Geert schreef:Mijn eerste reactie op dit forum, het moest er toch maar eens van komen.
Wat ik mij afvraag is het volgende: zou een dood mens gaan zoeken naar de poort of een levendgemaakt mens. Misschien wat aanmatigend hoor, maar het antwoord op deze vraag maakt al het redeneren m.i. overbodig
Het lijkt dat hier kennis ontbreekt aan Gods Woord.
Ds. Boston heeft duidelijk beschreven van de twaalf bijlslagen. Er zijn mensen die overtuigd zijn dat iemand voor/bij de eerste bijlslag levendgemaakt is. Echter dit is niet te rijmen met wat we lezen bij bijlslag vier. Velen gaan hier verloren. Immers eenmaal levendgemaakt blijft levend. Pas na/met de twaalfde bijlslag is men behouden. Daar wordt men van Adam afgesneden en Chirstus ingeplant. Hoe is dat van mensenkant? Als een ootmoedige bedelaar.
"Alzo zijn onze ogen op de Heere onze God totdat hij ons genadig zij."
3 Indien iemand een andere leer leert, en niet overeenkomt met de gezonde woorden van onzen Heere Jezus Christus, en met de leer die naar de godzaligheid is,
4 Die is opgeblazen en weet niets, maar hij raast omtrent twistvragen en woordenstrijd; uit welke komt nijd, twist, lasteringen, kwade nadenkingen,
5 Verkeerde krakelingen van mensen die een verdorven verstand hebben en van de waarheid beroofd zijn, menende dat de godzaligheid een gewin is. Wijk af van dezulken.