Meerderen zijn mogelijk, zeker. Over 'd' zijn we het zeker eens, over 'c' niet. En ik zal aangeven waarom: Een recensie , gepubliceerd voor een breed publiek in het RD mag een zeker niveau hebben. In ieder geval het niveau dat wanneer citaten worden genoemd, dat deze in de context geplaatst worden van het geheel van het boek. Wat mij betreft heeft @Nathanael hier op het forum die citaten in de context geplaatst. Dan ontstaat er een ander beeld van het boek, maar dat devalueert ook de recensie (wat mij betreft). Als ds. Schot het slechts als aanstippen heeft bedoeld en niet al een weloverwogen recensie, had het RD dit niet moeten plaatsen, of als disclaimer moeten weergeven. Ernstiger vind dat het boek 'geframed' wordt, wat geen recht doet aan de inhoud van het boek.Jantje schreef:Nu maak je het me nog moeilijk, want er zijn 2 antwoorden juist, mijns inziens: c en d.Maanenschijn schreef:Waarom is dit te zot voor woorden? Omdat de argumentatie echt hinderlijk vaak bij je ontbreekt dan maar meerkeuze:Jantje schreef: Het is eigenlijk ook te zot voor woorden: 118 reacties op een recensie van een predikant van de Gereformeerde Gemeenten die gewoon dingen aanstipt waar hij moeite mee heeft en vervolgens door voornamelijk GerGemmers wordt afgepoeierd. Ik kan daar met mijn pet werkelijk waar niet bij. Het is te zot voor woorden. Ik hoop niet dat hij meeleest, of anderen van zijn collegapredikanten.
a): Het is een Ger.Gem dominee, ik ben Ger.Gem, dus heeft de dominee gelijk.
b:) De GerGemmers op dit forum, en de enkele Bonder zijn ver afgedwaald van de oude leer en willen daarom door ds. Schot niet op de waarheid worden gewezen.
c:) De toon van ds. Schot is prima, het is slechts aanstippen, het is niet nodig om dat kritisch te beoordelen.
d:) Ik waardeer zowel ds Schot als ds. Klaassen, zij passen beide binnen de bandbreedte van ons gereformeerd belijden. Daarom zijn die 118 reacties heel niet nodig.
Persoonlijk heb ik me wat minder aan de toon van ds. Schot gestoord dan aan de kwalificaties hier op het forum als 'puur remonstrants'. Dit laatste past ook niet in antwoord 'd', gelukkig ben je het daarin met mij eens.