een valkuil is.Zeeuw schreef: ↑27 jun 2024, 08:30Ik heb mezelf ook een aantal keer georiënteerd. Waar ik vooral tegen aanloop is het gemis van vrijheid wat ik heb in mijn huidige werk als ik de overstap zou maken. Dat laatste lijkt me ook wel iets ja en dan bv 1 dag per week. Maar dat is voor die onderwijsinstelling dan ook weer heel erg puzzelen.merel schreef: ↑27 jun 2024, 08:25Eerlijk gezegd ken ik geen docentenZita schreef: ↑27 jun 2024, 08:08Ik ben Newton niet, maar heb aan de andere kant van de sollicitatietafel regelmatig mensen zitten die het onderwijs in willen. Ik kan spreken over voortgezet onderwijs. Van de rest heb ik te weinig kaas gegeten.
Mijn advies: ga eens koffiedrinken met wat docenten die je kent. Wat maakt het onderwijs voor hen mooi? En waarom vinden ze het soms zwaar?
Enthousiast? Neem contact op met een school in de buurt, due je wel zou overwegen als werkplek. Vraag of je daar een dagje kunt meelopen en een gesprek kunt hebben over opleiding enz.
Ga een gesprek voeren bij een opleiding. Wat hebben ze je te bieden aan vrijstellingen? Hoe zwaar is het programma? Is het te combineren met de rest van je leven?
En ga daarna overwegen of je eerst start met de opleiding en dan na een jaartje erbij gaat lesgeven, of meteen voor het volledige feest wilt gaan.Alleen een vriendin die op een lagere school werkt en dat zou ik absoluut niet willen doen. Een bovenbouw op de middelbare trekt mij meer. Al heb ik geen flauw idee welke vakken ik met een master rechten zou kunnen geven. Lesgeven op een HBO rechten trekt mij ook wel. Al is het daar erg lastig binnenkomen.
Je kunt ook eens contact opnemen met hbo waar ze rechten of een bijvoorbeeld maatschappijleer geven en aangeven dat je interesse in het onderwijs hebt en of je eventueel een keer een gastles kunt geven en een dag mee kunt lopen. Dan laatste kan altijd.merel schreef: ↑27 jun 2024, 08:25Eerlijk gezegd ken ik geen docentenZita schreef: ↑27 jun 2024, 08:08Ik ben Newton niet, maar heb aan de andere kant van de sollicitatietafel regelmatig mensen zitten die het onderwijs in willen. Ik kan spreken over voortgezet onderwijs. Van de rest heb ik te weinig kaas gegeten.
Fides Quaerens Intellectum
Dat was het voor mij ooit wel, nl dat ik teveel werkte. Maar daar let ik tegenwoordig best goed op, dus kan ik heerlijk gebruik maken van de mogelijkheden.merel schreef: ↑27 jun 2024, 08:31Dat klopt, die vrijheid heb ik nu ook. Terwijl dat voor mij ook een valkuil is.Zeeuw schreef: ↑27 jun 2024, 08:30Ik heb mezelf ook een aantal keer georiënteerd. Waar ik vooral tegen aanloop is het gemis van vrijheid wat ik heb in mijn huidige werk als ik de overstap zou maken. Dat laatste lijkt me ook wel iets ja en dan bv 1 dag per week. Maar dat is voor die onderwijsinstelling dan ook weer heel erg puzzelen.merel schreef: ↑27 jun 2024, 08:25Eerlijk gezegd ken ik geen docentenZita schreef: ↑27 jun 2024, 08:08
Ik ben Newton niet, maar heb aan de andere kant van de sollicitatietafel regelmatig mensen zitten die het onderwijs in willen. Ik kan spreken over voortgezet onderwijs. Van de rest heb ik te weinig kaas gegeten.
Ook gelijk een thuisbatterij?
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Ik wil in de vakantie best even een bakkie komen doen, hoormerel schreef: ↑27 jun 2024, 08:25Eerlijk gezegd ken ik geen docentenZita schreef: ↑27 jun 2024, 08:08Ik ben Newton niet, maar heb aan de andere kant van de sollicitatietafel regelmatig mensen zitten die het onderwijs in willen. Ik kan spreken over voortgezet onderwijs. Van de rest heb ik te weinig kaas gegeten.

