Oké, dan had ik je niet goed begrepen. Nu wel!Tiberius schreef:Dat zeg ik toch ook?
Zie onderstaande berichten-wisseling:
Dus 2e ronde met 4 man, 3e ronde met 3 man en 4e ronde met 2 man.Jantje schreef:Dat is dan de tweede ronde.Tiberius schreef:Uit alle vier één naam invullen. Het maakt niet uit of er diakenen bij betrokken zijn; die hebben tijdens de verkiezing exact dezelfde status als de anderen.
En de derde ronde? Kies je dan de twee met de meeste stemmen? En wat als er 1 is met 35 stemmen, 1 met 40 stemmen, 1 met 42 stemmen en 1 met 48 stemmen?
Beroepingswerk discussie [4]
Re: Beroepingswerk discussie [4]
Ik wil niet kinderachtig zijn en op alle slakken zout leggen, maar zou het niet net een beetje beter staan als we spraken over ds. de Gier? Ik vraag geen reactie hoor, het is maar een kleine tussendoor-opmerking.Tiberius schreef:Van De Gier.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Eens. Het ging om het commentaar op de kerkorde, geschreven door wijlen ds. K. de Gier.-DIA- schreef:Ik wil niet kinderachtig zijn en op alle slakken zout leggen, maar zou het niet net een beetje beter staan als we spraken over ds. de Gier? Ik vraag geen reactie hoor, het is maar een kleine tussendoor-opmerking.Tiberius schreef:Van De Gier.
Klopt ja, sorry, ik heb het aangepast.
-
Ja tuurlijk wel. Als er al rechtsdenkende studenten binnenkomen, dan zullen ze heus wel wat veranderen of bij/afleren, maar ze zullen toch uiteindelijk wel als rechtse kandidaten getypeerd worden. Hoewel ik ook graag naar gematigde dominees/kandidaten luister.[/quote]Augustienus schreef:Dat zegt niet persé iets over de kandidaten toch?HersteldHervormd schreef:De in en uitstroom.
Ik dacht dat je de in en uitstroom van gemeenteleden bedoelde, nu snap ik je. Ik denk zelf dat het redelijk in balans is, maar mij valt op dat een kandidaat uit een conservatievere gemeente vaak gelijk een beroep krijgt, zoals nu kandidaat Speksnijder en destijds ds Roelofsen of Harteveld en soms zelfs meerdere beroepen krijgen, en andere kandidaten (soms veel) langer moeten wachten op überhaupt één beroep en dan vaak van een kleinere gemeente. Dat wijst op een predikantstekort in de rechterflank van de HHK. Maar het zou ook kunnen dat er meer gemeenten zijn die liever een conservatievere predikant hebben.[/quote]
Er zijn ook nog (zeer) rechtse kandidaten die al jaren beroepbaar zijn, maar niet beroepen worden.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
-
Ja tuurlijk wel. Als er al rechtsdenkende studenten binnenkomen, dan zullen ze heus wel wat veranderen of bij/afleren, maar ze zullen toch uiteindelijk wel als rechtse kandidaten getypeerd worden. Hoewel ik ook graag naar gematigde dominees/kandidaten luister.[/quote]Nasrani schreef:Dat zegt niet persé iets over de kandidaten toch?HersteldHervormd schreef:De in en uitstroom.
Dat betekend dat jij al de studenten kent?[/quote]
Flauw, natuurlijk ken ik niet alle studenten. Wel best wat. En die zijn allemaal gematigd tot rechts.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
-
Ik dacht dat je de in en uitstroom van gemeenteleden bedoelde, nu snap ik je. Ik denk zelf dat het redelijk in balans is, maar mij valt op dat een kandidaat uit een conservatievere gemeente vaak gelijk een beroep krijgt, zoals nu kandidaat Speksnijder en destijds ds Roelofsen of Harteveld en soms zelfs meerdere beroepen krijgen, en andere kandidaten (soms veel) langer moeten wachten op überhaupt één beroep en dan vaak van een kleinere gemeente. Dat wijst op een predikantstekort in de rechterflank van de HHK. Maar het zou ook kunnen dat er meer gemeenten zijn die liever een conservatievere predikant hebben.[/quote]HersteldHervormd schreef:Ja tuurlijk wel. Als er al rechtsdenkende studenten binnenkomen, dan zullen ze heus wel wat veranderen of bij/afleren, maar ze zullen toch uiteindelijk wel als rechtse kandidaten getypeerd worden. Hoewel ik ook graag naar gematigde dominees/kandidaten luister.Augustienus schreef:Dat zegt niet persé iets over de kandidaten toch?HersteldHervormd schreef:De in en uitstroom.
Er zijn ook nog (zeer) rechtse kandidaten die al jaren beroepbaar zijn, maar niet beroepen worden.[/quote]
Dat is meer ondanks dan dankzij hun ligging. Omdat er in de HHK geen curatorium is, vind de selectie pas plaats in het beroepingswerk.
-
Willen jullie op het quoten letten ?
Is stud. P.C. Vlot eigenlijk al beroepbaar? Ik zie nog steeds de disclaimer en D.V. 1 juli 2020 nadert...
Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [4]
De 29e is de proefpreek, de kandidaatstelling is op DV 30 juni.Piet Puk schreef:Is stud. P.C. Vlot eigenlijk al beroepbaar? Ik zie nog steeds de disclaimer en D.V. 1 juli 2020 nadert...
Thnxwindorgel schreef:De 29e is de proefpreek, de kandidaatstelling is op DV 30 juni.Piet Puk schreef:Is stud. P.C. Vlot eigenlijk al beroepbaar? Ik zie nog steeds de disclaimer en D.V. 1 juli 2020 nadert...
-
- Verbannen
Zie het draadje van de Gereformeerde Gemeenten. Ik heb het vanmiddag speciaal geplaatst voor de nieuwsgierigen onder ons.Piet Puk schreef:Thnxwindorgel schreef:De 29e is de proefpreek, de kandidaatstelling is op DV 30 juni.Piet Puk schreef:Is stud. P.C. Vlot eigenlijk al beroepbaar? Ik zie nog steeds de disclaimer en D.V. 1 juli 2020 nadert...

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Aha, ik kijk daar niet altijd in.
-
- Verbannen
Wat vreemd, het drietal van 's-Gravenpolder is van http://www.gergeminfo.nl/beroepingswerk verwijderd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Stuur jij even een berichtje, waarom dit is? Ik heb hier de link voor je: https://www.gergeminfo.nl/contactJantje schreef:Wat vreemd, het drietal van 's-Gravenpolder is van http://www.gergeminfo.nl/beroepingswerk verwijderd.