Oproep tot vertrek uit een gemeente waar opwekkingsmuziek gezongen wordt.

Jantje
Verbannen

Re: Oproep tot vertrek uit een gemeente waar opwekkingsmuziek gezongen wordt.

Bericht door Jantje »

DDD schreef:We gaan het afwachten.

Maar ik ben goed op de hoogte, denk ik zelf. En hier op Refoforum kom ik al heel aardig uit mijn bubbel.

En anders prikt Wim Anker daar met genoegen in :D
:yahoo
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
GGotK

Bericht door GGotK »

Jantje schreef:Kan iemand nou vertellen waar ik dat fragment kan vinden?
En verder schrik ik ook nogal. Er wordt bij ons zeer regelmatig een leespreek van zijn hand gelezen, maar die zijn vermoedelijk al minimaal 20 jaar oud. Want daar mankeert werkelijk helemaal niets aan. Integendeel!
Er schrikt voor de rest niemand hoor van zo'n uitspraak. Of we het er allemaal mee eens kunnen wezen, is een geheel andere zaak.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ik schrok omdat ik hem al geruime tijd niet meer gehoord heb. En volgens mij mag ik daar best van schrikken, zeker in vergelijking tot de leespreken die wel altijd heel evenwichtig zijn.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:Ik heb het gevonden. Maar door de foto van @Carrie is het letterlijk ondergesneeuwd. Ik geloof althans niet dat @Bezorgd dit ook gehoord heeft, want anders had hij vast wel gereageerd.
En ds. De Heer heeft het inderdaad heel zorgvuldig gedaan. Dat ben ik met @DDD eens.

Ik heb het zeker gehoord. Maar vond er geen nieuwe elementen in zitten die vermeldingswaardig waren.
De column van Jeffrey Schipper, die vond ik wel hout snijden.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Erasmiaan schreef:
DDD schreef: Dat neemt niet weg, dat ik niet aanneem dat dit tot ophef zal leiden. Kinga Ban is zo breed geaccepteerd in de GG, dat dat echt een beetje gek zou zijn.
Kom even uit je bubbel.

Zoals je misschien begrepen hebt, stond ik van sommige muziek ook wel te kijken. Maar ik denk dat DDD hier wel een punt heeft.
Ik sta ook verbaasd hoeveel er binnen de GG (en breder, ter rechterzijde van de geref gezindte) deze muziek beluisterd en naar de concerten gegaan wordt. Onder het kerkvolk is het voor een groot deel geaccepteerd, dat geloof ik echt.
Nasrani

Re: RE: Re: Oproep tot vertrek uit een gemeente waar opwekkingsmuziek gezongen wordt.

Bericht door Nasrani »

Jantje schreef:@Nasrani, van het radiogesprek met ds. De Heer. Wat vind jij daarvan?
Mooi dat hij op de radio in gesprek gaat. En verder een goed gesprek.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:Ik schrok omdat ik hem al geruime tijd niet meer gehoord heb. En volgens mij mag ik daar best van schrikken, zeker in vergelijking tot de leespreken die wel altijd heel evenwichtig zijn.
Zijn preken zijn nog steeds zeer evenwichtig. Als er een is die theologisch goed onderbouwde preken heeft die echt in de lijn van reformatie en puritanisme staan is het deze prediker wel.

Het is toch van de gekke dat door één zo'n tussenzinnetje in een preek, de zuiverheid van een predikant ter discussie wordt gesteld.
Kom nou. Het moet echt niet gekker worden. Echt dit is zifterij in optima forma.

:nonnon
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Ik schrok omdat ik hem al geruime tijd niet meer gehoord heb. En volgens mij mag ik daar best van schrikken, zeker in vergelijking tot de leespreken die wel altijd heel evenwichtig zijn.
Zijn preken zijn nog steeds zeer evenwichtig. Als er een is die theologisch goed onderbouwde preken heeft die echt in de lijn van reformatie en puritanisme staan is het deze prediker wel.

Het is toch van de gekke dat door één zo'n tussenzinnetje in een preek, de zuiverheid van een predikant ter discussie wordt gesteld.
Kom nou. Het moet echt niet gekker worden. Echt dit is zifterij in optima forma.

Ze vallen inderdaad binnen de bandbreedte van de Gereformeerde Gemeenten. Dat was mijn punt ook niet.

Verder gaat het natuurlijk niet om één zo'n tussenzinnetje. Dat begrijp jij ook. En, zoals ik eerder al schreef, ik hoor regelmatig een leespreek van zijn hand, en ik vind die persoonlijk evenwichtiger. Ik veronderstel dat jij nooit leespreken gehoord hebt van zijn hand (in ieder geval niet in de GG van jouw woonplaats), en dat dus dan ook niet kan beoordelen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Klavart

Bericht door Klavart »

DDD schreef:Ondertussen komen heel zware dominees uit de HHK nog gewoon bij JijDaar!
Welke 'heel zware' dominees uit de HHK bedoel je?
DDD

Bericht door DDD »

Jantje schreef:
Bezorgd schreef:

Ze vallen inderdaad binnen de bandbreedte van de Gereformeerde Gemeenten. Dat was mijn punt ook niet.

Verder gaat het natuurlijk niet om één zo'n tussenzinnetje. Dat begrijp jij ook. En, zoals ik eerder al schreef, ik hoor regelmatig een leespreek van zijn hand, en ik vind die persoonlijk evenwichtiger. Ik veronderstel dat jij nooit leespreken gehoord hebt van zijn hand (in ieder geval niet in de GG van jouw woonplaats), en dat dus dan ook niet kan beoordelen.
Ik kom er regelmatig. En die preken zijn echt niet anders dan de leesdiensten die ik elders hoor. Maar je kunt in je eigen gemeente wel iets meer accenten leggen per preek. De leesdiensten worden gewoon van internet gehaald en zijn geregeld nieuw.
DDD

Bericht door DDD »

Klavart schreef:
DDD schreef:Ondertussen komen heel zware dominees uit de HHK nog gewoon bij JijDaar!
Alle dominees in een zwart pak.
Nasrani

Re: RE: Re: Oproep tot vertrek uit een gemeente waar opwekkingsmuziek gezongen wordt.

Bericht door Nasrani »

DDD schreef:
Klavart schreef:
Alle dominees in een zwart pak.
Kom op DDD... afgelopen zaterdag was ds van Campen bij Jij Daar.... ook in een zwart pak...Afbeelding
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
KGPHP

Bericht door KGPHP »

Jantje schreef:Kan iemand nou vertellen waar ik dat fragment kan vinden?
En verder schrik ik ook nogal. Er wordt bij ons zeer regelmatig een leespreek van zijn hand gelezen, maar die zijn vermoedelijk al minimaal 20 jaar oud. Want daar mankeert werkelijk helemaal niets aan. Integendeel!
Ondanks dit afwijkende standpunt is deze dominee toch niet direct afgeschreven, mag ik hopen?
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:[ Ik veronderstel dat jij nooit leespreken gehoord hebt van zijn hand (in ieder geval niet in de GG van jouw woonplaats), en dat dus dan ook niet kan beoordelen.
Zeker wel. Tot vier jaar terug werd het gewoon gelezen.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

On topic, aub
Plaats reactie