Afgewezen schreef:
Ik heb de indruk dat deze topic uit zijn voegen begint te raken. Huisman en ik zijn de slechteriken, die maar weinig compassie vertonen met zo'n Franca Treur, en we moeten ons met hand en tand verdedigen omdat we het kwaad van dit boek niet weg willen moffelen onder de zgn. integriteit van de schrijfster of door het etaleren van onze bewogenheid met haar zielenheil.
je plaatst jezelf wel in een slachtofferpositie zeg....
iedereen mag hier toch zeggen wat hij vindt van een boek? Ik ga niet in de details een boek bespreken wat al veel eerder aan bod is geweest. Er zijn passages die ik ook met verontwaardiging heb gelezen. Maar helaas herkende ik wel een en ander van wat ze schreef. En vind ik dat we zo'n boek niet enkel als 'vijandschap' aan de kant kunnen schuiven zonder onszelf een spiegel voor te houden . (en ja, ik weet dat dit gevoelig is).
En idd. ik ben nog steeds bewogen over haar zieleheil. Daar kan je toch ook gewoon open over zijn zonder dat je het bedoelt te 'etaleren'? Je doet zo snerend.
Als iemand iets vindt van een boek moeten we dat dan allemaal vinden? Of mag je er ook vanuit een ander gezichtspunt naar kijken?