Maar ik vind wel dat als mensen bijvoorbeeld een feest geven ter gelegenheid van hun huwelijk of geregistreerd partnerschap je daar als kerkenraad iets van kunt vinden. Dat is geen bijzondere nieuwsgierigheid ofzo.
Ik citeer mezelf nog maar even. Want het is maar net wat je gereformeerd noemt.Luther schreef:Eens. Daarom hecht ik zo aan de gereformeerde theologie en belijdenisgeschriften.Profesto schreef:Daarnaast denk ik dat men vaak blind is voor het eigen paradigma. Iedereen leest door een bepaald brilletje de Bijbel. Iedereen interpreteert. Daarom is bescheidenheid over je eigen 'waarheid' ook zo belangrijk.
Vandaag ben ik thuis (hoewel ik eigenlijk wilde werken...) maar zie blz. 41 van de Gereformeerde Dogmatiek van Velema en Van Genderen. Jouw standpunt kan best bijbelgetrouw heten, maar gereformeerd is toch wel iets specifieker. Ik heb ook Bavinck staan, maar dat is me voor dit moment iets te ingewikkeld.DDD schreef:Dat zijn typisch gereformeerde begrippen omdat Calvijn ze - bij mijn weten voor het eerst- gebruikte. Zie daarvoor een gereformeerde dogmatiek, bijvoorbeeld van Bavinck of Velema.
En op blz. 41 - van dit draadje, wel te verstaan- heb ik dit nader toegelicht.