Anker schreef:Dan doe ik het. Ik ben blij dat zulke mannen dan binnen de GG predikant zijn geworden... Ze zijn beiden in een gemeente geplaatst waar men waarde hecht aan de oude waarheid die zij brengen.Wilhelm schreef:Ik bedoel vooral de leden. Maar neem nu bv ds van Boven en ds De Wit, zijn uit hun eigen kerkverband gegaan en overgekomen naar de GG. En zetten toch wel een stempel op de GG. En let wel, voordat dit weer voer is voor discussie..., ik geef nu geen waarde oordeel.Mara schreef:En hoor je dan werkelijk verschil in de prediking?Wilhelm schreef:Het volgend blijft ook altijd lastig, in elk kerverband trouwens.
Leden die van links of rechts binnenstromen en proberen op een gegeven moment een stempel te drukken op het kerkverband waar ze lid zijn geworden (om wat voor reden ook) Zelfs bij predikanten komt dit voor. (er zijn bv heel wat predikanten binnen de GG die overgekomen zijn vanuit een ander kerkverband met hun eigen historie) De leden die altijd al lid van een kerkverband zijn voelen zich dan soms wat ongemakkelijk.
Een dominee preekt toch zoals hij wil preken, ongeacht het naambordje wat naast de deur van de kerk gespijkerd is?
Oude waarheid? Luther, Erskine, Boston, Stoddard, Guthrie, Halyburton, Shepard, Van der Groe, Flavel, Gray.
Als die waarheid nog is te horen, dan hoor ik graag waar??
Ik denk dat Amos 8:11 en 12 eerder van toepassing is: Ziet, de dagen komen, spreekt de Heere HEERE, dat Ik een honger in het land zal zenden; niet een honger naar brood, noch dorst naar water, maar om te horen de woorden des HEEREN. En zij zullen zwerven van zee tot zee, en van het noorden tot het oosten; zij zullen omlopen om het woord des HEEREN te zoeken, maar zullen het niet vinden.