Beroepingswerk discussie [5]

Hollander

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Hollander »

Zita schreef:Volgens mij werkt het gewoon. Maar ik kom er verder nooit, dus geen idee of het anders is dan anders.
Het is inderdaad helaas weer hersteld. :)
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Zita schreef:
Hollander schreef:
Piet Puk schreef:Volgens mij heeft het beroepingswerkgedeelte op http://www.dominees.nl de jaarwisseling niet overleefd. :jongle
Verstandige keuze zo!
Volgens mij werkt het gewoon. Maar ik kom er verder nooit, dus geen idee of het anders is dan anders.
Het is weer geregeld, dat had ik nog niet gemeld. Eerst zag je enkel de bolletjes en 2 stipjes erachter!
Maanenschijn

Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Maanenschijn »

Hollander schreef:
Zita schreef:Volgens mij werkt het gewoon. Maar ik kom er verder nooit, dus geen idee of het anders is dan anders.
Helaas en hersteld in één zin..... ;)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Hollander

Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Hollander »

Maanenschijn schreef:
Hollander schreef:
Helaas en hersteld in één zin..... ;)
En dat in een topic over beroepingswerk... :OO3
Forummer

Bericht door Forummer »

Tja. Eigenlijk verbaast het mij dat zulke websites bestaan. Maar er zal behoefte aan zijn blijkbaar.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Heb je dan nooit willen weten dat in 1952 ds. X beroepen werd te Y?
:)
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Delftenaar schreef:Heb je dan nooit willen weten dat in 1952 ds. X beroepen werd te Y?
Best interessant ja. Heb zomaar wat gemeenten bekeken die nu bijvoorbeeld ds. J. IJsselstein (zouden) beroepen. Dan zie je in de jaren '40 dat er nog een beroep werd uitgebracht op ds. W.C. Lamain. Dan is het best interessant om de ontwikkeling in het beroepingswerk te zien.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Ds. Lamain werd toen hij leefde altijd breed gewaardeerd. Zijn prediking is ook niet in een hokje in te delen, dat kwam ook wel door zijn verhalende manier van (s)preken. Achteraf gezien werd hij bijna behandeld als een een superheld of BN'er in de refowereld wanneer hij in NL was. Dat zal ook met het veelvuldig en breed beroepen te maken hebben.

Je bent als GGiN'er wel erg gefocust op het gebeuren rond de beroepbaarstelling van deze GG predikant. Onlangs nog een post over een helikopter boven Houten. Ik vind dit geneuzel.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Erskinees schreef: Je bent als GGiN'er wel erg gefocust op het gebeuren rond de beroepbaarstelling van deze GG predikant. Onlangs nog een post over een helikopter boven Houten. Ik vind dit geneuzel.
Binnen de GGiN heb je dat hokjesgedoe net wat minder. Volgens mij zijn daar geen gemeenten die bepaalde predikanten niet beroepen vanwege ligging.

En wat betreft die helicopter. Dat idee werd eerst al gevoed door iemand die over een helicopter boven Geldermalsen repte. Even om dit in het juiste perspectief te plaatsen!
mulder

Bericht door mulder »

ds. van voorden wordt niet overal beroepen. ds. geuze wordt door groepen gemeenteleden niet gewaardeerd.
hokjes zijn er zeker wel!
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

mulder schreef:ds. van voorden wordt niet overal beroepen. ds. geuze wordt door groepen gemeenteleden niet gewaardeerd.
De eerst genoemde predikant is zeker niet vanwege de hokjes. Dat weet ik zeker. Over de 2e heb ik nooit problemen gehoord.
Hoopvol

Bericht door Hoopvol »

mulder schreef:ds. van voorden wordt niet overal beroepen. ds. geuze wordt door groepen gemeenteleden niet gewaardeerd.
En we doen er allemaal bewust of onbewust aan mee. Daarom moeten we, als GG of GGiN, voor de volledige breedte, dus van bijvoorbeeld ds IJsselstein tot ds van Voorden, bidden. Maar ook beluisteren en waarderen.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Piet Puk schreef: Binnen de GGiN heb je dat hokjesgedoe net wat minder.
Aha, dus dan worden de hokjes van een andere denominatie door jou uitgelicht? :modo
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Erskinees schreef:
Piet Puk schreef: Binnen de GGiN heb je dat hokjesgedoe net wat minder.
Aha, dus dan worden de hokjes van een andere denominatie door jou uitgelicht? :modo
Toch jammer dit. Ik had het nog zo netjes verwoord in de eerste posting van me: de ontwikkeling van het beroepingswerk te bekijken.
Inmiddels zitten we in de hokjes. Ik ga dit nieuwe jaar zo niet beginnen.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Piet Puk schreef:
Delftenaar schreef:Heb je dan nooit willen weten dat in 1952 ds. X beroepen werd te Y?
Best interessant ja. Heb zomaar wat gemeenten bekeken die nu bijvoorbeeld ds. J. IJsselstein (zouden) beroepen. Dan zie je in de jaren '40 dat er nog een beroep werd uitgebracht op ds. W.C. Lamain. Dan is het best interessant om de ontwikkeling in het beroepingswerk te zien.
Dat zegt heel weinig.
Ds Lamain, beval bv de boekjes van ds Huisman aan. Je schijnt nu zelfs gemeenten te hebben waar de preken van ds Huisman niet eens gelezen mogen worden.
Gesloten