Hartenkreet!

huisman

Re: Hartenkreet!

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
huisman schreef:Als het doel van het RF geworden is om een "vrijplaats" te zijn zoals door Jongere omschreven zijn wij als forum wel totaal veranderd. Misschien is die verandering best wel legitiem maar wel een grote verandering.
Ik denk niet, dat er hier sprake is van een verandering. Het is meer een golfbeweging.
Voordat ik hier moderator was, heb ik ook wel eens geklaagd, dat het hier meer een Remo-forum was dan een Refo-forum. Maar volgens mij wordt er nu veel minder tegen de belijdenisgeschriften aan geschopt/geschuurd als toen. Dus in dat opzicht is het voor jou juist een verbetering.
Je gaf zelf toe dat je anders bent gaan modereren. Ik geloof best dat het geen bewuste verandering is geweest maar de verandering is er wel. Als forummers zoals Zonderling en huisman dit forum verlaten vanwege deze verandering mogen de moderators zich afvragen hoe dat komt.

Ik begrijp heel goed dat het modereren vrijwilligerswerk is door mensen die nog veel andere dingen te doen hebben. Toch wil ik graag aan het hele moderator team een paar vragen stellen. Of jullie de tijd en de lust hebben om deze vragen te beantwoorden mogen jullie natuurlijk zelf bepalen.

1. Is mijn omschrijving van de doelgroep van het RF namelijk het bevindelijke deel van de reformatorische gezindte accuraat ? Zo nee kunnen jullie een andere omschrijving geven?

2.Is de aanbeveling van Jongere om het RF te gebruiken als "vrijplaats" ook jullie intentie?

3.Zou de koersverandering in het modereren niet uitgelegd moeten worden zodat de forummers weten waar ze aan toe zijn?

4. Kunnen jullie mijn postteller op 10.000 zetten :huhu

Hopelijk heeft dit topic bij jullie als mods en bij de andere forummers een denken opgang gebracht over het doel van dit forum.

Ik wil graag zonder boze gezichten dit forum verlaten en wens de broeders en zusters alle goeds toe.

(Het gebruik van broeders en zusters is een typisch CGK gebruik die in onze gezindte niet alom gewaardeerd wordt. Maar wij zijn iig broeders en zusters in Adam )
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Kan deze discussie op " niveau" iets meer reflectie? Ik ben wat allergisch over het gejammer welke fouten het forum plebs allemaal maakt in de ogen van de "gestudeerden". Zeker als deze reacties bijna enkel konen van forummers die zich toch al niet meer verwaardigden in een discissie mee te doen.

Of doe een poging e.e.a te verbeteren of vertrek. Mag allemaal. Maar jammer niet zoveel.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 03 okt 2015, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
huisman

Bericht door huisman »

Wim Anker schreef:Mag deze discussie op " niveau" elders plaatsvinden? Ik ben wat allergisch over het gejammer welke fouten het forun plebs allemaal maakt in de ogen van de "gestudeerden". Zeker als dit bijna enkel komt van forummers die zich al niet meer verwaardigden in een discissie mee te doen.

Of doe een poging e.e.a te verbeteren of vertrek. Maar jammer niet zoveel.
.

Jou ga ik wel missen :huhu
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:Kan deze discussie op " niveau" iets meer reflectie? Ik ben wat allergisch over het gejammer welke fouten het forum plebs allemaal maakt in de ogen van de "gestudeerden". Zeker als deze reacties bijna enkel konen van forummers die zich toch al niet meer verwaardigden in een discissie mee te doen.

Of doe een poging e.e.a te verbeteren of vertrek. Mag allemaal. Maar jammer niet zoveel.
Waarom niet?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Sheba
Inactief

Bericht door Sheba »

Luther schreef:
Wim Anker schreef:Kan deze discussie op " niveau" iets meer reflectie? Ik ben wat allergisch over het gejammer welke fouten het forum plebs allemaal maakt in de ogen van de "gestudeerden". Zeker als deze reacties bijna enkel konen van forummers die zich toch al niet meer verwaardigden in een discissie mee te doen.

Waarom niet?
@wim
Ik weet dat jij om je eigen woorden te gebruiken, je niet verwaardigd met bepaalde personen te spreken. Maar toch een vraag aan jou...
Heb jij een idee hoe hier e.a. te kunnen verbeteren? Ipv alleen te schoppen?
Herken jij de zorgen die Huisman en Zonderling hier delen?

@ zonderling en Huisman
Ontzettend jammer dat jullie vooralsnog ermee gaan stoppen. Juist de kennis en belezenheid in bepaalde discussies is van groot belang. Die gaan we zeker missen. En zal de discussies nog meer alle kanten op doen hollen. Verder deel ik ook de zorgen die jullie hebben. Maar is weglopen de oplossing? Dat us een vraag die ik voor mijzelf nog niet positief kan beantwoorden.

Voor de rest is veel door anderen al gezegd. Dus dat zou een herhaling worden.
Laatst gewijzigd door Sheba op 03 okt 2015, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonderling

Bericht door Zonderling »

Wim Anker schreef:Mag deze discussie op " niveau" elders plaatsvinden? Ik ben wat allergisch over het gejammer welke fouten het forun plebs allemaal maakt in de ogen van de "gestudeerden". Zeker als dit bijna enkel komt van forummers die zich al niet meer verwaardigden in een discissie mee te doen.

