Beroepingswerk discussie [7]

Zeeuw

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:
Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:Doen ze bij jullie geen bitterballen als de vergadering tot 22 uur of later duurt? Zeeuwse bolussen misschien?
Ho ho. Beroepingswerk is serieuze business. Daar horen geen versnaperingen bij.
Saaie jongens, die Zeeuwen.
Doen ze bij jullie ook geen koffie met iets erbij dan?
Bij ons altijd wel koffie met iets ja. Dat iets kan variëren. Ik hoop binnenkort ook weer koffiedrinken in de kerk na de dienst op zondag.
Bogerman

Bericht door Bogerman »

In onze gemeente wordt uit het oogpunt van zuinigheid nooit koffie gedronken bij een ledenvergadering.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:Doen ze bij jullie geen bitterballen als de vergadering tot 22 uur of later duurt? Zeeuwse bolussen misschien?
Nee. Dat kost te duur vermoedelijk.
Zeeuwen zijn zuinig, inderdaad.

PS 'Duur kosten' is een zogenaamde contaminatie; je kan beter 'veel kosten' of 'duur zijn' gebruiken.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bogerman schreef:In onze gemeente wordt uit het oogpunt van zuinigheid nooit koffie gedronken bij een ledenvergadering.
Wat slecht. Verkeerde zuinigheid, mijns inziens.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:
Bogerman schreef:In onze gemeente wordt uit het oogpunt van zuinigheid nooit koffie gedronken bij een ledenvergadering.
Bij ons was dat ook nooit het geval. Vroeger tenminste niet. Ik heb nu al een poos geen ledenvergaderingen kunnen bijwonen. Bij de laatste vergaderingen die ik bij kon wonen werd er wel koffie geschonken in de trouwzaal. Dat was dan wel eventjes wat ontspannend.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Nee. Dat kost te duur vermoedelijk.
Zeeuwen zijn zuinig, inderdaad.

PS 'Duur kosten' is een zogenaamde contaminatie; je kan beter 'veel kosten' of 'duur zijn' gebruiken.
Owow, dat eerste zo onwaar. Kom maar eens langs broeder en ik zal je het tegendeel bewijzen. Wellicht kunnen we dat combineren met een bezoek aan STL.
Henk J

Bericht door Henk J »

Tiberius schreef:Klopt zoals JvW zegt.
Bovendien is het zo, dat in de derde ronde de kandidaat afvalt die in de eerste ronde de minste stemmen had. In zo'n geval wordt de tweede rond dus voor spek en bonen gedraaid.
Ik heb dat zelf altijd een vreemde manier van stemmen gevonden, niet zo logisch in ieder geval, maar zo is het wel voorgeschreven en wordt het in de praktijk door veel kerkenraden uitgevoerd.
Enigszins off-topic maar zo werkt het ook bij de verkiezingen van de voorzitter voor de tweede kamer. Waarom er dan twee rondes moeten zijn met drie of meer kandidaten begrijp ik ook niet, misschien om mensen te verleiden om strategisch te stemmen? Wordt het m.b.t. het beroepingswerk wel weer heel menselijk van.
Mistig

Bericht door Mistig »

Henk J schreef:
Tiberius schreef:Klopt zoals JvW zegt.
Bovendien is het zo, dat in de derde ronde de kandidaat afvalt die in de eerste ronde de minste stemmen had. In zo'n geval wordt de tweede rond dus voor spek en bonen gedraaid.
Ik heb dat zelf altijd een vreemde manier van stemmen gevonden, niet zo logisch in ieder geval, maar zo is het wel voorgeschreven en wordt het in de praktijk door veel kerkenraden uitgevoerd.
Enigszins off-topic maar zo werkt het ook bij de verkiezingen van de voorzitter voor de tweede kamer. Waarom er dan twee rondes moeten zijn met drie of meer kandidaten begrijp ik ook niet, misschien om mensen te verleiden om strategisch te stemmen? Wordt het m.b.t. het beroepingswerk wel weer heel menselijk van.
Inderdaad. Bij ons was er in de eerste ronde geen meerderheid en in de tweede ronde wel. Van de 11 stemmers voor kandidaat nr.3 hebben er uiteindelijk 9 een andere keuze gemaakt. Daardoor was er in de tweede ronde wel een meerderheid voor één van de kandidaten.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Bogerman

Bericht door Bogerman »

Tiberius schreef:
Koffie drinken kan thuis ook. Flesje water kan ook.
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

Tiberius schreef:
Ik weet van een kerkenraad waar de plaatselijke snackbar op kosten van anonieme gemeenteleden tijdens iedere kerkenraadsvergadering kroketten kwam bezorgen. Dat werd door de broeders zeer op prijs gesteld.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Ditbenik schreef:
Tiberius schreef:
Ik weet van een kerkenraad waar de plaatselijke snackbar op kosten van anonieme gemeenteleden tijdens iedere kerkenraadsvergadering kroketten kwam bezorgen. Dat werd door de broeders zeer op prijs gesteld.
Lekker!

Koffie doet wonderen, dat weet onze premier zelfs. :)
- Niet meer zo actief -
Bernadientje

Bericht door Bernadientje »

Dat van die kroketten moest ik wel even om lachen in mezelf, met onze kerkenraad voor ogen:) . Vind dat echt wel een mooi gebaar.
Soms wordt er negatief gedaan over kerkenraden, maar het zijn toch ook mannen die het ( in ons geval) goede met je voorhebben en er hun vrije tijd voor geven. Dan hebben ze wel een kroketje verdiend....
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

Bernadientje schreef:Dat van die kroketten moest ik wel even om lachen in mezelf, met onze kerkenraad voor ogen:) . Vind dat echt wel een mooi gebaar.
Soms wordt er negatief gedaan over kerkenraden, maar het zijn toch ook mannen die het ( in ons geval) goede met je voorhebben en er hun vrije tijd voor geven. Dan hebben ze wel een kroketje verdiend....
Ja, zo is dat. Je moet ze alleen niet 'overvoeren'. Dan wordt de kerkenraad te zwaar :)
pierre27

Bericht door pierre27 »

Bernadientje schreef:Dat van die kroketten moest ik wel even om lachen in mezelf, met onze kerkenraad voor ogen:) . Vind dat echt wel een mooi gebaar.
Van harte mee eens. Ik vind het een goed idee.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

pierre27 schreef:
Van harte mee eens. Ik vind het een goed idee.
Ik ook. Ik geef wel even wat datums door.
Plaats reactie