Nou, met alle respect, maar ik geloof dat er hier door een heel aantal deelnemers al heel wat vermanende en bevoogdende woorden zijn gesproken. Weliswaar vaak tegen mensen die helemaal niet aan het gesprek deelnemen, maar dat terzijde.Afgewezen schreef:En dat is dus waar ik moeite mee heb in deze discussie: dat bevoogdende en vermanende van jou. Dat gaat zelfs zo ver dat je mij meent te moeten onderwijzen in de beginselen van de literatuur.DDD schreef:Precies. Zij het dat het topic niet uit zijn voegen raakt, maar een heel goede weergave is van het belang van onze houding tegenover onze naaste en tegenover onszelf.Afgewezen schreef: (...)
Ik heb de indruk dat deze topic uit zijn voegen begint te raken. Huisman en ik zijn de slechteriken, die maar weinig compassie vertonen met zo'n Franca Treur, en we moeten ons met hand en tand verdedigen omdat we het kwaad van dit boek niet weg willen moffelen onder de zgn. integriteit van de schrijfster of door het etaleren van onze bewogenheid met haar zielenheil.
Ik zou zeggen: praat als gelijke tegenover een gelijke. Dat zou al een stuk schelen.
Ik vermoed inderdaad dat je geen oog hebt voor literatuur. Dat blijkt althans niet uit je bijdragen. Dat mag ik toch vinden? Dat is niet bevoogdend, hooguit onbeleefd en bot.
Ik heb een aantal wezenlijke bezwaren aangevoerd tegen de zelfingenomen houding tegenover kerkverlaters die uit jouw bijdragen spreekt. Het is op zijn zachtst gezegd raar om dan te spreken over mijn vermanende en bevoogdende manier van uitdrukken. Hoewel je vast gelijk zult hebben. Het is de toon die de muziek maakt. Maar je mag je eigen bijdragen daar dan ook wel op nakijken.