DDD schreef:We gaan het afwachten.
Maar ik ben goed op de hoogte, denk ik zelf. En hier op Refoforum kom ik al heel aardig uit mijn bubbel.
En anders prikt Wim Anker daar met genoegen in

DDD schreef:We gaan het afwachten.
Maar ik ben goed op de hoogte, denk ik zelf. En hier op Refoforum kom ik al heel aardig uit mijn bubbel.
En anders prikt Wim Anker daar met genoegen in
Er schrikt voor de rest niemand hoor van zo'n uitspraak. Of we het er allemaal mee eens kunnen wezen, is een geheel andere zaak.Jantje schreef:Kan iemand nou vertellen waar ik dat fragment kan vinden?
En verder schrik ik ook nogal. Er wordt bij ons zeer regelmatig een leespreek van zijn hand gelezen, maar die zijn vermoedelijk al minimaal 20 jaar oud. Want daar mankeert werkelijk helemaal niets aan. Integendeel!
Jantje schreef:Ik heb het gevonden. Maar door de foto van @Carrie is het letterlijk ondergesneeuwd. Ik geloof althans niet dat @Bezorgd dit ook gehoord heeft, want anders had hij vast wel gereageerd.
En ds. De Heer heeft het inderdaad heel zorgvuldig gedaan. Dat ben ik met @DDD eens.
Erasmiaan schreef:Kom even uit je bubbel.DDD schreef: Dat neemt niet weg, dat ik niet aanneem dat dit tot ophef zal leiden. Kinga Ban is zo breed geaccepteerd in de GG, dat dat echt een beetje gek zou zijn.
Mooi dat hij op de radio in gesprek gaat. En verder een goed gesprek.Jantje schreef:@Nasrani, van het radiogesprek met ds. De Heer. Wat vind jij daarvan?
Zijn preken zijn nog steeds zeer evenwichtig. Als er een is die theologisch goed onderbouwde preken heeft die echt in de lijn van reformatie en puritanisme staan is het deze prediker wel.Jantje schreef:Ik schrok omdat ik hem al geruime tijd niet meer gehoord heb. En volgens mij mag ik daar best van schrikken, zeker in vergelijking tot de leespreken die wel altijd heel evenwichtig zijn.
Ze vallen inderdaad binnen de bandbreedte van de Gereformeerde Gemeenten. Dat was mijn punt ook niet.Bezorgd schreef:Zijn preken zijn nog steeds zeer evenwichtig. Als er een is die theologisch goed onderbouwde preken heeft die echt in de lijn van reformatie en puritanisme staan is het deze prediker wel.Jantje schreef:Ik schrok omdat ik hem al geruime tijd niet meer gehoord heb. En volgens mij mag ik daar best van schrikken, zeker in vergelijking tot de leespreken die wel altijd heel evenwichtig zijn.
Het is toch van de gekke dat door één zo'n tussenzinnetje in een preek, de zuiverheid van een predikant ter discussie wordt gesteld.
Kom nou. Het moet echt niet gekker worden. Echt dit is zifterij in optima forma.
Welke 'heel zware' dominees uit de HHK bedoel je?DDD schreef:Ondertussen komen heel zware dominees uit de HHK nog gewoon bij JijDaar!
Ik kom er regelmatig. En die preken zijn echt niet anders dan de leesdiensten die ik elders hoor. Maar je kunt in je eigen gemeente wel iets meer accenten leggen per preek. De leesdiensten worden gewoon van internet gehaald en zijn geregeld nieuw.Jantje schreef:Ze vallen inderdaad binnen de bandbreedte van de Gereformeerde Gemeenten. Dat was mijn punt ook niet.Bezorgd schreef:Zijn preken zijn nog steeds zeer evenwichtig. Als er een is die theologisch goed onderbouwde preken heeft die echt in de lijn van reformatie en puritanisme staan is het deze prediker wel.Jantje schreef:Ik schrok omdat ik hem al geruime tijd niet meer gehoord heb. En volgens mij mag ik daar best van schrikken, zeker in vergelijking tot de leespreken die wel altijd heel evenwichtig zijn.
Het is toch van de gekke dat door één zo'n tussenzinnetje in een preek, de zuiverheid van een predikant ter discussie wordt gesteld.
Kom nou. Het moet echt niet gekker worden. Echt dit is zifterij in optima forma.
Verder gaat het natuurlijk niet om één zo'n tussenzinnetje. Dat begrijp jij ook. En, zoals ik eerder al schreef, ik hoor regelmatig een leespreek van zijn hand, en ik vind die persoonlijk evenwichtiger. Ik veronderstel dat jij nooit leespreken gehoord hebt van zijn hand (in ieder geval niet in de GG van jouw woonplaats), en dat dus dan ook niet kan beoordelen.
Alle dominees in een zwart pak.Klavart schreef:Welke 'heel zware' dominees uit de HHK bedoel je?DDD schreef:Ondertussen komen heel zware dominees uit de HHK nog gewoon bij JijDaar!
Kom op DDD... afgelopen zaterdag was ds van Campen bij Jij Daar.... ook in een zwart pak...DDD schreef:Alle dominees in een zwart pak.Klavart schreef:Welke 'heel zware' dominees uit de HHK bedoel je?DDD schreef:Ondertussen komen heel zware dominees uit de HHK nog gewoon bij JijDaar!
Ondanks dit afwijkende standpunt is deze dominee toch niet direct afgeschreven, mag ik hopen?Jantje schreef:Kan iemand nou vertellen waar ik dat fragment kan vinden?
En verder schrik ik ook nogal. Er wordt bij ons zeer regelmatig een leespreek van zijn hand gelezen, maar die zijn vermoedelijk al minimaal 20 jaar oud. Want daar mankeert werkelijk helemaal niets aan. Integendeel!
Zeker wel. Tot vier jaar terug werd het gewoon gelezen.Jantje schreef:[ Ik veronderstel dat jij nooit leespreken gehoord hebt van zijn hand (in ieder geval niet in de GG van jouw woonplaats), en dat dus dan ook niet kan beoordelen.