Beroepingswerk discussie [4]

Piet Puk

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Piet Puk »

Tiberius schreef:Dat zeg ik toch ook?

Zie onderstaande berichten-wisseling:
Jantje schreef:
Tiberius schreef:Uit alle vier één naam invullen. Het maakt niet uit of er diakenen bij betrokken zijn; die hebben tijdens de verkiezing exact dezelfde status als de anderen.
Dat is dan de tweede ronde.

En de derde ronde? Kies je dan de twee met de meeste stemmen? En wat als er 1 is met 35 stemmen, 1 met 40 stemmen, 1 met 42 stemmen en 1 met 48 stemmen?
Dus 2e ronde met 4 man, 3e ronde met 3 man en 4e ronde met 2 man.
Oké, dan had ik je niet goed begrepen. Nu wel!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:Van De Gier.
Ik wil niet kinderachtig zijn en op alle slakken zout leggen, maar zou het niet net een beetje beter staan als we spraken over ds. de Gier? Ik vraag geen reactie hoor, het is maar een kleine tussendoor-opmerking.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

-DIA- schreef:
Tiberius schreef:Van De Gier.
Ik wil niet kinderachtig zijn en op alle slakken zout leggen, maar zou het niet net een beetje beter staan als we spraken over ds. de Gier? Ik vraag geen reactie hoor, het is maar een kleine tussendoor-opmerking.
Eens. Het ging om het commentaar op de kerkorde, geschreven door wijlen ds. K. de Gier.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Klopt ja, sorry, ik heb het aangepast.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Augustienus schreef:
HersteldHervormd schreef:De in en uitstroom.
Dat zegt niet persé iets over de kandidaten toch?
Ja tuurlijk wel. Als er al rechtsdenkende studenten binnenkomen, dan zullen ze heus wel wat veranderen of bij/afleren, maar ze zullen toch uiteindelijk wel als rechtse kandidaten getypeerd worden. Hoewel ik ook graag naar gematigde dominees/kandidaten luister.[/quote]
Ik dacht dat je de in en uitstroom van gemeenteleden bedoelde, nu snap ik je. Ik denk zelf dat het redelijk in balans is, maar mij valt op dat een kandidaat uit een conservatievere gemeente vaak gelijk een beroep krijgt, zoals nu kandidaat Speksnijder en destijds ds Roelofsen of Harteveld en soms zelfs meerdere beroepen krijgen, en andere kandidaten (soms veel) langer moeten wachten op überhaupt één beroep en dan vaak van een kleinere gemeente. Dat wijst op een predikantstekort in de rechterflank van de HHK. Maar het zou ook kunnen dat er meer gemeenten zijn die liever een conservatievere predikant hebben.[/quote]

Er zijn ook nog (zeer) rechtse kandidaten die al jaren beroepbaar zijn, maar niet beroepen worden.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Nasrani schreef:
Ja tuurlijk wel. Als er al rechtsdenkende studenten binnenkomen, dan zullen ze heus wel wat veranderen of bij/afleren, maar ze zullen toch uiteindelijk wel als rechtse kandidaten getypeerd worden. Hoewel ik ook graag naar gematigde dominees/kandidaten luister.[/quote]
Dat betekend dat jij al de studenten kent?[/quote]

Flauw, natuurlijk ken ik niet alle studenten. Wel best wat. En die zijn allemaal gematigd tot rechts.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Augustienus

Bericht door Augustienus »

HersteldHervormd schreef:
Augustienus schreef:
Ja tuurlijk wel. Als er al rechtsdenkende studenten binnenkomen, dan zullen ze heus wel wat veranderen of bij/afleren, maar ze zullen toch uiteindelijk wel als rechtse kandidaten getypeerd worden. Hoewel ik ook graag naar gematigde dominees/kandidaten luister.
Ik dacht dat je de in en uitstroom van gemeenteleden bedoelde, nu snap ik je. Ik denk zelf dat het redelijk in balans is, maar mij valt op dat een kandidaat uit een conservatievere gemeente vaak gelijk een beroep krijgt, zoals nu kandidaat Speksnijder en destijds ds Roelofsen of Harteveld en soms zelfs meerdere beroepen krijgen, en andere kandidaten (soms veel) langer moeten wachten op überhaupt één beroep en dan vaak van een kleinere gemeente. Dat wijst op een predikantstekort in de rechterflank van de HHK. Maar het zou ook kunnen dat er meer gemeenten zijn die liever een conservatievere predikant hebben.[/quote]

Er zijn ook nog (zeer) rechtse kandidaten die al jaren beroepbaar zijn, maar niet beroepen worden.[/quote]
Dat is meer ondanks dan dankzij hun ligging. Omdat er in de HHK geen curatorium is, vind de selectie pas plaats in het beroepingswerk.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Willen jullie op het quoten letten ?
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Is stud. P.C. Vlot eigenlijk al beroepbaar? Ik zie nog steeds de disclaimer en D.V. 1 juli 2020 nadert...
windorgel

Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door windorgel »

Piet Puk schreef:Is stud. P.C. Vlot eigenlijk al beroepbaar? Ik zie nog steeds de disclaimer en D.V. 1 juli 2020 nadert...
De 29e is de proefpreek, de kandidaatstelling is op DV 30 juni.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

windorgel schreef:
Piet Puk schreef:Is stud. P.C. Vlot eigenlijk al beroepbaar? Ik zie nog steeds de disclaimer en D.V. 1 juli 2020 nadert...
Thnx
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Piet Puk schreef:
windorgel schreef:
Thnx
Zie het draadje van de Gereformeerde Gemeenten. Ik heb het vanmiddag speciaal geplaatst voor de nieuwsgierigen onder ons. :nananere
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Aha, ik kijk daar niet altijd in.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Wat vreemd, het drietal van 's-Gravenpolder is van http://www.gergeminfo.nl/beroepingswerk verwijderd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:Wat vreemd, het drietal van 's-Gravenpolder is van http://www.gergeminfo.nl/beroepingswerk verwijderd.
Stuur jij even een berichtje, waarom dit is? Ik heb hier de link voor je: https://www.gergeminfo.nl/contact
Gesloten