Bij ons altijd wel koffie met iets ja. Dat iets kan variëren. Ik hoop binnenkort ook weer koffiedrinken in de kerk na de dienst op zondag.Tiberius schreef:Saaie jongens, die Zeeuwen.Zeeuw schreef:Ho ho. Beroepingswerk is serieuze business. Daar horen geen versnaperingen bij.Tiberius schreef:Doen ze bij jullie geen bitterballen als de vergadering tot 22 uur of later duurt? Zeeuwse bolussen misschien?
Doen ze bij jullie ook geen koffie met iets erbij dan?
Beroepingswerk discussie [7]
Re: Beroepingswerk discussie [7]
In onze gemeente wordt uit het oogpunt van zuinigheid nooit koffie gedronken bij een ledenvergadering.
Zeeuwen zijn zuinig, inderdaad.GerefGemeente-lid schreef:Nee. Dat kost te duur vermoedelijk.Tiberius schreef:Doen ze bij jullie geen bitterballen als de vergadering tot 22 uur of later duurt? Zeeuwse bolussen misschien?
PS 'Duur kosten' is een zogenaamde contaminatie; je kan beter 'veel kosten' of 'duur zijn' gebruiken.
Wat slecht. Verkeerde zuinigheid, mijns inziens.Bogerman schreef:In onze gemeente wordt uit het oogpunt van zuinigheid nooit koffie gedronken bij een ledenvergadering.
Bij ons was dat ook nooit het geval. Vroeger tenminste niet. Ik heb nu al een poos geen ledenvergaderingen kunnen bijwonen. Bij de laatste vergaderingen die ik bij kon wonen werd er wel koffie geschonken in de trouwzaal. Dat was dan wel eventjes wat ontspannend.Tiberius schreef:Wat slecht. Verkeerde zuinigheid, mijns inziens.Bogerman schreef:In onze gemeente wordt uit het oogpunt van zuinigheid nooit koffie gedronken bij een ledenvergadering.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Owow, dat eerste zo onwaar. Kom maar eens langs broeder en ik zal je het tegendeel bewijzen. Wellicht kunnen we dat combineren met een bezoek aan STL.Tiberius schreef:Zeeuwen zijn zuinig, inderdaad.GerefGemeente-lid schreef:Nee. Dat kost te duur vermoedelijk.Tiberius schreef:Doen ze bij jullie geen bitterballen als de vergadering tot 22 uur of later duurt? Zeeuwse bolussen misschien?
PS 'Duur kosten' is een zogenaamde contaminatie; je kan beter 'veel kosten' of 'duur zijn' gebruiken.
-
Enigszins off-topic maar zo werkt het ook bij de verkiezingen van de voorzitter voor de tweede kamer. Waarom er dan twee rondes moeten zijn met drie of meer kandidaten begrijp ik ook niet, misschien om mensen te verleiden om strategisch te stemmen? Wordt het m.b.t. het beroepingswerk wel weer heel menselijk van.Tiberius schreef:Klopt zoals JvW zegt.
Bovendien is het zo, dat in de derde ronde de kandidaat afvalt die in de eerste ronde de minste stemmen had. In zo'n geval wordt de tweede rond dus voor spek en bonen gedraaid.
Ik heb dat zelf altijd een vreemde manier van stemmen gevonden, niet zo logisch in ieder geval, maar zo is het wel voorgeschreven en wordt het in de praktijk door veel kerkenraden uitgevoerd.
Inderdaad. Bij ons was er in de eerste ronde geen meerderheid en in de tweede ronde wel. Van de 11 stemmers voor kandidaat nr.3 hebben er uiteindelijk 9 een andere keuze gemaakt. Daardoor was er in de tweede ronde wel een meerderheid voor één van de kandidaten.Henk J schreef:Enigszins off-topic maar zo werkt het ook bij de verkiezingen van de voorzitter voor de tweede kamer. Waarom er dan twee rondes moeten zijn met drie of meer kandidaten begrijp ik ook niet, misschien om mensen te verleiden om strategisch te stemmen? Wordt het m.b.t. het beroepingswerk wel weer heel menselijk van.Tiberius schreef:Klopt zoals JvW zegt.
Bovendien is het zo, dat in de derde ronde de kandidaat afvalt die in de eerste ronde de minste stemmen had. In zo'n geval wordt de tweede rond dus voor spek en bonen gedraaid.
Ik heb dat zelf altijd een vreemde manier van stemmen gevonden, niet zo logisch in ieder geval, maar zo is het wel voorgeschreven en wordt het in de praktijk door veel kerkenraden uitgevoerd.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Koffie drinken kan thuis ook. Flesje water kan ook.Tiberius schreef:Wat slecht. Verkeerde zuinigheid, mijns inziens.Bogerman schreef:In onze gemeente wordt uit het oogpunt van zuinigheid nooit koffie gedronken bij een ledenvergadering.
Ik weet van een kerkenraad waar de plaatselijke snackbar op kosten van anonieme gemeenteleden tijdens iedere kerkenraadsvergadering kroketten kwam bezorgen. Dat werd door de broeders zeer op prijs gesteld.Tiberius schreef:Wat slecht. Verkeerde zuinigheid, mijns inziens.Bogerman schreef:In onze gemeente wordt uit het oogpunt van zuinigheid nooit koffie gedronken bij een ledenvergadering.
Lekker!Ditbenik schreef:Ik weet van een kerkenraad waar de plaatselijke snackbar op kosten van anonieme gemeenteleden tijdens iedere kerkenraadsvergadering kroketten kwam bezorgen. Dat werd door de broeders zeer op prijs gesteld.Tiberius schreef:Wat slecht. Verkeerde zuinigheid, mijns inziens.Bogerman schreef:In onze gemeente wordt uit het oogpunt van zuinigheid nooit koffie gedronken bij een ledenvergadering.
Koffie doet wonderen, dat weet onze premier zelfs.

- Niet meer zo actief -
-
Dat van die kroketten moest ik wel even om lachen in mezelf, met onze kerkenraad voor ogen:) . Vind dat echt wel een mooi gebaar.
Soms wordt er negatief gedaan over kerkenraden, maar het zijn toch ook mannen die het ( in ons geval) goede met je voorhebben en er hun vrije tijd voor geven. Dan hebben ze wel een kroketje verdiend....
Soms wordt er negatief gedaan over kerkenraden, maar het zijn toch ook mannen die het ( in ons geval) goede met je voorhebben en er hun vrije tijd voor geven. Dan hebben ze wel een kroketje verdiend....
Ja, zo is dat. Je moet ze alleen niet 'overvoeren'. Dan wordt de kerkenraad te zwaarBernadientje schreef:Dat van die kroketten moest ik wel even om lachen in mezelf, met onze kerkenraad voor ogen:) . Vind dat echt wel een mooi gebaar.

Van harte mee eens. Ik vind het een goed idee.Bernadientje schreef:Dat van die kroketten moest ik wel even om lachen in mezelf, met onze kerkenraad voor ogen:) . Vind dat echt wel een mooi gebaar.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik ook. Ik geef wel even wat datums door.pierre27 schreef:Van harte mee eens. Ik vind het een goed idee.Bernadientje schreef:Dat van die kroketten moest ik wel even om lachen in mezelf, met onze kerkenraad voor ogen:) . Vind dat echt wel een mooi gebaar.