Pas op. In deze topic gaat het niet over vaccinatie maar over de maakbaarheid en het vertrouwen op de wetenschap.Terri schreef:Ik denk omdat je het 'is niet Bijbels' eraan koppelt bij deze vaccinatie discussie. Telkens weer, vanuit welke hoek je het ook benadert, geef je deze kwalificatie eraan. Een verschil in opvatting wat betreft kleur jas blijft bij een opvatting, mening, zo je wilt jouw idee van eerbaarheid enz , maar het etiket afgoden, on Bijbels heeft wel een veroordeling in zich.Ad Anker schreef: Het is goed dat je me daar op wijst. Ik heb dat zelf niet zo in de gaten. Daarom vraag ik het me ook af. Wanneer ik stel dat ik de kleur rood afschuwelijk vind en het niet begrijp wanneer iemand een rode jas draagt, veroordeel ik dan rode jasdragers?
Ik vind je post begrijpelijk maar levensgevaarlijk. Op grond van mijn diepe overtuiging dat de Bijbel het richtsnoer van mijn handelen is maak ik keuzes en licht ik die toe. In het besef dat christenen andere keuzes maken dan die ik maak. Dat heb ik genoegzaam benoemd.
De weerstand die ik merk bij het aanwijzen van een Bijbelse grond om niet tot vaccinatie over te gaan, het buigen van de kerk voor de overheid en het individualisme en onbegrip voor elkaars standpunten in onze tijd vind ik verdrietig. Al ben ik geheel niet somber. Integendeel. Als ik op de met kerkmensen gevulde voortdenderende maakbaarheidstrein kijk slaat de schrik me om het hart. Een blik op de Koning van de kerk biedt perspectief.