Met een master rechten zou ik voor VO denken aan maatschappijleer en maatschappijwetenschappen, al is dat wel breder dan alleen rechten. Dit is de syllabus voor havo maatschappijwetenschappen: https://www.examenblad.nl/2024/havo/doc ... appen-havo
Er zijn ook VO-scholen met een business-afdeling (zoiets: https://www.comenius.nl/scholen/comeniu ... okieaccept). Daar zou je wellicht ook een rol kunnen spelen (als je binnen rechten enigszins aan de zakelijke kant zit).
IBC en maatschappijleer/maatschappijwetenschappen worden alleen in de bovenbouw gegeven.
Nee, die vind ik nog te duur, maar ook nog een beetje spannend 'waar in mijn huis te zetten, brandgevaar' etc etcBruna schreef: ↑27 jun 2024, 08:45Ook gelijk een thuisbatterij?
Bij zonnepanelen zonder thuisbatterij zal het voordeel niet van extreem lange duur zijn, schat ik zo in.Zeeuw schreef: ↑27 jun 2024, 08:56Nee, die vind ik nog te duur, maar ook nog een beetje spannend 'waar in mijn huis te zetten, brandgevaar' etc etcBruna schreef: ↑27 jun 2024, 08:45Ook gelijk een thuisbatterij?
Want? Wat ik zelf gebruik, hoef ik niet te kopen.Inwoner schreef: ↑27 jun 2024, 08:58Bij zonnepanelen zonder thuisbatterij zal het voordeel niet van extreem lange duur zijn, schat ik zo in.
Zita heeft volgens mij al nagenoeg alles vertelt, dus ik val vast wat in herhaling.
Door persoonlijke groei (genade) de afgelopen jaren ben ik na bijna 25 jaar in de IT op zoek naar wat meer maatschappelijke relevantie in mijn werk. Een tijd nagedacht over de zorg. Met veel familie in het onderwijs besloten die route eens te verkennen. Ik heb 2x een halve dag meegelopen in het VO, veel verschillende docenten, nivo's, en leerjaren meegemaakt en voelde een goede klik met de pubers. Erg mooi om op deze dagen te zien hoe alle docenten op hun eigen manier vormgeven aan de dagopening met de klas met bijbellezen en in alle gevallen een stukje persoonlijk overdenking. Ook in algemene lessen wordt op ontspannen manier de christelijke boodschap verweven. Deze dagen afgesloten met een orienterend gesprek met een teamleider.
Dit een tijdje laten bezinken en vooral ook in gebed meegenomen. Alvast onderzoek gedaan naar te volgen opleidingen (binnen 4 jaar een onderwijsbevoegdheid nodig) en uiteindelijk besloten een open sollicitatie te doen. Na een goed, open gesprek gezamenlijk besloten eerst eens een assessment te doen (zelf geen vo afgerond) waaruit gelukkig bleek ik dat ik in elk geval qua cognitieve capaciteiten op ruim HBO niveau zit.
Een goed gesprek met de RVB resulteerde deze week in een benoeming. In augustus een weekje stoomcursus aan de Driestar en dan eind augustus in het diepe springen...
Mooi vak! Als ik tijd had zou ik daar ook graag nog eens een bevoegdheid voor halen.
- Niet meer zo actief -
Mooi Newton. Succes en veel zegen toegewenst!
Heb recent met de jeugd van 12-16 uit de kerk een nachttmaraton gedaan... mij nie belle!
de 16 plus vind ik een stuk makkelijker
Heb recent met de jeugd van 12-16 uit de kerk een nachttmaraton gedaan... mij nie belle!
de 16 plus vind ik een stuk makkelijker
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Er zit inderdaad veel appelmoes in hun hoofden. Toch vind ik, met name de jongens, op deze leeftijd erg grappig.
ja hoor, ik kan er zeker ook wel om lachen.
maar we hadden 2 raddraaiers en 2 verliefde koppeltjes....
maar met de 16+ gaan de gesprekken net wat dieper
maar we hadden 2 raddraaiers en 2 verliefde koppeltjes....
maar met de 16+ gaan de gesprekken net wat dieper
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!