Of doe een poging e.e.a te verbeteren of vertrek. Maar jammer niet zoveel.
.

Ik was inderdaad afgelopen maanden al min of meer vertrokken, maar maak het nu definitief. Daarbij kijk ik zeker niet jammerend terug. Van 'niet verwaardigen' is overigens geen enkele sprake geweest; ik heb nimmer de tijd willen nemen om alle discussies te volgen, dus ik maakte altijd al een keuze uit de onderwerpen. Dat was om mijzelf te beschermen tegen overmatig internetgebruik, verder zit daar niets achter.

Mocht ik mensen in de discussies tekort hebben gedaan (ik mag overigens zeggen dat ik mij van enige opzet niet bewust ben), dan bied ik daarvoor mijn welgemeende excuses aan. En mijn 'tegenstanders' in de discussies (niet minder dan mijn 'medestanders'), zowel links als rechts: ik wens jullie allen van harte Gods zegen toe.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Tja, als relatieve nieuweling voel ik me niet in de positie om de woorden van Huisman goed te wegen. Is RF veranderd? Is Huisman veranderd? Ik weet het niet.
Als ik RF vergelijk met RW, dan is RF nog steeds de rechterkant en RW de linkerkant, dus daarin geef ik Huisman in ieder geval geen gelijk.

Ik dank Huisman en Zonderling in ieder geval voor de goede wensen.

En ik denk dat de moderators beide forummers goed genoeg kennen om te kunnen inschatten wat zij met het in dit topic genoemde moeten doen.
- Niet meer zo actief -
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Mannetje schreef:Tja, als relatieve nieuweling voel ik me niet in de positie om de woorden van Huisman goed te wegen. Is RF veranderd? Is Huisman veranderd? Ik weet het niet.
Als ik RF vergelijk met RW, dan is RF nog steeds de rechterkant en RW de linkerkant, dus daarin geef ik Huisman in ieder geval geen gelijk.

En ik denk dat de moderators beide forummers goed genoeg kennen om te kunnen inschatten wat zij met het in dit topic genoemde moeten doen.
Het aardige is, dat afscheidnemende RF'ers vrijwel altijd weer terugkeren, hetzij onder dezelfde, hetzij onder een andere naam.
RF heeft dan ook een verslavende werking, zo blijkt. :)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
refo

Bericht door refo »

Luther schreef:
Mannetje schreef:Tja, als relatieve nieuweling voel ik me niet in de positie om de woorden van Huisman goed te wegen. Is RF veranderd? Is Huisman veranderd? Ik weet het niet.

Het aardige is, dat afscheidnemende RF'ers vrijwel altijd weer terugkeren, hetzij onder dezelfde, hetzij onder een andere naam.
Heeft met het karakter van onze gezindte te maken.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

refo schreef:
Luther schreef:

Geen idee. Hoezo?
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Luther schreef:

Die strijd ken ik, niet zozeer voor RF, maar wel voor fora in het algemeen. Heeft mijns inziens niets met de gezindte te maken. Wel met een algemeen groepsgevoel.
- Niet meer zo actief -
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Dat geleuter over stoppen of afscheid nemen geeft aan dat je het forum veel te serieus neemt.
Vind je het niets, ga lekker een boek lezen, vind je het leuk doe mee met de discussies.
Zijn er geen interessante topics? Dan doe je niet mee. Totdat er misschien weer eentje langskomt.
Maar spaar de rest met allerlei opmerkingen over stoppen etc, met vooral als doel te horen te krijgen "dat je toch maar moet blijven want je bijdragen zijn zo waardevol" Vlees strelend, natuurlijk, maar je hebt er niets aan.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Wilhelm schreef:Dat geleuter over stoppen of afscheid nemen geeft aan dat je het forum veel te serieus neemt.
Vind je het niets, ga lekker een boek lezen, vind je het leuk doe mee met de discussies.
Zijn er geen interessante topics? Dan doe je niet mee. Totdat er misschien weer eentje langskomt.
Maar spaar de rest met allerlei opmerkingen over stoppen etc, met vooral als doel te horen te krijgen "dat je toch maar moet blijven want je bijdragen zijn zo waardevol" Vlees strelend, natuurlijk, maar je hebt er niets aan.
En wat doe je nu zelf? Vind je dit stiekem toch een interessant topic? Anders zou je niet meedoen ;).
- Niet meer zo actief -
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Mannetje schreef:
Wilhelm schreef:Dat geleuter over stoppen of afscheid nemen geeft aan dat je het forum veel te serieus neemt.
En wat doe je nu zelf? Vind je dit stiekem toch een interessant topic? Anders zou je niet meedoen ;).
Ik heb nooit gezegd dat ik stop.
Doe al tijden niet mee, en als ik eens wil reageren, omdat ik misschien niets anders te doen heb, dan doe ik dat gewoon weer ;)
refo

Bericht door refo »

Luther schreef:
refo schreef:
Luther schreef:

Geen idee. Hoezo?
We vinden het allen belangrijk dat we onze stem verheffen. Dan hoort men nog wat goeds. Anders horen ze dat niet.
Gesloten