Het Vaticaan blijft gekant tegen het homohuwelijk, maar lijkt wel van plan een veel mildere en radicaal andere houding tegen homo's aan te nemen.
Het Vaticaan blijft gekant tegen het homohuwelijk, maar lijkt wel van plan een veel mildere en radicaal andere houding tegen homo's aan te nemen.
Luther schreef:Dit zinnetje komt uit het CGK-rapport...Het Vaticaan blijft gekant tegen het homohuwelijk, maar lijkt wel van plan een veel mildere en radicaal andere houding tegen homo's aan te nemen.
Je hebt goed opgemerkt dat ik dat deel van het zinnetje niet heb overgenomen. Dat is het Roomse deel van de zin....Sheba schreef:Luther schreef:Dit zinnetje komt uit het CGK-rapport...Het Vaticaan blijft gekant tegen het homohuwelijk, maar lijkt wel van plan een veel mildere en radicaal andere houding tegen homo's aan te nemen.
Beter lezen Luther...![]()
In het RK rapport staat nl een niet onbelangrijke toevoeging! nl. . De positieve aspecten van homorelaties erkennen!
Welke positieve aspecten?
Homorelaties is dat überhaupt positief?
Nou, als dat zou kunnen...Curatorium schreef:Het zou zo een Formulier van Enigheid kunnen worden, gezien de manier het rapport hier opgehemeld wordt.
Ik vind het wel apart, is er een keer overeenstemming is het weer niet goed. Het is toch uniek op kerkelijk terrein dat de CGK UNANIEM het rapport over deze moeilijke kwestie heeft aangenomen. Daarnaast is het toch iets om dankbaar te zijn dat er herkenning in het rapport is bij de GG/HHK/Ger.Bond?Curatorium schreef:Het zou zo een Formulier van Enigheid kunnen worden, gezien de manier het rapport hier opgehemeld wordt.
dmodesto schreef:Ik begrijp dat sommigen hier erg in hun sas zijn met het CGK-rapport, maar vergeet niet dat dit rapport ook een produkt van zijn tijd is. 25 geleden had dit rapport niet zo geschreven kunen worden en over 25 zal er een nieuw rapport liggen met nieuwe conclusies. Dat betekent niet dat het geen goed rapport is en dat er zeer waardevolle zaken instaan, met het is niet het einde van alle discussie.
Profesto schreef:Ten derde is deze discussie helemaal niet interessant. Wat een interessanter vraag is: hoe behandel jij je naaste? En hoe behandel je je naaste als hij of zij een homoseksuele geaardheid heeft? En hoe behandel jij je naaste als hij of zij een homoseksuele relatie heeft?
Dus voordelen om te stelen is dat je iets pakt zonder dat het iets kost. Voordelen mbt tot zonde? Kan je dan wel over voordelen spreken? Is die zonde jou tot voordeel?DDD schreef:Je zou haast denken dat Profesto en Modesto één persoon zijn. Maar dat terzijde.
@Sheba:
Natuurlijk zijn er wel voordelen van homoseksuele relaties. Zo voelen mensen zonder relatie zich soms eenzaam. Ook God zegt dat het niet goed is als de mens alleen is. En bovendien is een vaste relatie goed voor de ongebondenheid van mensen, zoals ook het huwelijksformulier zegt, dat om hoererij te voorkomen, iedere man zijn eigen vrouw zou moeten hebben en andersom.
Wat je ook van homoseksuele relaties vindt, met enig nadenken moet je toch op dergelijke voordelen kunnen komen??? Ik schud ze zo uit de mouw.