Het is inderdaad helaas weer hersteld.Zita schreef:Volgens mij werkt het gewoon. Maar ik kom er verder nooit, dus geen idee of het anders is dan anders.

Het is inderdaad helaas weer hersteld.Zita schreef:Volgens mij werkt het gewoon. Maar ik kom er verder nooit, dus geen idee of het anders is dan anders.
Het is weer geregeld, dat had ik nog niet gemeld. Eerst zag je enkel de bolletjes en 2 stipjes erachter!Zita schreef:Volgens mij werkt het gewoon. Maar ik kom er verder nooit, dus geen idee of het anders is dan anders.Hollander schreef:Verstandige keuze zo!Piet Puk schreef:Volgens mij heeft het beroepingswerkgedeelte op http://www.dominees.nl de jaarwisseling niet overleefd. :jongle
Helaas en hersteld in één zin.....Hollander schreef:Het is inderdaad helaas weer hersteld.Zita schreef:Volgens mij werkt het gewoon. Maar ik kom er verder nooit, dus geen idee of het anders is dan anders.
En dat in een topic over beroepingswerk...Maanenschijn schreef:Helaas en hersteld in één zin.....Hollander schreef:Het is inderdaad helaas weer hersteld.Zita schreef:Volgens mij werkt het gewoon. Maar ik kom er verder nooit, dus geen idee of het anders is dan anders.
Best interessant ja. Heb zomaar wat gemeenten bekeken die nu bijvoorbeeld ds. J. IJsselstein (zouden) beroepen. Dan zie je in de jaren '40 dat er nog een beroep werd uitgebracht op ds. W.C. Lamain. Dan is het best interessant om de ontwikkeling in het beroepingswerk te zien.Delftenaar schreef:Heb je dan nooit willen weten dat in 1952 ds. X beroepen werd te Y?
:)
Binnen de GGiN heb je dat hokjesgedoe net wat minder. Volgens mij zijn daar geen gemeenten die bepaalde predikanten niet beroepen vanwege ligging.Erskinees schreef: Je bent als GGiN'er wel erg gefocust op het gebeuren rond de beroepbaarstelling van deze GG predikant. Onlangs nog een post over een helikopter boven Houten. Ik vind dit geneuzel.
De eerst genoemde predikant is zeker niet vanwege de hokjes. Dat weet ik zeker. Over de 2e heb ik nooit problemen gehoord.mulder schreef:ds. van voorden wordt niet overal beroepen. ds. geuze wordt door groepen gemeenteleden niet gewaardeerd.
hokjes zijn er zeker wel!
En we doen er allemaal bewust of onbewust aan mee. Daarom moeten we, als GG of GGiN, voor de volledige breedte, dus van bijvoorbeeld ds IJsselstein tot ds van Voorden, bidden. Maar ook beluisteren en waarderen.mulder schreef:ds. van voorden wordt niet overal beroepen. ds. geuze wordt door groepen gemeenteleden niet gewaardeerd.
hokjes zijn er zeker wel!
Aha, dus dan worden de hokjes van een andere denominatie door jou uitgelicht?Piet Puk schreef: Binnen de GGiN heb je dat hokjesgedoe net wat minder.
Toch jammer dit. Ik had het nog zo netjes verwoord in de eerste posting van me: de ontwikkeling van het beroepingswerk te bekijken.Erskinees schreef:Aha, dus dan worden de hokjes van een andere denominatie door jou uitgelicht? :modoPiet Puk schreef: Binnen de GGiN heb je dat hokjesgedoe net wat minder.
Dat zegt heel weinig.Piet Puk schreef:Best interessant ja. Heb zomaar wat gemeenten bekeken die nu bijvoorbeeld ds. J. IJsselstein (zouden) beroepen. Dan zie je in de jaren '40 dat er nog een beroep werd uitgebracht op ds. W.C. Lamain. Dan is het best interessant om de ontwikkeling in het beroepingswerk te zien.Delftenaar schreef:Heb je dan nooit willen weten dat in 1952 ds. X beroepen werd te Y?