Zo is dat. Ga bonnen uitschrijven in Keteldorp ofzo.Jantje schreef:Je moet je schamen, meneer Flipse!
Bah!

Zo is dat. Ga bonnen uitschrijven in Keteldorp ofzo.Jantje schreef:Je moet je schamen, meneer Flipse!
Bah!
Beetje zwart-wit?Arie Flipse schreef:Heb je een voorkeur voor links of rechts?Jantje schreef:http://www.gergemsgravenpolder.nl/page/preken
Preken van dominees uit het geheel van de Gereformeerde Gemeenten zijn hier te vinden.
die heet toch langdraad?Roeline schreef:
Bah!
O natuurlijk!Bertiel schreef:die heet toch langdraad?Roeline schreef:
Bah!
Flipse was dat niet bij Dik Trom??
Waarom? Ik vraag naar uw voorkeur omdat de gergem ontzettend breed is. Waarom ik me dan moet schamen is me nog een raadsel.Jantje schreef:Je moet je schamen, meneer Flipse!
Bah!
Deze reactie bedoel ik. Eigenlijk suggereer jij dat zin 2 en 3 van dit Psalmvers niet voor álle predikanten in de GG zou gelden. En dát is heel erg.Arie Flipse schreef:Jantje schreef:Psalm 119 vers 32a, berijmdArie Flipse schreef:Heb je een voorkeur voor links of rechts?Jantje schreef:http://www.gergemsgravenpolder.nl/page/preken
Preken van dominees uit het geheel van de Gereformeerde Gemeenten zijn hier te vinden.
Ik ben een vriend, ik ben een metgezel
van allen, die Uw naam ootmoedig vrezen,
en leven naar Uw Goddelijk bevel.
Als je warm en koud water mengt krijg je lauw water.
of links van linksArie Flipse schreef:Heb je een voorkeur voor links of rechts?Jantje schreef:http://www.gergemsgravenpolder.nl/page/preken
De Gereformeerde Gemeenten beslaan een fractie van de wereldkerk en zijn een bijzonder smalle kerk.Arie Flipse schreef:Waarom? Ik vraag naar uw voorkeur omdat de gergem ontzettend breed is. Waarom ik me dan moet schamen is me nog een raadsel.Jantje schreef:Je moet je schamen, meneer Flipse!
Bah!
We hebben altijd geleerd: Geen eenheid ten koste van wat ons de Schriften leren en de vaderen. Het is misschien wel hard gezegd, maar het kan toch niet ontkent worden dat het hier mis gaat? Ik voel heel goed dat er dwars door kerkverbanden grenzen lopen, en anderzijds is er eenheid over kerkmuren heen.Jantje schreef:Inderdaad. Dát is helemaal waar. Daarom is het gewoon muggenzifterij, beste @Arie Flipse. Je moet hier op aarde de eenheid zoeken, niet de verdeeldheid. Die is er namelijk al genoeg.
Heb je wel in de gaten dat je door steeds weer namen van predikanten te noemen, continu hetzelfde doet als wat je de ander verwijt? En ook dat je een oneigenlijk argument gebruikt, door een uitspraak te doen (en de ander te ontlokken) over de eeuwige bestemming van mensen?Jantje schreef:Dat zal allemaal best @DIA, en ik voel ook zeker herkenning over kerkmuren heen, bij predikanten zoals ds. Van de Kieft, ds. Weststrate en ds. Roos.
Maar dat neemt niet weg dat er ook onder preken van ds. Vreugdenhil en ds. Zondag mensen tot bekering komen en kwamen. En wat denk je van de zendingsarbeid van ds. IJsselstein, straks in Cambodja? Zou daar geen vrucht op zijn?
En dan kun jij wel beweren dat er door de Gereformeerde Gemeenten een scheidslijn loopt, wat ik een huiveringwekkende gedachte van je vindt, maar als je hier niet met Gods dienaren onder één dak wil zijn, hoe moet dat dan straks in de hemel?
Je laatste regel DIA, daar sluit ik me volledig bij aan!-DIA- schreef:We hebben altijd geleerd: Geen eenheid ten koste van wat ons de Schriften leren en de vaderen. Het is misschien wel hard gezegd, maar het kan toch niet ontkent worden dat het hier mis gaat? Ik voel heel goed dat er dwars door kerkverbanden grenzen lopen, en anderzijds is er eenheid over kerkmuren heen.Jantje schreef:Inderdaad. Dát is helemaal waar. Daarom is het gewoon muggenzifterij, beste @Arie Flipse. Je moet hier op aarde de eenheid zoeken, niet de verdeeldheid. Die is er namelijk al genoeg.
Hoor eens hier, @DIA beweert het zelf, dat er een scheidslijn loopt door de Gereformeerde Gemeenten. Voor mij is die bewering heel ernstig. Misschien had ik de reactie kunnen melden. Maar om over een reformatorisch kerkverband te zeggen dat er een scheidslijn dwars door predikantenkorps loopt, vind ik dusdanig ernstig dat ik dan niet kan zwijgen.eilander schreef:Heb je wel in de gaten dat je door steeds weer namen van predikanten te noemen, continu hetzelfde doet als wat je de ander verwijt? En ook dat je een oneigenlijk argument gebruikt, door een uitspraak te doen (en de ander te ontlokken) over de eeuwige bestemming van mensen?Jantje schreef:Dat zal allemaal best @DIA, en ik voel ook zeker herkenning over kerkmuren heen, bij predikanten zoals ds. Van de Kieft, ds. Weststrate en ds. Roos.
Maar dat neemt niet weg dat er ook onder preken van ds. Vreugdenhil en ds. Zondag mensen tot bekering komen en kwamen. En wat denk je van de zendingsarbeid van ds. IJsselstein, straks in Cambodja? Zou daar geen vrucht op zijn?
En dan kun jij wel beweren dat er door de Gereformeerde Gemeenten een scheidslijn loopt, wat ik een huiveringwekkende gedachte van je vindt, maar als je hier niet met Gods dienaren onder één dak wil zijn, hoe moet dat dan straks in de hemel?
We roepen hier steeds op om op inhoud te discussiëren, niet om over mensen te gaan oordelen. Dat houdt in dat je ook dit soort dingen niet moet gaan zeggen natuurlijk. Dus ik vind het niet helemaal eerlijk wat je doet, als ik dat zeggen mag.