Zeer fraai gevonden.Ad Anker schreef:En jij doet net of de 3e wereldoorlog uitbreekt.

Zeer fraai gevonden.Ad Anker schreef:En jij doet net of de 3e wereldoorlog uitbreekt.
Inderdaad een nadenkertjePianoman schreef:Wellicht een ondeugende gedachte: we hebben het scenario vaker gezien waarbij één der kandidaten uitsluitend beroepen kreeg van kleine en/of langdurig vakante gemeenten.
Vervolgens werd een tweede-kans-beroep aangenomen naar een grote gemeente die al vaak bediend is.
Ik denk dan wel eens: zou die eerste ronde niet een duidelijke vingerwijzing van God zijn dat ook een kleine gemeente een dienaar verdient?
En zou het aannemen in de tweede ronde meer naar het vlees des kandidaats is dan de wil des Heeren?
Het is maar een gedachte..... Graag jullie reactie...!
Dit soort gedachten moet je direct de kop indrukken, is mijn stellige overtuiging. Je blijft anders zitten met de gedachte - en je zadelt nu een ander ermee op: ds. X... die hoort daar niet.Pianoman schreef:Wellicht een ondeugende gedachte: we hebben het scenario vaker gezien waarbij één der kandidaten uitsluitend beroepen kreeg van kleine en/of langdurig vakante gemeenten.
Vervolgens werd een tweede-kans-beroep aangenomen naar een grote gemeente die al vaak bediend is.
Ik denk dan wel eens: zou die eerste ronde niet een duidelijke vingerwijzing van God zijn dat ook een kleine gemeente een dienaar verdient?
En dat het aannemen in de tweede ronde meer naar het vlees des kandidaats is dan de wil des Heeren?
Het is maar een gedachte..... Graag jullie reactie...!
Dat lijkt me voor heel het beroepingswerk en alle procedures een bijzonder goed advies.eilander schreef:Laat dat alsjeblieft aan de Heere over.
Wat maakt dat dit soort gemeenten vaker dan gemiddeld in de GG een dominee krijgt?Herman schreef:Juist. Scherpenzeel beroept dus twee kandidaten op 22-6 en 5-7 en de tweede is het geworden.
De suggestie om vooraf een bericht te sturen naar de gemeente waar je je naar geroepen weet is dus niet geheel uit de lucht gegrepen. Soms vraag ik het me af of de binding tussen gemeente en predikant niet gewoon kan worden losgelaten en dat je aan een roulerend systeem moet beginnen.
Eens Bezorgd, en zelfs een moderator met ervaring die er vrolijk aan mee doet...Bezorgd schreef:Ik ben soms best kritisch. Maar hoe er hier over gesproken wordt gaat echt alle perken te buiten.
Juist voor een kandidaat ligt het beroepingswerk heel teer.
Het is te hopen dat de betreffende man niet meeleest...
Volgens mij wel.Bruna schreef:Laten we het over beroepingswerk OGGIN hebben. Is het wel eens voortgekomen dat lerend ouderling beroep aanneemt naar andere dan zijn huidige gemeente?
Dat zou een goeie vraag zijn voor de achterkant van de Saambinder.Amstelodamense schreef:Wat maakt dat dit soort gemeenten vaker dan gemiddeld in de GG een dominee krijgt?
Wat een onzin weerBertiel schreef:lijkt me ook niet alles om als dominee te beginnen in een gemeente die liever een ander had gehad
De vraag is of het niet meer in kleine ergernissen thuishoort, maar dit soort beslistermijnen voor belangrijke beslissingen zijn mijns inziens niet zorgvuldig. Als het besluit al gevallen is, meld dat dan vooruit. Nu zijn honderden mensen druk met een beroep waarvan het alle schijn heeft, dat het nutteloos is.AbrahamZ schreef:Ger.Gem.
Kand. Beens heeft het beroep naar Scherpenzeel aangenomen.