Homoseksualiteit in de refowereld

Luther
Contacteer:

Re: Homoseksualiteit in de refowereld

Bericht door Luther »

Dit zinnetje komt uit het CGK-rapport...:)
Het Vaticaan blijft gekant tegen het homohuwelijk, maar lijkt wel van plan een veel mildere en radicaal andere houding tegen homo's aan te nemen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Sheba
Inactief

Bericht door Sheba »

Luther schreef:Dit zinnetje komt uit het CGK-rapport...:)
Het Vaticaan blijft gekant tegen het homohuwelijk, maar lijkt wel van plan een veel mildere en radicaal andere houding tegen homo's aan te nemen.

Beter lezen Luther... ;)
In het RK rapport staat nl een niet onbelangrijke toevoeging! nl. . De positieve aspecten van homorelaties erkennen!
Welke positieve aspecten?
Homorelaties is dat überhaupt positief?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Sheba schreef:
Luther schreef:Dit zinnetje komt uit het CGK-rapport...:)

Beter lezen Luther... ;)
In het RK rapport staat nl een niet onbelangrijke toevoeging! nl. . De positieve aspecten van homorelaties erkennen!
Welke positieve aspecten?
Homorelaties is dat überhaupt positief?
Je hebt goed opgemerkt dat ik dat deel van het zinnetje niet heb overgenomen. Dat is het Roomse deel van de zin....:)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
modesto
Inactief

Bericht door modesto »

Ik begrijp dat sommigen hier erg in hun sas zijn met het CGK-rapport, maar vergeet niet dat dit rapport ook een produkt van zijn tijd is. 25 geleden had dit rapport niet zo geschreven kunen worden en over 25 zal er een nieuw rapport liggen met nieuwe conclusies. Dat betekent niet dat het geen goed rapport is en dat er zeer waardevolle zaken instaan, met het is niet het einde van alle discussie.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Het zou zo een Formulier van Enigheid kunnen worden, gezien de manier het rapport hier opgehemeld wordt.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Curatorium schreef:Het zou zo een Formulier van Enigheid kunnen worden, gezien de manier het rapport hier opgehemeld wordt.
Nou, als dat zou kunnen...:)
Auto

Bericht door Auto »

Curatorium schreef:Het zou zo een Formulier van Enigheid kunnen worden, gezien de manier het rapport hier opgehemeld wordt.
Ik vind het wel apart, is er een keer overeenstemming is het weer niet goed. Het is toch uniek op kerkelijk terrein dat de CGK UNANIEM het rapport over deze moeilijke kwestie heeft aangenomen. Daarnaast is het toch iets om dankbaar te zijn dat er herkenning in het rapport is bij de GG/HHK/Ger.Bond?

En zoals een kerklid aangaf die midden in deze kwestie zit, dat hij enorm dankbaar was dat er een gefundeerd stuk op tafel ligt. Dat gaf hem weer moed in zijn situatie.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

modesto schreef:Ik begrijp dat sommigen hier erg in hun sas zijn met het CGK-rapport, maar vergeet niet dat dit rapport ook een produkt van zijn tijd is. 25 geleden had dit rapport niet zo geschreven kunen worden en over 25 zal er een nieuw rapport liggen met nieuwe conclusies. Dat betekent niet dat het geen goed rapport is en dat er zeer waardevolle zaken instaan, met het is niet het einde van alle discussie.
d
Dat zou een verademing zijn. Dan kan de kostbare tijd aan nieuwe kwesties worden besteed.
- Niet meer zo actief -
modesto
Inactief

Bericht door modesto »

We kunnen onze kostbare tijd beter besteden aan Gods eredienst en aan de dienst der naasten.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Bijvoorbeeld.
Hoewel het ook goed is om bepaalde kwesties dieper te doordenken, toch?
- Niet meer zo actief -
modesto
Inactief

Bericht door modesto »

Natuurlijk, maar in Christelijke bescheidenheid.
refo

Bericht door refo »

Naasten? Zijn de andersgeaarden dat dan niet?
modesto
Inactief

Bericht door modesto »

Mijn naaste is iedereen die op mijn weg geplaatst wordt, het maakt niet uit wie.

Ik ben het helemaal eens met wat Profesto eerder in deze discussie opmerkte:
Profesto schreef:Ten derde is deze discussie helemaal niet interessant. Wat een interessanter vraag is: hoe behandel jij je naaste? En hoe behandel je je naaste als hij of zij een homoseksuele geaardheid heeft? En hoe behandel jij je naaste als hij of zij een homoseksuele relatie heeft?
DDD

Bericht door DDD »

Je zou haast denken dat Profesto en Modesto één persoon zijn. Maar dat terzijde.

@Sheba:

Natuurlijk zijn er wel voordelen van homoseksuele relaties. Zo voelen mensen zonder relatie zich soms eenzaam. Ook God zegt dat het niet goed is als de mens alleen is. En bovendien is een vaste relatie goed voor de ongebondenheid van mensen, zoals ook het huwelijksformulier zegt, dat om hoererij te voorkomen, iedere man zijn eigen vrouw zou moeten hebben en andersom.

Wat je ook van homoseksuele relaties vindt, met enig nadenken moet je toch op dergelijke voordelen kunnen komen??? Ik schud ze zo uit de mouw.
Sheba
Inactief

Bericht door Sheba »

DDD schreef:Je zou haast denken dat Profesto en Modesto één persoon zijn. Maar dat terzijde.

@Sheba:

Natuurlijk zijn er wel voordelen van homoseksuele relaties. Zo voelen mensen zonder relatie zich soms eenzaam. Ook God zegt dat het niet goed is als de mens alleen is. En bovendien is een vaste relatie goed voor de ongebondenheid van mensen, zoals ook het huwelijksformulier zegt, dat om hoererij te voorkomen, iedere man zijn eigen vrouw zou moeten hebben en andersom.

Wat je ook van homoseksuele relaties vindt, met enig nadenken moet je toch op dergelijke voordelen kunnen komen??? Ik schud ze zo uit de mouw.
Dus voordelen om te stelen is dat je iets pakt zonder dat het iets kost. Voordelen mbt tot zonde? Kan je dan wel over voordelen spreken? Is die zonde jou tot voordeel?

Dus jij vindt het heel normaal dat een kerk voordelen noemt mbt homoseksuele relaties die de Schrift toch duidelijk afwijst?

We trekken de lijn nog even door. Het voordeel dat we van die vrucht aten in het Paradijs was dat we van die vrucht aten en zo als God konden zijn, dachten we? Het heeft ons weinig voordeel gebracht, dunkt me.
Gesloten